Philips 65PUS8102 vs. Sony Bravia KD-65XE9005 (Hjälp!)

Permalänk
Medlem

Philips 65PUS8102 vs. Sony Bravia KD-65XE9005 (Hjälp!)

Tjenare. Som titeln lyder så är det dags för ny tv, men kan inte riktigt bestämma mig mellan:
Philips 65PUS8102 eller Sony Bravia KD-65XE9005.

Tvn kommer användas till både film och spel och ligger runt det pris vi tänkt betala.
Jag har hört bra saker om båda, men vad skulle ni säga?

Permalänk
Medlem

@Terium:

Köp Sony 65 den kommer hos MM för 14990:- i mellandagarna och har bättre bild!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

@joeldeluxe: är det märkbar skillnad mellan de båda?

Permalänk
Medlem

@Terium:

Har inte sett Philipsen i verkligheten med det man kan läsa sig till så är det bättre bildkvalite och programvara på Sonyn. Philips har ju dock Ambilight som är väldigt trevligt...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Jag äger sen en månad tillbaka en Sony XE90. Fan den bästa tvn jag har haft. Efter lite tweaks i bildinställningar så slår den en Oled alla dagar i veckan. Svartaste svärtan, och helt makalös ljusstyrka och färger. Har man inga lysen tända när man kollar film får man i ljusa scener kisa med ögonen. OCH DEN HAR ANDROID OS. PRISA GUUUUD! Bästa interfacet på tv, hands down. Plex media server funkar utmärkt, youtube funkar utmärkt, alla playkanaler funkar utmärkt. Hade samsung innan och det OSet var hemskt!

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekanna218:

Jag äger sen en månad tillbaka en Sony XE90. Fan den bästa tvn jag har haft. Efter lite tweaks i bildinställningar så slår den en Oled alla dagar i veckan. Svartaste svärtan, och helt makalös ljusstyrka och färger. Har man inga lysen tända när man kollar film får man i ljusa scener kisa med ögonen. OCH DEN HAR ANDROID OS. PRISA GUUUUD! Bästa interfacet på tv, hands down. Plex media server funkar utmärkt, youtube funkar utmärkt, alla playkanaler funkar utmärkt. Hade samsung innan och det OSet var hemskt!

Din personliga åsikt ja. Den slår omöjligen en oled i svärta och kontrast. Sen är den absolut bättre på vissa saker, bland annat bildflyt brukar Sony kunna rätt bra och i ett ljust rum kommer den upplevas bättre pga ljusstyrkan.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

@Mikaelmannen: För att inte tala om att bilden inte bränner fast lika lätt som på en Oled. Men ja absolut det e min personliga åsikt

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane