Permalänk
Medlem

Jag är antagligen på och spela med er, har tidigare spelat wow sjukt mycket under vanilla. Rank 14 samtidigt som jag var med i en helt ok raidande guild, inte billigt att respecca 4-5 gånger i veckan Kommer säkert ha glömt bort det här flera gånger innan det släpps men skicka ett PM om du besöker tråden igen när det börjar närma sig.

Kommer säkert inleda med en vecka semester och pusha lvl 60 så att jag sen kan spela lite mer casual när man väl fått max-lvl. Borde typ hinna lvl 60 om man spelar 15h per dag i två helger+den lediga veckan.

Permalänk
Medlem

Jag är med! Förmodligen mina polare också! Syns i Stranglethorn Vale om inget annat.

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Det här låter som en helt underbar idé. Glömmer aldrig tiden i Vanilla, lade flera timmar innan raid för att farma whipper roots i felwood för att sedan wipa i 8h i sträck, men gemenskapen. Det var nog därför man fastna för sådär massa år sedan! Räkna med mig, skickar du PM?

Permalänk

Anguzz: Härlig inställning, jag håller med dig och delar många trevliga minnen. Detta här blir ju en ny era av mmorp för lite äldre folk än vad medelåldern är på wow idag. Jag slår ett slag för alla typer av verklighetsflykter, denna tror jag blir extremt rolig med nya folk att lära känna etc.

Kakann: Jag kan bara drömma om en sådan inledning hahah.... men om jag hade fått önska mig något av min familj eller tomten så är det nog på topp 1

Hultman: härligt besked, snart är sidan klar så vi kan börja ta emot registreringar iallafall.

Ahgstahl: Jag håller med dig, att göra allt det är ihop igen. Sen är nog många på samma nivå 80-talister, och folk med arbeten etc. Så allt du gör nu kommer ju vara som när man var tonåring typ, man FÅR INTE sitta upp en timme till men gör det, och alla gör det ihop. Folk kommer få hjälpas åt på en ny nivå, men jag ser fram emot även potion farmandet, hjälpa folk och bli hjälpt

Permalänk

Information om vår registrerings site / tips ideér etc

Tänke informera lite kort om vad jag/vi engagerar oss i för tillfället. Eftersom wow nu på sin 13 års födelsedag BARA kom med information om Classic wow, och även slängde in classic PVP bossar som encounters, och sa ingenting om den uppkommande expansionen... så lyser det hopp för mig om release datumet.

Vi har idag en site som är kopplat mot battlenet, vilket innebär att man kan logga in med sitt Battlenet konto för att "registrera sig". Där har du en sida som är din karaktär, där du kan välja Klass, Spec , Faction, och om du vill att vi börjar på en PVP enablad server eller ej.

Det som kommer dyka upp inom snar framtid är en "Dungeon PPF" " Dungen Premade Party Finder " där vi har en kalender, där ALLA instanser som finns på wow wikki är listade : https://wow.gamepedia.com/World_of_Warcraft_instances_by_leve...

Där kommer man kunna för att spara tid, ( tid är iallafall min största fiende i detta projektet ) registrera sig för tex 10 SM runs på söndag mellan 15-18. Där kommer vara 3 timmars tider, där man kör helt enkelt med ett party från guilden, för instanserna.

Detta är så att folk kan fixa alla sina potions, och ta sina flightpaths, hjälpa till och summona till ställena så man inte behöver logga in i 2 timmar för att börja spela, när man kanske bara har 3 timmar. Då gäller det även att man finns på plats då tiden är sagt att det ska börja annars , om man upprepande gånger missar att komma, eller är försen så kan man bli bannad från Dungeon kalendern.

Detta är också för att känna/klämna på varandra innan vi ska börja göra lite större grejer ihop, och för att en Priest tex skall våga vara Holy priest till level 60 för att bara köra dungeon runs. Man kommer ju ha en helt annan vilad EXP nu än när man spelade sist

Vi kommer plantera in ett forum/chatt på sidan, där alla kan dela med dig om reveals av wow classic, spekulera lite i datum, snacka med varandra för att även där, lära känna varanda helt enkelt, kanske bor någon i samma trapp? hahah.

