Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Kan det varit KOSS KSC75?
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=21545
Har inte hört dem, men vet att många hyllar dem, och de har funnits typ hur länge som helst

Inte dom jag hade, tror jag köpte mina på Jula för typ 150kr.

Tack för länken, vilken av dom butikerna är mest pålitlig? Liontech?

Gillar att sidan "onheadphones.com" har recenserat dom och totalt sågat dom i sin recension men det står 9/10 stjärnor(från dom) på prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Inte dom jag hade, tror jag köpte mina på Jula för typ 150kr.

Aha, ok... Hoppas jag inte lurar in dig på sämre grejer nu

Skrivet av Prodigys:

Tack för länken, vilken av dom butikerna är mest pålitlig? Liontech?

Ptja, jag har handlat några fåtal gånger från Liontech utan något strul hittills. De brukar inte vara direkt billiga i frakt dock.
Jag har inte provat de andra.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv

@Peccz: Mina var i tyskland 10 dagar eller så, med helg då. Sedan kom de fram till postterminalen i Sverige, som agerar allt som har med import att göra. Väl genom tullen kom de fram dagen efter.

Min transportlista: USA,NJ 30 nov - Frankfurt,DE 7Dec - åka lite lastbil - Hamburg,DE 12 dec - Malmö -tull ,SE 13 dec - Malmö,SE 14 dec (kl 01) - leverans 15 dec.

Permalänk
Medlem

@anon8870: Ok, mina verkar vara på väg nu också. Dom var också i Frankfurt i 10 dagar, nu är dom på roadtrip i Tyskland sedan i tisdags. Blir nog ingen julklapp men bör komma fram i mellandagarna.

Visa signatur

| Louqe Ghost S1 | Ryzen 3600 | NH-L12 Ghost S1 Edition | EVGA RTX 3080 XC3 Ultra |
| G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3600MHz CL16 32GB | WD Blue SN550 M.2 1TB |
| B550I AORUS PRO AX | Corsair SF600 | Samsung Odyssey G7 27" |
| Logi G Pro Wireless | Ducky One 2 Mini | Beyerdynamic DT-1770 PRO |
| Objective 2 Headphone Amp | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem

Är Sennheiser HD650/HD6xx en ordentlig uppgradering från Philips Fidelio X1/X2? Funderar på att slå till på HD6xx som Massdrop säljer för $199 just nu. Driver för tillfället mina Fidelio X1 med en Fiio E10K och tycker det låter bra, men efter att ha läst lite om HD650/HD6xx så känns det som att jag kan vinna på att få bättre ljud med dessa hörlurar, även med Fiio E10K. Eller vad tycker ni?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Är Sennheiser HD650/HD6xx en ordentlig uppgradering från Philips Fidelio X1/X2? Funderar på att slå till på HD6xx som Massdrop säljer för $199 just nu. Driver för tillfället mina Fidelio X1 med en Fiio E10K och tycker det låter bra, men efter att ha läst lite om HD650/HD6xx så känns det som att jag kan vinna på att få bättre ljud med dessa hörlurar, även med Fiio E10K. Eller vad tycker ni?

Beror på vad du gillar såklart. Jag tycker X1 är roligare för metal t.ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Icte:
Hejsan,
Jag tror personligen att du kanske skall i sådana fall se dig om efter en ny DAC. E10 använder jag med, för att den blir välidgt bra med Philps X-lurarna, tycker jag.
Jag tycker att den kombon är nästan bättre än med min WA7 eller min Pioneer U05. Med andra lurar upplever jag det inte så.
E10:an är ingen höjdare till te.x Hifimann HE400i/4xx eller PM3 från Oppo. Jag gillade den inte med mina AKG lurar heller. Eller, gilla och gilla, jämförelsevis med övriga pryttlar är väl mer exakt.

Vad jag HÖRT! är att just Sennheiser HD6-serien skall gilla förstärkare och DAC:ar och att dettta kan lyfta dem rejält. Då jag sälv har varit sugen på samma hörlur som du nämner så har jag läst en del, men det är just det - bara läst.

Hoppas att de som äger en HD650 eller HD6xx kan pynta in lite info!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Beror på vad du gillar såklart. Jag tycker X1 är roligare för metal t.ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag lyssnar lite på allt möjligt men under den senaste tiden har det varit mycket rock, metal samt techno! Hörlurarna kommer även användas till olika typer av spel.

Skrivet av Foolwolf:

@Icte:
Hejsan,
Jag tror personligen att du kanske skall i sådana fall se dig om efter en ny DAC. E10 använder jag med, för att den blir välidgt bra med Philps X-lurarna, tycker jag.
Jag tycker att den kombon är nästan bättre än med min WA7 eller min Pioneer U05. Med andra lurar upplever jag det inte så.
E10:an är ingen höjdare till te.x Hifimann HE400i/4xx eller PM3 från Oppo. Jag gillade den inte med mina AKG lurar heller. Eller, gilla och gilla, jämförelsevis med övriga pryttlar är väl mer exakt.

Vad jag HÖRT! är att just Sennheiser HD6-serien skall gilla förstärkare och DAC:ar och att dettta kan lyfta dem rejält. Då jag sälv har varit sugen på samma hörlur som du nämner så har jag läst en del, men det är just det - bara läst.

Hoppas att de som äger en HD650 eller HD6xx kan pynta in lite info!

Precis vad jag läst också! Jag gillar E10K med Fidelio X1, passar alldeles utmärkt tillsammans men efter att ha använt många andra hörlurar så känns det som att vissa noter saknas (medan andra hörlurar saknar andra noter som hörs med min kombo ovan). Inte säker på om det är något jag inbillar mig eller inte, men antog att HD650/HD/6xx skulle vara ett bättre par hörlurar när det gäller "avsaknaden av noterna" med mina Fidelio X1 m.a.p. vad folk tycker om dessa.

Väldigt svårt att förklara!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Jag lyssnar lite på allt möjligt men under den senaste tiden har det varit mycket rock, metal samt techno! Hörlurarna kommer även användas till olika typer av spel.

Precis vad jag läst också! Jag gillar E10K med Fidelio X1, passar alldeles utmärkt tillsammans men efter att ha använt många andra hörlurar så känns det som att vissa noter saknas (medan andra hörlurar saknar andra noter som hörs med min kombo ovan). Inte säker på om det är något jag inbillar mig eller inte, men antog att HD650/HD/6xx skulle vara ett bättre par hörlurar när det gäller "avsaknaden av noterna" med mina Fidelio X1 m.a.p. vad folk tycker om dessa.

Väldigt svårt att förklara!

För det du lyssnar på skulle jag välja X1 utan att tveka. Gillar mina X1 mer än mina X2 med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är någon ute efter en rörförstärkare så ligger det en Pathos Aurium ute på magasinet för 5500. Bra pris för en kompetent förstärkare. Finns bl.a. på Innerfidelitys Wall of fame. https://www.innerfidelity.com/content/pathos-aurium-hybrid-he...

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om Massdrop x Sennheiser HD 58X Jubilee Headphones, de ska tydligen likna de nya 660s. Provade just 660s i några dagar innan jag skickade tillbaka dom, gillade dom verkligen men kunde inte motivera det höga priset när jag var relativt nöjd med mina nuvarande hörlurar.

Dessa kostar 165 dollar inklusive frakt (exk eventuella tullavgifter etc), ett helt galet bra pris!

https://www.massdrop.com/buy/50534

Tyvärr som alltid med Massdrops så får du ett otroligt bra pris om du är villig att vänta lite, dessa ska inte skickas förens i Juni.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av D3str0yer:

Kan tipsa om Massdrop x Sennheiser HD 58X Jubilee Headphones, de ska tydligen likna de nya 660s. Provade just 660s i några dagar innan jag skickade tillbaka dom, gillade dom verkligen men kunde inte motivera det höga priset när jag var relativt nöjd med mina nuvarande hörlurar.

Dessa kostar 165 dollar inklusive frakt (exk eventuella tullavgifter etc), ett helt galet bra pris!

https://www.massdrop.com/buy/50534

Tyvärr som alltid med Massdrops så får du ett otroligt bra pris om du är villig att vänta lite, dessa ska inte skickas förens i Juni.

Mycket intressant om inte ett par nya HD650 fast då HD6XX. Jag är väldigt övertygad om att mina HD650 är slutspelade.
Fick iofs hem ett par Hifiman 4XX förra fredagen. Men ändå..

Permalänk
Medlem

Köpte precis ett par Sennheiser HD 650. Mina gamla Sennheiser börjar bli väldigt slitna, så det var dags att byta ut dem. Ska precis packa upp och koppla in. Jag var märkestrogen, vilket inte var så konstigt eftersom jag är mycket nöjd med det tidigare hörlurarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Köpte precis ett par Sennheiser HD 650. Mina gamla Sennheiser börjar bli väldigt slitna, så det var dags att byta ut dem. Ska precis packa upp och koppla in. Jag var märkestrogen, vilket inte var så konstigt eftersom jag är mycket nöjd med det tidigare hörlurarna.

Välkommen till klubben, hoppas du blir nöjd!

