Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Bright : 7/10 skoj rulle med massa action som kanske ger lite för lite plats för ordentlig karaktärsutveckling. Men sålänge man har rätt mängd popcorn så funkar det prima

Mayhem : 6/10 Går våldsamt till på kontoret den dagen.. funkar över förväntan

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Inaktiv

Transcendence 2014

En klassisk film av typen:
1: Ett Geni utvecklar en Ai
2: Denna Ai underpresterar.
3: Geniet blir desperat och använde sin egen hjärna till Ain.
4: Ludditer blir oroliga och motiverar den nya Ain.

Liknande story har man aldrig sett förut och man kan ersätta Ai med muskler som Hulken.

Jag tycker denna film var för mycket fokuserad på de teknikfientliga, det är de som dödar helt oskyldiga personer innan ens Ai har skapas. Många filmer är mer tvärt om, de tror att något kommer bli bra, men det spårar ur. Nej här ska de mördas innan för att vara säker.
Nedan som ogillade filmen mer än mig:
https://www.moviezine.se/movies/transcendence

Jag tycker inte filmen hade varit dålig så om de teknikfientliga hade lugnat ner sig lite.

Permalänk
Medlem

Pinade mig igenom twilight serien till slut pga att det än fel att döma en film utan att ha sett den.
Consensus: Dynga rakt igenom, aldrig riktigt förstått hypen runt dessa filmer? Inte särskilt imponerande skådespelar-insatser, överspelat nåt så in i bomben i vissa scener. Plågsamt är förnamnet, men nu är det i alla fall avklarat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Becker - kungen av Tingsryd
1h 27 min jag aldrig får tillbaka
Betyg -1

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem

Battle Royale - 2000

Battle Royale IMDB

Har ännu en gång sett den här filmen, tycker fortfarande den är lika bra. Och får mig fortfarande att fundera på hur man skulle reagera och agera.

8/10

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Last jedi, ska inte säga att den var direkt dålig men tycker inte den levde upp till vad den borde ha varit.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

@daVani: Brawl in Cell Block 99 : 8 av 10 poäng. Det stod att det är en Crime drama Rulle... Det kan jag inte hålla med om.. Ganska brutal rulle...

Permalänk
Medlem

The promise - Drama om det armenska folkmordet under 1:a världskriget. Väldigt vacker film och välgjord. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av killawife:

The promise - Drama om det armenska folkmordet under 1:a världskriget. Väldigt vacker film och välgjord. 7/10

Tack för tipset låter väldigt intressant.

Permalänk
Medlem

The Handmaiden (extended (vad nu det innebär))

Kan vara den bästa filmen jag såg under 2017. Givetvis är det en kärlekshistoria, det är obevekligen det mest potenta temat för en film. Det går inte att komma ifrån.

Typ de första minuterna så störde jag mig på på ljudproduktionen, det lät inte som att det var skådespelarna som talade. Efter det så föll mitt kritiska perspektiv undan och jag försjönk helt i filmen.

Bör absolut ses. (Betänk dock att den är ganska explicit.)

Permalänk
Inaktiv

Vengeance: A Love Story 2017 med Nicolas Cage

Story: Kvinna 30 års åldern (änka) med dotter på fest, de tar en genväg, Byfånar som hon hade gått i skola med överfaller henne och gör som de brukar i såna filmer. Hon blir medvetslös, dottern kallar på hjälp.

Inför domstolen anlitar de en advokat som gör en bra skådespelarinsats, han framhäver att hon frivilligt gick med på detta och krävde betalning och blev aggressiv, hela publiken i domstolen jublade.

Nicolas Cage spelar polis som har varit en krigsveteran, han hade träffat henne innan funderar på om han vet något sätt att lösa problemet utanför rättsväsendet.

De flesta av oss har nog sett x -antal liknande filmer innan, någon Dirty Harry med Clint Eastwood kommer upp i mitt minne. Det finns mycket att kritisera med filmen, men efteråt kändes det så himla bra. Det var en film som trots ledsen inledning gjorde en glad.

Kritiken jag har är framförallt:

Börjar Nicolas Cage bli gammal eller? Alltså han bara mer sköt gärningsmännen direkt och gjorde inget mer varken före eller efter, visst han kom undan ostraffad och då gäller det ej att lämna spår, men lite mer än en kula vill vi se, skit i det logiska för detta.
Alltså dessa straffdelar var alldeles för korta.
Man kan därför kalla filmen dålig, men samtidigt var straffen väldigt komiska i hur rättsväsendet såg på dem

Dold text
Permalänk
Medlem

Bright...well 20 minuter i alla fall. Tänkte mig spännande actionkomedi med lite socialt gnissel. Nåt slags grov svarta-liknelse (orcher) nerkörd i halsen, inte ett enda komiskt ögonblick(Will Smith är småelak..vadfalls liksom) klichéartad cinematologi eller vad man säger (hur Noomi står och glor på nåt med vilda ögon medan kameran panorerar som man sett ettusen gånger förr)- verkade helt värdelös, önskade inte spendera mer tid på.

När jag tänker efter så var Suicide Squad också relativt underhållsfri, hej David Ayer.

Guardians of the Galaxy 2: 7/10. Gillar humorn fastän den vid ett par tillfällen kändes lite krystad. En scen med antenner och sanning var riktigt rolig

Star Wars, the Last Jedi (bio) : 7/10. Inte den bästa SW-filmen men långt ifrån den sämsta. Kändes solid.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Brawl in cellblock 99 - Brutal är väl bara förnamnet. Ganska osannolik och med lite dum handling så ändå underhållande. Dock får man aldrig nån förklaring till varför huvudpersonen kan spöa skiten ur alla elakingar hur lätt som helst. Jo han var boxare en gång i tiden. Ja, tjena. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Star Wars - The Last Jedi 7,5/10
Gillade den över lag, men tycker inte om vissa element i filmen, vissa delar kändes så krystade och ibland sitcom aktiga med sin humor, one line enbart för att få en att skratta.
Fokusera på handlingen och ett seriöst skådespel istället tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tuntematon Sotilas, svensk titel Okänd Soldat, såg jag ikväll ( 2018-01-02 ) på bio. Den hade svensk premiär 2017-12-06.

-Jeesus perkele ! ( citat ur filmen )

Handlingen utspelar sej under Fortsättningskriget 1941-1944 mot Sovjetunionen och kretsar kring en finsk kulsprutepluton, och deras kamp för överlevnad vid fronten.

Jag ger den 4 av 5. Den saknar originalets råhet och den bitvis svarta humorn, men kompenserar det genom välgjorda effekter och scenografi/rekvisita t ex Suomi maskinpistol, puukkopistin ( kniv/bajonett ) i bälten lite här och var och T-34
( banbrytande och legendarisk sovjetisk pansarvagn ).
Originalfilmen är från 1955, den förra versionen är från 1985 och nu den tredje versionen. Första är bäst, senaste rangordnar jag som #2.

Mer info om romanen "Tuntematon Sotilas", av författaren Väinö Linna, kan läsas här på svenskspråkiga Wikipedia.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

Mayhem - En film om hur det borde vara. Hela tiden. 7/10

Bad day for the cut - En bondes mamma blir mördad så han ger sig ut för at hitta de som gjorde det, och det gör han. Helt okej. 6/10

Se7en remastered - Helt otroligt välgjord film om en seriemördares välkomponerade och tänkvärda budskap. 10/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Star Wars:The Last Jedi
6/10
Star War har blivit nån form av återvinningsstation historien upprepas bara med nya karaktärer.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Pet - Ett psyko fångar en brud att ha i en bur, helt normalt, men bruden visar sig också vara ett psyko och saker går inte riktigt som planerat. Rätt ok film, dock inget mästerverk då den brister på vissa punkter. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Såg Bright igår på netflix nu ser man fram emot Bright 2 som Netflix har bekräftad.

Permalänk
Medlem

Get out - Skum rulle om några som byter ut folks hjärnor. Välgjord och spännande även om man inser rätt snart vad det kommer att leda. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Bright 8/10, klart sevärd och en av mina favoritfilmer för 2017. Ser fram emot 2:an och hoppas på en 3:a.

The Last Jedi 7/10, helt ok film, inte jättespännande och rätt cheesy men hade bara druckit typ 1dl cola efter 2h så fängslande och underhållande måste den ju varit

Brukar kunna ge ett bra betyd på biofilmer genom att kolla hur mkt som har gått åt under bions gång. Om man har slut på allt efter halva filmen så suger den, då man hellre äter/dricker än att följa filmen. Om man tvingas slurpa i sig över halva läsken sista 20min så är den mellan 7-8/10.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Såg Star trek the final frontier nu ikväll, skoj att se om lite äldre star trek rullar, köpte alla 10 filmer(utan dom 3 nya JJ lens flare deluxe edition) på bluray för ett tag sen

Permalänk
Medlem

Star wars The last jedi - Helt ok SW rulle, dock var Rogue one mycket bättre. Största problemet jag hade var att jag blev så satans pissnödig efter en timme och fick sitta en timma och 43 minuter till och pinas. Dåligt, för lång film! 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Valerian and the.. nånting.
Visuellt sci-fi-godis men katastrofal casting.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

It.
Den var ok. Tycker om den gamla It mycket mer. It behöver en berättarröst som många andra Stephen King-filmer behövt tidigare.

2/5

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Beyond skyline, "uppföljare" till Skyline. Dom utspelar sig egentligen nästan samtidigt.
Tyckte uppföljaren var så mycket bättre än 1an, för att inte nämna up-close-fighting-scenerna med Iko Uwais. Han har def en ny fan i Sverige

8/10

Permalänk
Medlem

Pilgrimage - Film om några munkar som ska ta en relik från ena sidan av Irland till andra. De åker på däng men då kommer The punisher och rensar upp. Typ, jag hängde inte med så bra. 6/10

The room - Jag vet att denna har kultstatus då den är så dålig men den är ju bara menlös. 2/10

The disaster artist - Inte särskilt intressant. 2/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Life

Skitbra "alien-film" med bra skådisar. 10/10

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Jigsaw 5/10 Hyffsat sevärd med diverse klingor och annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Battle Royale - 2000

Battle Royale IMDB

Har ännu en gång sett den här filmen, tycker fortfarande den är lika bra. Och får mig fortfarande att fundera på hur man skulle reagera och agera.

8/10

Min favoritscen i filmen är när han presenterar deltagarna!

"Det är er, vinnaren från förra året.... Och en frivillig."