Creator's update 1709 - windows, har gjort min dator "ospelbar"

Permalänk
Medlem

Creator's update 1709 - windows, har gjort min dator "ospelbar"

Hej, installerade updaten i torsdags och sen dess har den sänkt fpsn i alla mina spel, det spelar inte ens någon roll vilken grafik jag väljer i spelet, får ändå dålig FPS, alltså typ 35 fps med stutters och konstant lagg.

Före updaten kunde jag maxa alla mina spel utan det minsta lagget, jag kör med 1080ti och en clockad 4790k @ 4.5Ghz

*Jag har provat göra en system recovery till tidigare tidpunkt men det vart error på det enda alternativet jag hade.
*Jag har provat ta bort alla drivrutiner för grafikkortet och installera alla senaste på nytt.
*Jag har provat installera om steam från grunden.
*Jag har TAGIT BORT senaste uppdateringen av windows i Windows update > view installed updates > uninstall updates.

Någon av er som varit med om samma? som har en lösning?

Tacksam för svar!
Mvh Johan

Permalänk
Medlem

Hört att det varit strul för andra med, jag skulle överväga att köra en ny clean instaill / alternativt den varianten i W10 som "låter din ha kvar saker".

Lycka till!

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

@HenKenny: Tack, jag kommer nog göra det nu. Får hoppas det löser sig efter clean install, annars återkommer jag.

Permalänk
Medlem

Hej, en återställning till senaste fungerande uppdatering fungerade. För er som får samma problem.