Permalänk
Avstängd

Vilket fiberbolag?

Har skaffat fiberanslutning, men vet inte vilket bolag man ska lita på, kanske någon
har tips på bra och mindre bra.

De jag kan välja mellan vad det verkar är,
Alltele, Boxer, Bredband2, Bredbandsbolaget, Com Hem, Viasat, Tyfon, Serverado, NetatOnce, T3, Ownit

Har googlat men då alla får bottenbetyg så var inte det till stor hjälp

Permalänk
Medlem

Jag sitter med Viasat hemma, dom har ju inga direkt bra betyg någonstans och det tog tid innan det kom igång ordentligt men nu rullar det på huffsat tycker jag. Kör 250/100 och får ca 320/120

Tog dom för att dom låg bra i pris, förstår dock varför det var billigt.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Låter inte som den roligaste listan men om det är en sådan öppen fiberanslutning med flera leverantörer så kan du ju alltid byta(med troligtvis en ganska lång uppsägningstid)

Permalänk
Medlem

Är du säker på att du inte kan ha ex. Bahnhof? Vet att i vårat stadsnät så fanns de inte listade men om man kollade på deras hemsida så fanns det möjlighet att koppla in sig via dom. Så jag sitter men en riktigt trevlig anslutning nu

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

Visst, där kanske inte är alla företagen som rankas högt (såsom Bahnhof hos Sweclockers bl.a), men man ska också veta att reviews på Fiberleverantörsbolagen är lite skeva eftersom folk tenderar att endast klaga när man har problem och inte lovorda när någonting fungerar.

Från mina erfarenheter så fick jag både bra support och bra hastigheter (250/250) ifrån Ownit när jag bodde i en bostadsrättsförening med deras anslutning.

Precis som föregående skrev om att byta, så har väl väldigt många nuförtiden ganska korta uppsägningstider dock, 1 månad hos dem flesta vi kan välja iallafall, så är du inte nöjd kan du ju komma ifrån dem ganska fort.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Kör bredband2 då de är ganska mycket billigare än övriga leverantörer i mitt område. Har liknande lista som du, lite annorlunda.

Men det är fan då inte problemfritt. Supporten SUGER, non existent! Samt när nätet ligger nere får man aldrig veta något. Och nätet går ned lite då och då. Sensommaren låg nätet nere i 3 dagar utan någon som helst information...

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt bara gott att säga om Bredband2, aldrig haft downtime. Billigt samt att jag fått ut bra hastighet. Betalade för 250/100 men fick ut 317/140.
Det som nämnts innan är att man måste vara väldigt tydlig när man pratar med deras support.

Permalänk
Medlem

Kör med den billigaste. Funkar den dåligt? Byt. Du har i regel bara 30 dagars uppsägningstid.

Permalänk
Avstängd

Jag har provat många men måste säga att jag tycker bättre om Bitcom dom ser mig som en jobbig kund som klaga så fort deras gateway server går lite över 1 ms normalt ligger den på 0,5 ms.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666