Visa signatur

| Louqe Ghost S1 | Ryzen 3600 | NH-L12 Ghost S1 Edition | EVGA RTX 3080 XC3 Ultra |
| G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3600MHz CL16 32GB | WD Blue SN550 M.2 1TB |
| B550I AORUS PRO AX | Corsair SF600 | Samsung Odyssey G7 27" |
| Logi G Pro Wireless | Ducky One 2 Mini | Beyerdynamic DT-1770 PRO |
| Objective 2 Headphone Amp | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peccz:

Välkommen till klubben, hoppas du blir nöjd!

Extremt nöjd. Borde uppgraderat får flera år sedan inser jag nu när jag har blivit efterklok. Glöm vad jag sa om att jag tyckte mina gamla Sennheiser lät bra.

Edit: Jag tror den stora skillnaden är hur väldefinierad ljudbilden är - jag hör detaljer så mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Kan tipsa om Massdrop x Sennheiser HD 58X Jubilee Headphones, de ska tydligen likna de nya 660s. Provade just 660s i några dagar innan jag skickade tillbaka dom, gillade dom verkligen men kunde inte motivera det höga priset när jag var relativt nöjd med mina nuvarande hörlurar.

Dessa kostar 165 dollar inklusive frakt (exk eventuella tullavgifter etc), ett helt galet bra pris!

https://www.massdrop.com/buy/50534

Tyvärr som alltid med Massdrops så får du ett otroligt bra pris om du är villig att vänta lite, dessa ska inte skickas förens i Juni.

Intressanta hörlurar! Hade tänkt slå till på HD6XX nu när det är ett par dagar kvar men nu blir det lite svårare... Finns det något vettigt skäl till att slå till på HD59X över HD6XX om man bortser skillnaden i priset på $50?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Icte:

Intressanta hörlurar! Hade tänkt slå till på HD6XX nu när det är ett par dagar kvar men nu blir det lite svårare... Finns det något vettigt skäl till att slå till på HD59X över HD6XX om man bortser skillnaden i priset på $50?

De kompletterar varandra enligt den här killen. Så beroende på hur du vill att det ska låta. Eller köp båda
http://earphiles.org/2017/12/massdrop-x-sennheiser-hd58x-jubi...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk

Massdrop börjar ju mer och mer likna en retailbutik nu för tiden. Spottar ur sig modell efter modell "exklusivt för massdrop".. Jag kan tycka att det är en tråkig trend.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

De kompletterar varandra enligt den här killen. Så beroende på hur du vill att det ska låta. Eller köp båda
http://earphiles.org/2017/12/massdrop-x-sennheiser-hd58x-jubi...

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för länken! Blev dock ännu mer förvirrad över vad man ska välja nu Hade gärna velat köpa båda men då försvinner budgeten för en ny AMP/DAC som jag hade tänkt köpa tillsammans med HD6XX!

Artikeln nämner att de är väldigt lika men samtidigt så finns det lite olikheter i bl.a. bas och treble mellan 58X och 6XX. Har jag även förstått det rätt att 6XX har klarare toner och att man hör fler toner med dessa än med 6XX? Min plan är att de hörlurar jag köper nu kommer att vara en del av mitt "end-game setup" samt komplettera mina Fidelio X1 + Fiio E10K som jag annars gillar väldigt mycket, men jag är rädd att om jag väljer 58X så kommer jag att senare ändå vara tvungen att köpa 6XX och att om jag väljer 6XX så kommer jag i ett senare skede upptäcka att dessa inte passar mig. Finns även lite oklarheter om 58X verkligen tillverkas i Irland eller om dessa kommer från Kina, samt hur stora drivers är på dessa (är de 38mm eller 40mm? Och hur stora är de som finns i 6XX?).

Ska man kanske välja mellan dessa hörlurar m.h.a. ett myntkast?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Köp 6XX om du vill ha ett säkert kort, skulle nog gjort det i din sits i och med hur bra 600-serien är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Massdrop börjar ju mer och mer likna en retailbutik nu för tiden. Spottar ur sig modell efter modell "exklusivt för massdrop".. Jag kan tycka att det är en tråkig trend.

Ja, det är lite tråkigt. Dock hoppas jag deras Cavalli Liquid Carbon X med eller utan DAC kommer tillbaka snart..

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Köp 6XX om du vill ha ett säkert kort, skulle nog gjort det i din sits i och med hur bra 600-serien är.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror nog att det blir ett HD6XX faktiskt. HD58X känns som ett väldigt osäkert kort just nu, rentav mer av en chansning så länge som det inte finns recensioner från konsumenter som köpt och testat dessa. Hade även varit kul att få ett litet serienummer på HD59X!

