Tips på hur jag kan göra? Överklocka 13 st 1070 TI

Permalänk
Medlem

Tips på hur jag kan göra? Överklocka 13 st 1070 TI

Hej,

Tänkte se om någon av er har en lösning på ett problem som jag har.
Direkt vid lansering så köpte jag 13 stycken MSI Geforce 1070 TI Aero.
Dessvärre så fungerar inte MSI afterburner med så många kort, det är helt enkelt omöjligt och MSI klarade inte själva att hjälpa mig med detta. Som ni säkert har gissat så ska jag MAJNA men får just nu ut ganska dålig hashrate och efter att ha varit i kontakt med databutiken jag köpte det på så fick jag till svar att det heller inte går att manuellt flasha bios i grafikkorten eftersom att korten inte levereras med en fabriksöverklockad bios, bara olika kylare.

Detta suger såklart en hel del och sätter det hela i ett läge som verkar vara helt låst. Är det någon här som har ett förslag på vad jag jag skulle kunna göra, finns det några kringvägar här?

Mvh
Robin

Några folk verkar otroligt upptagna av språkbruket hellre än att bidra konstruktivt till tråden.
Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet ska det inte spela någon roll ifall kortet var fabriksöverklockat eller inte. Jag vet att det inte gjorde det förr i alla fall. Måhända har moderna kort ändrat på det. Jag skulle dubbelkolla med andra källor innan jag ger upp det tanken. För de flesta som jobbar i datorbutik är det ett jobb och inte ett livskall. Det är inte alltid som de är särskilt tekniskt kunniga.

§1.6 /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkAlf:

Så vitt jag vet ska det inte spela någon roll ifall kortet var fabriksöverklockat eller inte. Jag vet att det inte gjorde det förr i alla fall. Måhända har moderna kort ändrat på det. Jag skulle dubbelkolla med andra källor innan jag ger upp det tanken. För de flesta som jobbar i datorbutik är det ett jobb och inte ett livskall. Det är inte alltid som de är särskilt tekniskt kunniga.

På just denna datorbutiken är dem relativt duktiga och ställer i tid och otid upp på mässor som är relaterat till överklocking. Jag klarar inte att finna några andra källor på internet som adresserar mitt specifika problem, heller inte någon som har haft mitt problem. Jag ser helt enkelt efter någon har ett intressant tips på en lösning. Ryktet säger att Pascal arkitekturen är relativt låg på denna modell och är svår att klocka med BIOS eftersom det då hade varit väldigt enkelt att få upp det i nivå med NVIDIAS dyrare kort.

Permalänk
Medlem

[quote postid="17171511" userid="72441" name="Quillrat"]
Jag sökte lite snabbt på nätet och från det lilla jag kunde se så är det framförallt spänningen som inte går att höja över en viss gräns? Det sätter ju såklart käppar i hjulen när man försöker överklocka. Men kanske finns det lite överklockningsutrymme i alla fall? Sen vet jag å andra sidan att Nvidias moderna grafikkort oftast redan kan "boosta" upp sig till högsta stabila frekvensen direkt ur kartong.

Men kör du alla 13 korten från samma rigg? Jag har inte så bra koll på majning så jag vet inte om det kan finnas någon flaskhals där. Typ PCI-E bandbredd?

§1.6/Off topic /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkAlf:

Jag sökte lite snabbt på nätet och från det lilla jag kunde se så är det framförallt spänningen som inte går att höja över en viss gräns? Det sätter ju såklart käppar i hjulen när man försöker överklocka. Men kanske finns det lite överklockningsutrymme i alla fall? Sen vet jag å andra sidan att Nvidias moderna grafikkort oftast redan kan "boosta" upp sig till högsta stabila frekvensen direkt ur kartong.

Men kör du alla 13 korten från samma rigg? Jag har inte så bra koll på majning så jag vet inte om det kan finnas någon flaskhals där. Typ PCI-E bandbredd?

Jag tror inte strömmen är problemet, för man vill i utgångspunkt undervolta den, sänka gpu-clock, men höya frekvesen på minnet!
Det verkar inte gå att loada custom bios och det är ett stort problem eftersom inte afterburner fungerar och inga andra program stöder så många kort. Svår situation.

Alla 13 kort är på samma rig ja med et asrock btc 110h +

Permalänk
Medlem

Lite mera hardcore kanske med Modda bios på samtliga kort (på egen risk).
Sen räkna med max 10% OC då 1070 TI är hårt tryckta ifrån början.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quillrat:

Alla 13 kort är på samma rig ja med et asrock btc 110h +

Så alla korten presterar alltså dåligt, även kortet som sitter i x16-porten? De andra 12 korten får ju bara 1/32 av den normala bandbredden, så de flaskhalsas ju rejält om det är mycket kommunikation som krävs. Men jag har ingen koll på hur viktigt bandbredden kan tänkas vara för mining.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (§1.6 i forumreglerna*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...