Vi kommer även att ha en Teamspeak server, som jag hostar där vi har alla klass rum, Officers rum, med mera. Skicka gärna PM till mig om ni skulle vilja ha en lite mer axlad roll än bara member, desto mer som står bakom detta desto bättre blir det.

Sen när det VERKLIGEN är dags, vi har Zul gurub, spelet är släppt så kommer ju DKP systemet finnas på siten med, och RAID kalender, där vi kommer antagligen ha 1 vecko dags raid, Zul gurub Fredag, Molten core lör/sön ( jag kommer själv kanske kunna raida en dag i veckan, så ingen behöver känna press ) . Blir vi folk så kör vi så många dagar vi kan såklart, annars är det ok att man kanske inte hinner raida, men in och hjälpa någon , eller fixa inför nästa veckas raid man kan vara med på.

Har ni några mer förslag till sidan som skulle underlätta? jag tänker tiden, att jag hoppar på flight pathen eller tar zeppelinaren mellan varven när jag lägger min unge, det tjänar jag speltid på så vet jag att vi ska köra SM mellan 19-23 en Torsdag så står jag utanför instansen färdig buffad med potions 19.00 och vi har hoppat in i Dungeon #1 Kanalen på teamspeak tex.

Permalänk
Medlem

Detta är precis det jag letat efter! Beroende på när spelet släpps så kommer jag ha olika tidsförutsättningar, men är det efter sommar 2018 (vilket verkar vara väldigt troligt) så kommer tiden att levla finnas där utan tvekan. Har spelat på classic servers och levlat upp till 50 innan mina polare lagt av och man blir ensam kvar, vilket inte är så kul.

Jag vet inte om ni hoppas på en 100% true vanilla experience eller om ni är som jag som hoppas på lite balansändringar så att vi slipper att det bara är warrior tanks i en raid. Oavsett så kommer det nog bli skitkul!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk

@elkeR: Jag håller med dig, det behövs ett gäng för att kunna spela helt klart. Det kommer garanterat vara grupperingar , att dem som spelar lite spelar med dem som spelar lite, levlar ihop typ . Jag kommer själv ha väldigt sporadiskt med tid, beror på om det blir fler barn , men jag kommer att spela så mycket JAG kan , och det kommer alla göra och det räcker

Jag vet inte egentligen vad jag hoppas på, jag tror många fans kommer bli upprörda om dem ändrar något mer än buggar. Han skrev ju själv att dem kommer låta det vara classic "for better or for worse" så dem kan inte ens fixar buggar... personligen håller jag med dig hade varit kul med druid tanks.

På vår reg site är där dock redan en Tank druid, så vi får se vad som händer haha

Permalänk
Medlem

En 39 årig brutal rogue eller firemage anmäller sig med stora förhoppningar om att få uppleva gamla goda vanilla dagar!

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanielHbg84:

@elkeR: Jag håller med dig, det behövs ett gäng för att kunna spela helt klart. Det kommer garanterat vara grupperingar , att dem som spelar lite spelar med dem som spelar lite, levlar ihop typ . Jag kommer själv ha väldigt sporadiskt med tid, beror på om det blir fler barn , men jag kommer att spela så mycket JAG kan , och det kommer alla göra och det räcker

Jag vet inte egentligen vad jag hoppas på, jag tror många fans kommer bli upprörda om dem ändrar något mer än buggar. Han skrev ju själv att dem kommer låta det vara classic "for better or for worse" så dem kan inte ens fixar buggar... personligen håller jag med dig hade varit kul med druid tanks.

På vår reg site är där dock redan en Tank druid, så vi får se vad som händer haha

Vart hittar man denna registeringssida?

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Skulle gissa inte tidigare än 2019-2020 i alla fall. Kanske under BfAs "torrhetsperiod".

Om 2 år så firar wow 15 år, skulle vara en läglig tidpunkt antar jag.

Permalänk

@elkeR: Den är inte färdig, så jag vill inte ha så mycket trafik på den än, kommer lite fler rader som man ska fylla i vid registrering men jag kan skicka den i ett PM så kan du hålla koll

Zolt: underbart ! vi behöver fler som dig kommer info inom kort då vi fått igång bas funktioner på sidan så vi kan börja elda ihop för att hålla gnistan uppe

Permalänk

@KalBumling: Jag hoppas du har fel men visst känns det inte helt otroligt att de skulle lägga releasen av classic i november 2019 pga det.
Om Jag ska gissa friskt så kommer de inte släppa classic i närheten av deras nästa expansion som borde komma någon gång nästa höst och jag tror inte det kommer vara klart att släppas innan sommaren så då är vi inne på en 2019 lansering oavsett.

