Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Japp, ditt problem är skivan och dess konstruktion. Svårt att säga vad den kommer hålla och det beror också på hur tungt det blir på varje fästpunkt..

Personligen skulle jag letat efter skruvar med så bred gänga som kan tänkas fungera och sedan hällt på lim i gängan innan jag skruvade i skruven.. + en lämplig bricka.

Problemet efter det är att du kommer få svårt att få bort skruvarna sen, om du skulle vilja det..

Vad för lim rekommenderar du? Vad fäster bra i trä eller vad skivan är samt metallskruven? Att få bort skruvarna bryr jag mig inte om då jag kommer skaffa ett större och bättre skrivbord om ett par år när jag flyttar Men eftersom det kommer dröja ett par år så vill jag ändå inte bara låta sladdarna hänga

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TS1997:

Vad för lim rekommenderar du? Vad fäster bra i trä eller vad skivan är samt metallskruven? Att få bort skruvarna bryr jag mig inte om då jag kommer skaffa ett större och bättre skrivbord om ett par år när jag flyttar Men eftersom det kommer dröja ett par år så vill jag ändå inte bara låta sladdarna hänga

Skickades från m.sweclockers.com

Finns flera typer av lim som klarar det, men jag brukar använda Casco-lim hemma.

https://www.casco.eu/se/casco-produkter/?pc=162&p=1154

Sen har du denna..

https://www.casco.eu/se/casco-produkter/?pc=162&p=1143

Åk till en bygghandel så hjälper dem dig..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Finns flera typer av lim som klarar det, men jag brukar använda Casco-lim hemma.

https://www.casco.eu/se/casco-produkter/?pc=162&p=1154

Sen har du denna..

https://www.casco.eu/se/casco-produkter/?pc=162&p=1143

Åk till en bygghandel så hjälper dem dig..

Får göra det imorgon Tack för all hjälp och alla tips!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@TS1997
Som andra sagt; kardborreband på rulle som du klipper till och bricka på grovgängad skruv ska det nog hålla helt ok. Båda finner du på tex clasolsson

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TS1997:

Tack för tipset! Hur bra fäster eltejp? Har funderat på att tejpa också men vet inte hur bra det fäster och hur mycket vikt det klarar av?

Tack för tipset! Skulle du kunna länka några som fungerar bra till detta? Har kollat på kardborreband men de jag har hittat känns för långa för att kunna skruva fast

@TS1997: Det fäster dåligt på trä, rätt bra på metal om det inte sträcks ut (klistret blir utspritt och tappar fästet) och till kablar (plast) är det perfekt. Om du menar att hålla uppe en sladd så kör på någon metalprofil (L-vinklar, U-vinkel etc) och skruva fast den i bordet. Sen lägger/fäster du kabeln med tejp/buntband/kardborre. Vilket som fungerar

Visa signatur

Citat från en studiekamrat:
Kommer bli en mikroprofessor om jag läser mer digitalteknik idag.

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp! Lutar i dagsläget mot att jag skaffar grovgängade skruvar och brickor samt eventuellt lim och skruvar fast kardborreband samt limmar fast skruven

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Längtar till dagen när trådlös el är faktum, men tills dess så byggde jag själv en vagga av plywwod i tre reglar, tänk dig en rektangulär cylinder, sen sågade jag ut några "jack" i bakstycket för sladdarna, betsa för att matcha skrivbordet, skruvade sen bara fast den i undersidan av skrivbordet, förde till sist in kablar & grendosa på plats. Smälter in fint, inte en kabel i sikte även om man ligger på rygg på golvet

Är man lite kreativ kan man göra mycket själv, med bättre resultat än dessa "färdig" lösningar.