Ska dock avvakta i någon dag eller två och se vad folk kan komma fram till sett från informationen vi fått från diverse recentioner och graferna. Hursomhelst så blir det ett köp av ena eller den andra denna gång då HD59X kommer att gå upp i pris till nästa stop vilket förmodligen kommer att påverka priset på framtida drops av HD6XX.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Icte:

Jag tror nog att det blir ett HD6XX faktiskt. HD58X känns som ett väldigt osäkert kort just nu, rentav mer av en chansning så länge som det inte finns recensioner från konsumenter som köpt och testat dessa. Hade även varit kul att få ett litet serienummer på HD59X!

Ska dock avvakta i någon dag eller två och se vad folk kan komma fram till sett från informationen vi fått från diverse recentioner och graferna. Hursomhelst så blir det ett köp av ena eller den andra denna gång då HD59X kommer att gå upp i pris till nästa stop vilket förmodligen kommer att påverka priset på framtida drops av HD6XX.

Jag kunde inte motså.. hakade på HD6XX tåget, 6230st sålda av 6500st. 5 dagar kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Jag kunde inte motså.. hakade på HD6XX tåget, 6230st sålda av 6500st. 5 dagar kvar.

6500?? Är det inte 10000 st?? Nu blir man lite stressad!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv

@Icte: Fått för mig 6500st, står i infon annars. Men kommer ihåg det som just den siffran.

Permalänk
Medlem

Det blev HD6XX för min del också i slutändan. Lite copy pasta om mina tankar från Massdrop:

After lots of "but's" and "if's" I ultimately decided against the HD58X and committed myself to the HD6XX. Here's is my reasoning:

1) The uncertainty factor. This is a completely new, untested product and it is very hard to imagine how they will perform once they ship out in June next year. There are some reviews out there but to be frank - they are just too few! They don't really give as much of a general overview of these headphones as I would expect to receive before purchasing a product. Sure, we also have some very nice graphs but given the fact that there might be some changes to the final product (wasn't there some word about Massdrop asking Sennheiser to fine-tune the bass?) the uncertainty remains.

2) The glossy headband. Now, I get it - some people might like it and I was completely hooked on how the HD58X looks like on the first picture in the description of this drop but I am just not a fan of gloss in general. HD6XX, which is more matte, has a touch of gloss which is just perfect. All the gloss around the HD58X will attract a ton fingerprints in no time and also makes the overall product look and feel cheaper (in my opinion!).

3) The sound signature. Just a personal preference, but given the reviews and graphs these headphones seem to be brighter than HD600 and HD650. I prefer a warmer sound signature from brighter as the latter tend to be more tiring to listen to.

I am very curious how these headphones will turn out to be and look forward to hearing more opinions from people who have tested the final product. My only wish is that there would be more reviewers for such an interesting product (I really did have a hard time choosing between these and HD6XX for the past few days!) and I hope they will turn out great!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd

AUSDOM AH862, bluetooth, 20 timmar batteritid när man lyssnar på musik, bara två timmar laddning. Det som överraskar mest är ljudet, balanserat kraftfullt, kom upp till c.a 70% innan det blev fara för hörseln. För inga pengar, finns på Wish för 200kr, köpte mina för futtiga 150kr. Bekväma och inte ful design. Det enda som är negativt, dom har ingen anc. BH519 med anc använde jag på flyget och dom dämpade bra.

Permalänk
Medlem

Ho! Ho! Ho!

Titta vad jultomten kom med:

Little Dot MKII och audio-technica ATH-A990Z

Permalänk
Fyndjägare

Innerfidelity är lyriska över Focal Clear. Kan hålla med, det lilla jag lyssnade med Dire Straits lät sjukt bra.
Just nu 10% på Ljudmakarn, drar i kassan.
https://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=3778

"Well, to my ears and eyes, they nailed it. The Focal Clear is a spectacular high-end, end game headphone in every way. For the first time in...well, 25 years or more...I find myself tempted to reach into my wallet and pay real money to be able to call a headphone my own...if I wasn't spending everything I have on my step van camper build."

"It doesn't have the tightest bass I've ever heard, nor the most liquid midrange, nor the smoothest treble resolve, but it is the best all around headphone I've ever heard."

https://www.innerfidelity.com/content/focal-clear-over-ear-op...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Deepy:

Titta vad jultomten kom med:
https://i.imgur.com/Id9r0Ml.jpg

Little Dot MKII och audio-technica ATH-A990Z

Fint! Hur låter det och vad fick dig att köpa just denna combo?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.