Angående detta med att lira där. Jag kommer inte kunna motstå att dra igång vanilla igen men frågan är hur länge jag stanna. På Nost dog intresset lite när jag kom in i MC och kände "been here done that".

Permalänk

framsteg

Tänkte bara hälla lite bensin på denna elden, som kommer antagligen slockna ett par gånger innan det är dags, men jag försöker

Här är en länk till er som vill joina grupp chatten, en Battle net kanal där vi kommer skriva om alla classic nyheter, prata om hemsidan, raiden, din roll.. vem du är.. vem jag är.. ALLT !

https://blizzard.com/invite/B5amETyem

Den kommer finnas i din Bnet launcher som en extra kanal bara, och är väldigt enkel att ha access till utan att störa något annat. Där finns även en första beta på hemsidan som ni kommer få ta del av med inputs och regga er. Så håll i hatten, kliv in och hjälp oss att hålla engagemanget uppe !

/ mvh Daniel

Permalänk
Lego Master

Har vi fått nån mer info om när Classic eventuellt ska släppas? Jag har inte sett eller hört nåt, men så har jag inte direkt letat info heller...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Har vi fått nån mer info om när Classic eventuellt ska släppas? Jag har inte sett eller hört nåt, men så har jag inte direkt letat info heller...

Tror inte det är känt i dagsläget.

Permalänk
Medlem

varför väljer ni en teamspeak server istället för discord då det är gratis och smidigare att göra imo ? bara nyfiken.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk

Äntligen är vår Hemsida redo att börja samla ihop oss alla !

Ni som förhoppningsvis läser tråden fortfarande. Surfa in på :

https://wowapp-raid.azurewebsites.net

Logga in med ert Bnet konto, så sparas er "profil" med Bnet kontot. Sen fyller ni i era önskemål , vad ni vill spela, factions server etc.

Sen har ni en "About" där ni gärna få skriva i lite hur gamla ni är, vart ni bor och era tidigare raid erfarenheter av wow, och vad ni skulle vilja ha för roll i guilden ( social, raid member, officer, class leader, etc "

Sen har ni som sagt ovan, för att komma in i chatt kanalen där vi alla hänger som ska spela ihop , så behöver ni battle net klienten och trycka på https://blizzard.com/invite/B5amETyem

Teamspeak är också gratis för oss, jag arbetar på en hosting firma och Discord har haft lite grafik problem mellan fullskärmsläge för vissa av mina vänner.

Permalänk

problem med registrering

Flertalet personer rapporterade att deras "karaktär" bara försvann efter registrering, vi hittade en bugg och det är nu åtgärdat.

Så joina oss i Bnet chatten med länk ovan, och registrera er på https://wowapp-raid.azurewebsites.net

Permalänk
Medlem

Då har jag reggat mig på websidan,
Joinar chatten också ikväll. Har ett par gamla vänner också som kommer säkert haka på detta, ber dom registrera sig.

Kanske en bra idé att lägga till möjlighet att välja alt char.
Jag har i stort sätt spelat alla classer till max (utan Druid och Shaman) så jag har flexibilitet att välja det som saknas.

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem

Detta låter fantastiskt kul, jag har inte spelat WOW sedan -07 efter burning crusade

Permalänk

status

22 spelare registrerade.....16 personer i vår Bnet kanal... detta går framåt mina vänner ! keep it up

Permalänk
Medlem

Jag är lite kluven inför det här med classic-servrar, jag har helt enkelt inte tiden. Kanske kan lägga 2-3 timmar i veckan om ens det, går det att få ut tillräckligt ur spelet på den korta tiden?

Behöver nog pratas tillrätta lite hjälp!

Permalänk
Medlem

@Guestah: Jag skulle inte rekommendera det. Det kommer ta över ett halvår för dig att nå maxlevel, förmodligen närmare ett år. Men beror ju på, tycker du att levlingen är det intressanta så kvittar det ju hur lång tid det tar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mulliy:

@Guestah: Jag skulle inte rekommendera det. Det kommer ta över ett halvår för dig att nå maxlevel, förmodligen närmare ett år. Men beror ju på, tycker du att levlingen är det intressanta så kvittar det ju hur lång tid det tar.

