Playerunknown's Battlegrounds lanseras

Permalänk
Melding Plague

Playerunknown's Battlegrounds lanseras

Efter nio månader i Early Access lanseras nu version 1.0 av Playerunknown's Battlegrounds, vilken bland annat lägger till en ny karta och en rad prestandaoptimeringar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fixa de-syncen så är jag glad, tack och hej.

Permalänk
Medlem

Sjukt härligt att se att spelet äntligen flyter med vettiga FPS-siffror. Kört några rundor nu under morgonen och upplever fortfarande 'gummibands'-effekten, hoppas det fixas inom kort.

Permalänk
Lego Master

Det här blir ju en perfekt start på julledigheten ikväll! Öl, PUBG och en jävla massa FPS!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Det här blir ju en perfekt start på julledigheten ikväll! Öl, PUBG och en jävla massa FPS!

Meh. Jag har varken öl, PUBG eller julledighet.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Meh. Jag har varken öl, PUBG eller julledighet.

de två första är ju lätt fixat
God Jul!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcuswb:

Sjukt härligt att se att spelet äntligen flyter med vettiga FPS-siffror. Kört några rundor nu under morgonen och upplever fortfarande 'gummibands'-effekten, hoppas det fixas inom kort.

Men det är väl fortfarande på testservern? Behöver inte betyda att det kommer vara så på live-servern?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Min spådom om en framtida funktion.

Personer med samma skicklighet matchas med varandra (genom att de samlar in statistik om spelaren). Därefter kommer varje spelare kunna föra in pengar i en pott (hur mycket beroende på skicklighet). Företaget tar en viss summa av detta. Den som står som ensam segrare vinner potten.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem

see you at school

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nanne:

Min spådom om en framtida funktion.

Personer med samma skicklighet matchas med varandra (genom att de samlar in statistik om spelaren). Därefter kommer varje spelare kunna föra in pengar i en pott (hur mycket beroende på skicklighet). Företaget tar en viss summa av detta. Den som står som ensam segrare vinner potten.

Ok... gärna det... grabben och hans kompisar brukar lira runt på mitt konto ibland och bara lattjar runt, kan hända dom dör 50ggr irad.. Då får jag lättare motstånd när det väl gäller??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@nanne: Låter ju kul. Men det kommer öka fuskandet så vet inte om det är värt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

de två första är ju lätt fixat
God Jul!

Jag får ta tag i det efter klockan 18 imorgon, då jag tar ledigt. God jul, griid.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

En runda fick jag köra köra innan spelet hänger sig och blivit omöjligt att starta
Ominstallation blir nästa

Permalänk
Medlem

Ett prestandatest på detta kanske? 😊 Vore kul att se lite lite siffror på olika processorer och grafikkort, och då även med lite äldre generationer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Men det är väl fortfarande på testservern? Behöver inte betyda att det kommer vara så på live-servern?

Vad menar du? Artikeln handlar ju om att spelet lanserats skarpt nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Men det är väl fortfarande på testservern? Behöver inte betyda att det kommer vara så på live-servern?

Tyvärr är det är fortfarande problem med "gummiband". Från denna tråd som är tagen ur en podcast med PU:

Citat:

Rubberbanding will still be present at release! It's caused by the core engine of the game. It got updated from 4.1.4. to 4.1.6., and they are still trying to figure out what the exact reason is for it constantly occuring. Crashes might happen still, but the game is as stable as it has been during the late test stage and definitely better than a month ago on test servers.

Trist eftersom det för mig i alla fall har varit den främsta faktorn varför jag inte spelat på många veckor. Samtidigt uppskattar jag att han är ärlig och inte försöker krångla sig ur frågan med ett helt meningslöst svar. Hoppas dom får ordning på detta så fort som möjligt. Med detta löst och den ökade FPS:en så kommer spelet flyta på väldigt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Tyvärr är det är fortfarande problem med "gummiband". Från denna tråd som är tagen ur en podcast med PU:

Trist eftersom det för mig i alla fall har varit den främsta faktorn varför jag inte spelat på många veckor. Samtidigt uppskattar jag att han är ärlig och inte försöker krångla sig ur frågan med ett helt meningslöst svar. Hoppas dom får ordning på detta så fort som möjligt. Med detta löst och den ökade FPS:en så kommer spelet flyta på väldigt bra

Tycker själv rubberbanding är mest ett start problem. Efter 60-120s på marken är det borta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Starric:

Ett prestandatest på detta kanske? 😊 Vore kul att se lite lite siffror på olika processorer och grafikkort, och då även med lite äldre generationer

Skickades från m.sweclockers.com

Vi har pratat om det och det är något vi vill göra. Tyvärr finns inte tid för det innan året är slut, så om det blir av är det nog nästa år som gäller.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Men det är väl fortfarande på testservern? Behöver inte betyda att det kommer vara så på live-servern?

Det har ju varit release så det är väl ändå flyttat till Live servern nu?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Inaktiv

Kan knappt spela H1Z1 utan rage quits. PUBG är inte bättre

Permalänk
Medlem

Det är sådana här framgångssagor som gör att långa Player 1 spel med intressanta historier hamnar på soptippen. Obs! gäller bara PC, på konsoler frodas Player 1 fortfarande. Jag är bara lite bitter.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Det har ju varit release så det är väl ändå flyttat till Live servern nu?

Trodde att EU skulle få det idag och att det kanske fortfarande var test. Har säkert fel.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Vart ska man droppa i miramar för å snabbt få schysst loot? Mili e ju ok men låååångt bort å sällan de blir bra cirklar för de... På erangel droppar ja alltid mylta power å överlever ja e ja i 9 fall av 10 redo för end game...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Vart ska man droppa i miramar för å snabbt få schysst loot? Mili e ju ok men låååångt bort å sällan de blir bra cirklar för de... På erangel droppar ja alltid mylta power å överlever ja e ja i 9 fall av 10 redo för end game...

Skickades från m.sweclockers.com

Water treatment plant my dude.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Det värsta med nya uppdateringen är att man inte kan göra långhopp längre. Man droppar snabbt så fort fallskärmen vecklas ut

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med att hitta match i matchmaking? Vart i kö i 4 minuter nu..

Edit: tydligen inte bara jag. http://steamcommunity.com/app/578080/discussions/1/1621724915...
Vafan jag som ville spela!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Säkert att de inte ska va i Early Access 3 år till som Dayz?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Lego Master

@Vlademil:
Jag blev också glatt överraskad att de faktiskt fick tummen ur. ARK är ett annat exempel som faktiskt släppts i retail version till slut (men var däremot i EA mycket längre än PUBG..).

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Trodde att EU skulle få det idag och att det kanske fortfarande var test. Har säkert fel.

Det släpptes la idag kl 08.00 imorse enligt steams countdown?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Säkert att de inte ska va i Early Access 3 år till som Dayz?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jäklar vad man har väntat på en 1.0 eller beta eller annat av detta spel

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |