Mr PC Computers legit?

Permalänk

Mr PC Computers legit?

Tänkte köpa datorn här ifrån eftersom 1080 strixx gaming advanced bara kostar 5333kr där? är det en legit sida eller scamm? såg att den hade fått många dåliga omdämen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pannkakaa:

är det en legit sida eller scamm? såg att den hade fått många dåliga omdämen?

Du besvarade nog frågan själv. En snabb titt på omdömena från Prisjakt visar att folk haft problem med uteblivna leveranser, har fått begagnade varor osv.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk

@ågren: Så jag vågar nog inte köpa där då?

Permalänk
Medlem

@pannkakaa
Här kan du läsa några omdömen om dem.
https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=3722

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av pannkakaa:

@ågren: Så jag vågar nog inte köpa där då?

Du gör som du vill men bli inte förvånad om problem uppstår. Det dyker titt som tätt upp skumma butiker som listar sig som billigast på Prisjakt för att dra kunder men de klarar sällan av att leverera. Jag hade hållit mig långt borta.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Dom har en fysisk butik i Sunne (hade det för några år sedan iaf nä jag bodde där) och har funnits minst 10 år.
Men om dom är bra som webbutik kan jag ej svara på

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid köpa grafikkortet på faktura och endast betala när det anländer. Resten av komponenterna kan du ju köpa från andra mer pålitliga butiker.

Det faktum att de fortfarande verkar ha en fysisk butik i Sunne indikerar väl att det går att få tag i dem, vilket ju är ett gott tecken.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

@blunden: köpte ett 1070 ti för 4990 ist-

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad->Konsumenträtt*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hur de är idag kan jag inte svara på. Men jag har endast köpt en "komplett" dator hela mitt liv för att jag inte orkade bygga just då. Den köpte jag från just Mr. PC. Den kom som den skulle och var till och med bra byggd med helt ok kabeldragning. Vid strul tog de hem datorn och fixade den, men bytte moderkort (efter att ha frågat om det var ok). När den kom tillbaka saknades firewire på det moderkortet vilket jag använde på den tiden och som hade funnits på mitt tidigare moderkort. De bad om ursäkt och skickade ett instickskort för firewire utan kostnad.

Detta var dock runt 2010, så hur de är idag kan jag som sagt inte uttala mig så mycket om.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Låter som att det är en liten firma som därmed inte riktigt kan mäta sig med de stora butikerna när det gäller e-handel. Förmodligen säljer de det aktuella kortet med förlust för att locka kunder att köpa annat som butiken tjänar lite pengar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av blunden:

Låter som att det är en liten firma som därmed inte riktigt kan mäta sig med de stora butikerna när det gäller e-handel. Förmodligen säljer de det aktuella kortet med förlust för att locka kunder att köpa annat som butiken tjänar lite pengar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok det lät ju tragiskt, aja nu klpte ja inte av dem tyvärr, nu i efterhand lite synd kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:
Skrivet av pannkakaa:

Ok det lät ju tragiskt, aja nu klpte ja inte av dem tyvärr, nu i efterhand lite synd kanske

O andra sidan är det senaste omdömet 11 månader gammalt. Alla tidigare omdömen mycket äldre än så.

Visst, lär säkert ha gått dåligt till, butiken har ju knappast rykte att vara i klass med de stora butikerna, men o andra sidan så kan alla göra misstag.

Känns som att det skulle behövas mer färsk information för att kunna göra ett rättvist utlåtande.

Du har ju inget att förlora på att beställa därifrån, du kan alltid skicka tillbaka prylarna om något skulle vara fel.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av pannkakaa:

Ok det lät ju tragiskt, aja nu klpte ja inte av dem tyvärr, nu i efterhand lite synd kanske

Ja, lite sympati känner man ju. Marginalerna inom denna branch är extremt små i de flesta fall så det är det enda sättet jag ser som de kan sälja kortet för det priset. Annars skulle det vara om de köpt upp något restlager, konkursbo eller liknande. Betalar man med faktura ser jag inte att det ska vara mycket till risk, åtminstone om man köper komponenter som inte riskerar att skaka loss i frakten (vilket jag kan tänka mig händer ibland när man skickar färdigbyggda datorer).

EDIT:

Några timmar nu säljer CDON ett Palit GTX 1080 för 4999 kr.

http://cdon.se/hemelektronik/palit-nvidia-geforce-gtx-1080-du...

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av blunden:

Ja, lite sympati känner man ju. Marginalerna inom denna branch är extremt små i de flesta fall så det är det enda sättet jag ser som de kan sälja kortet för det priset. Annars skulle det vara om de köpt upp något restlager, konkursbo eller liknande. Betalar man med faktura ser jag inte att det ska vara mycket till risk, åtminstone om man köper komponenter som inte riskerar att skaka loss i frakten (vilket jag kan tänka mig händer ibland när man skickar färdigbyggda datorer).

EDIT:

Några timmar nu säljer CDON ett Palit GTX 1080 för 4999 kr.

http://cdon.se/hemelektronik/palit-nvidia-geforce-gtx-1080-du...

Redan köpt 1070 ti strixx

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

någon som beställt nyligen därifrån?
är sugen på en konsol men är ju det vanliga, jättebra omdömen sen några usla sen jättebra omdömen

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred