Steam Link - lämplig ersättare för hdmi kabel?

Permalänk

Steam Link - lämplig ersättare för hdmi kabel?

Hej,

Blev lite småsugen på en Steam Link nu när den kostar 5 euro.
Vet egentligen inte om jag kommer spela så jättemycket på TV:n men har idag en 20m HDMI kabel som ringlar sig längs listen som jag verkligen skulle vilja få bort.

Är det supersmidigt att koppla från dator > tv och sedan kolla på serier, filmer osv som ligger på min hdd? Idag är det inte mer än ctrl+p och sen är allt klart vilket är en funktion jag använder dagligen och tycker om.

Har en router nära tv:n så vid köp kommer jag också koppla in linken via kabel direkt i routern. Har läst att en del klagat på lagg utan kabel.

Tack

Tråd flyttad /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Köpte en Steamlink för några månader sedan, tänkte att det kan vara rätt kul att sitta och spela lite saker från soffan via Steam som Mortal Kombat etc, fungerar klockrent, känner inte av något lagg och då kör jag det trådlöst (dock så är jag inte superkänslig för lagg).

Film har jag inte testat via den, vet inte ens om det fungerar.. Men om du har en Smart-tv så fixa Plex och fixa Plex Server på din dator så har du löst det problemet.

Permalänk
Medlem

Köpte en steamlink på fyllan när det var nån rea, någon hundralapp med frakt.

Försökte fulhacka in filmer, men blev hemsk kvalité, finns nog bättre sätt, men jag la in VLC i steam och startade filmen genom det.

Lägg pengarna på en chromecast och plex istället, då kan du styra genom mobilen, du får även möjligheten att streama annat via olika tjänster

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Ska du streama film/serier/video etc så är en chromecast oändligt mycket bättre, vill du kunna spela på en TV i ett annat rum är datorn är SteamLink guld.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av moonblase:

Köpte en steamlink på fyllan när det var nån rea, någon hundralapp med frakt.

Försökte fulhacka in filmer, men blev hemsk kvalité, finns nog bättre sätt, men jag la in VLC i steam och startade filmen genom det.

Lägg pengarna på en chromecast och plex istället, då kan du styra genom mobilen, du får även möjligheten att streama annat via olika tjänster

Ska kolla in chromecast!
kan man även spela via den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Ska du streama film/serier/video etc så är en chromecast oändligt mycket bättre, vill du kunna spela på en TV i ett annat rum är datorn är SteamLink guld.

Ska kolla in chromecast!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har kollat in både steam Link och chromecast mer och känner inte att steam Link kan fylla förväntningar kring media uppspelning och chrome cast kommer lagga ganska mycket om man ska spela spel via den. Bäst för mig nu är nog att behålla min hdmi tills teknologin tagit sig ett par steg fram.

Säg gärna till om ni vet något jag inte vet /)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ni som har köpt steamlinken från Steam, hur löste ni elkablarna?

Permalänk
Medlem

@osterlichtenich: Eller varför inte ha både en steamlink och en chromecast?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Det var så biilgt så jag beställde en så man får prova hur det funkar .
Mest för spela lite ifrån soffan, kul att prova iallafall.

God jul o gott nytt år på er alla

Visa signatur

PC 1: AMD Ryzen 9 7900X ROG STRIX B650E-E Gaming WIFI, Ram Kingston 32GB 6000 Mhz
Gpu ASRock RX 7900 XTX Phantom OC Lagring: PNY CS3140 2TB, Samsung 990 Pro 4 TB Kingston FURY Renegade 4TB, Skärm Asus Rog Strix XG43V

PC 2: i9 10900x, MSI X299 Pro, Gpu: Msi Rtx 370Ti Ram 32GB. M2 980 Pro1TB,
PS5 Disc Edition PNY CS3140 2TB + VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av M3lk3ssoN:

Ni som har köpt steamlinken från Steam, hur löste ni elkablarna?

Hur menar du?

Skrivet av MJs:

Det var så biilgt så jag beställde en så man får prova hur det funkar .
Mest för spela lite ifrån soffan, kul att prova iallafall.

God jul o gott nytt år på er alla

Jo de är ju billiga på reorna ^^ Betalade 1,1€ för min

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av M3lk3ssoN:

Ni som har köpt steamlinken från Steam, hur löste ni elkablarna?

Jag använde de som ingick, står dock som tv-bänks-prydnad

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare