Lista eller tabell med viktiga parametrar för ett visst PC spel

Permalänk

Lista eller tabell med viktiga parametrar för ett visst PC spel

Det vore bra med en lista eller tabell med viktiga parametrar som mer eller mindre krävs för att ett visst PC spel skall fungera bra.

Online hittar man ju flera siter typ "Can I run it?" och liknande men det ger ju inte hela bilden av hur ett visst PC spel hanteras av en viss PC hårdvara, typ av Internetanslutning spelar stor roll och så vidare.

Om jag tar BO3 som exempel och ger er min spec
i5-3570k
R7 360 (Temporärt, annars GTX960 3GB)
16GB DDR3
ASUS VG248QE 24"
4G Mobilt bredband med extern antenn (Hade tidigare Telia ADSL 20/2, inget fiber i närheten)

För BO3, BO2 samt BO har det alltid känns segt, micro stutter och liknande. Vid skottlossning är det precis som spelet fryser någon millisekund och så vidare, i stort sett ospelbart.

Vad krävs för att ett spel som BO3 skall fungera perfekt?

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vad för extra information det är du vill åt som du tycker är väsentligt men ej med på rekommenderande specs?

i ditt fall låter det mer som att något helt enkelt inte fungerar som det ska, dvs. något är fel. Snarare än att du har för dålig dator.
Ja eventuellt de där 4G nätet då, är ju inte direkt att ropa hej om.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

För mig hackar/fryser BO3 också ofta. Tror inte det har något med min hårdvara eller mina inställningarna att göra utan snarare med hur bra nätuppkopplingen fungerar i spelet då jag alltid har väldigt bra fps.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p