Fast det var väl det som var grejen med Vanilla? Att allt inte handlade om endgame? Försöker intala mig själv att det kommer vara roligt ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Fast det var väl det som var grejen med Vanilla? Att allt inte handlade om endgame? Försöker intala mig själv att det kommer vara roligt ändå

Ja alla är ju olika med det där, jag hade inte haft det då drivet för mig är pve och pvp och med 2-3 timmar i veckan så kanske du har skaplig gear när alla har tröttnat.
Men bara du kan ju svara på frågan vad som är värt för dig, jag tror att nostalgikänslan kan vara värt det men finns ju också risk att dina minnen förskönar bilden av att levla osv.

Permalänk

@Guestah: Har du spelat Vanilla tidigare? klart 3 timmar är lite tid för ett sånt massivt spel, speciellt med det tidigare betydligt brutalare XP systemet. Att nå level 60 tar ca 250 timmar vilket innebär 83 veckor för dig i din förutspådda hastighet, , men sen har du ju extremt mycket "vilad" exp med eftersom du spelar så lite, så räkna med att kanske 30 % åker bort till, men ett år är nog något det kommer ta.

Sen vägen dit kan ju vara förbannat trevlig, du kanske kommer in och hänger socialt med folket, du kanske är just rätt level för att spela en instans när någon levlar sina alt gubbar etc, men mest troligt så kommer du inte få ut extremt mycket av det då många andra kommer vara i andra faser av spelet än vad du är.

Jag kommer själv lägga ca 15-20 timmar i veckan om jag har tur, ibland mindre såklart, och det är nog precis att det räcker för mig att hänga med någorlunda....

Sen kanske det räcker, att se det som ett bottenlöst singleplayer spel, med roliga människor. Gillar du att questa och följer storyn, ej gjort detta tidigare kan det ju hålla länge oavsett din plats i guilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanielHbg84:

@Guestah: Har du spelat Vanilla tidigare? klart 3 timmar är lite tid för ett sånt massivt spel, speciellt med det tidigare betydligt brutalare XP systemet. Att nå level 60 tar ca 250 timmar vilket innebär 83 veckor för dig i din förutspådda hastighet, , men sen har du ju extremt mycket "vilad" exp med eftersom du spelar så lite, så räkna med att kanske 30 % åker bort till, men ett år är nog något det kommer ta.

Sen vägen dit kan ju vara förbannat trevlig, du kanske kommer in och hänger socialt med folket, du kanske är just rätt level för att spela en instans när någon levlar sina alt gubbar etc, men mest troligt så kommer du inte få ut extremt mycket av det då många andra kommer vara i andra faser av spelet än vad du är.

Jag kommer själv lägga ca 15-20 timmar i veckan om jag har tur, ibland mindre såklart, och det är nog precis att det räcker för mig att hänga med någorlunda....

Sen kanske det räcker, att se det som ett bottenlöst singleplayer spel, med roliga människor. Gillar du att questa och följer storyn, ej gjort detta tidigare kan det ju hålla länge oavsett din plats i guilden.

Jag har spelat Vanilla tidigare, både då det begav sig och även senare på mer seriösa privatservrar.

Jag hoppas precis som du pratar om mer på gemenskapen och på att få ut mycket av världen, men ja jag tvivlar självklart på om det kommer vara värt det eller inte. Vi får se helt enkelt

Permalänk
Medlem

Hoppas det ansluter sig lite fler Alliance röstare!

Permalänk

Trevligt initiativ! Att ha ett guild att köra instanser med från dag ett vore ju guld.

Förutsatt att Blizzard kan låta bli att "förbättra" saker i vanilla så är jag väldigt intresserad av att vara med. I så fall planerar jag att tok-levla en präst och heala allt från dm till naxx.

Jag försökte registrera mig på wowapp-raid.azurewebsites.net, men det gick inget vidare. Jag undrar om ni har löst tidigare nämnda bugg. Försöker igen vid ett senare tillfälle.

Permalänk

är intresserad, men är det inte väldigt långt tills spelet släpps?