Vilken är den värsta sortens spelare i online gaming?

Permalänk
Medlem

På grund av mina senaste Overwatch matcher så vill jag säga 3, slutar med att de istället blir arga på resten av laget som spelar samspelt och får carrya haha!

Permalänk
Medlem

Den dåliga spelaren är alltid värst. Jag struntar helt i om du är en trevlig kille. Allt handlar om att vinna för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Utöver de ni nämnt så finner jag folk som inte kan ta skämt väldigt tråkiga att spela med.

Samt de som tar spelet på ett allt för stort allvar tycker jag är lika illa. Sådant folk tycker jag borde hålla sig borta från spelen då de är i samma klass som folk med missbruksproblem, ärligt talat.

Permalänk
Medlem

Nummer ett och sex är värst av alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Den dåliga spelaren är alltid värst. Jag struntar helt i om du är en trevlig kille. Allt handlar om att vinna för mig.

+1

De som inte får som de vill eller blir uttråkade och ska springa runt och trolla. Spelar man för att vinna och inte beter sig irriterande i röstchat osv så är allt bra för min del.

Permalänk
Medlem

Fan va jobbigt att vara tjej! Folk som lispar och flörtar hele jefla tiden. Måste gömma sig för att få vara ifred!

Folk som dricker alkohol när de spelar är rätt jaävla jobbiga också! Blir sämre o sämre ju mer timmarna går

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Den som går igenom alla faser under en match (+- Nr4 då)

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Medlem

Nummer (3). Herregud nummer (3).
Story of my overwatch career

Helt jävla galen på alla idioter som inte förstår att det är helt irrelevant om dom lyckas förfölja en halvdöd motståndare över halva banan medans payloaden står still.
Eller på defence vara dom som står och "farmar" motståndare vid deras spawn samtidigt som en av dom smitit igenom och pushar payloaden i mål.

Eller stå och kriga om och om igen vid sidan av king-of-the-hill området.

Det "bästa" är ju att det finns folk på level 300-500 som fortfarande kör på så sätt. Skulle säga att det i snitt är 1 timme per lvl.
Har man spelat 500 timmar och fortfarande inte förstått vad spelet går ut på borde man nog söka sig till nått annat.

Permalänk
Medlem

Felet är väl alla spelare som dras till spel som slumpar ihop lag och sedan mest jobbar med att gnälla på att andra spelar på fel sätt.
Ska man ändå slumpa ihop lag borde väl spelet slumpa ut karaktärerna och ge vettiga objectives för dom också, alt utse en spelare som väljer taktik och lag.

Jag är totalt usel på fps men hade gärna spelat overwatch om jag trodde att jag kunnat spela tio matcher utan att få status "avoid me"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Folk som dricker alkohol när de spelar är rätt jaävla jobbiga också! Blir sämre o sämre ju mer timmarna går

Jag dricker alkohol när jag spelar för att orka med alla idioter...

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Jag brukar inte bry mig alls, men man kan ju bli lite trött av spelare som tror dom är bäst men egentligen suger och sedan skyller på alla andra (gärna 1-48 i stats och 500 poäng efter 40 min i BF1 t.ex).

Att stänga av chatten när man spelar är ett måste.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk

#6 utan tvekan. Har spelat med de flesta urtyper men är det något som stör mig så är det smaskande i mikrofonen och allmänt oväsen utan betänksamhet över de andra som får höra på skiten. Strax därefter kommer #9 (från kommentar). Usch usch

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Master of Overkill

Folk som förstör för sitt eget lag och vägrar prata språket i COM spel.
Typ mest CS och Dota.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Exxovion:

Samt de som tar spelet på ett allt för stort allvar tycker jag är lika illa. Sådant folk tycker jag borde hålla sig borta från spelen då de är i samma klass som folk med missbruksproblem, ärligt talat.

Spelar dom matchmaking i någon form av hög rating så ska man inte va där om man inte vill vinna.

För då är det automatiskt att man skiter i vilket slutar oftast i troll / leave.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Olika typer av CSGO-spelare:

1. "Ensamvargen"
Denne spelare säger inte mycket varken i chat eller röst. Men all info denne spelare ger är värdefull och detaljerad. Spelaren föredrar att köra entry eller lurker då denne litar inte på att lagkamraterna följer upp dess initiativtagande.

2. "Stream-strategen"
'Gubbar vänta! Ska bara sätta upp en smoke.' och laget bara väntar på att det ska ta 30 sekunder av rundan för att denne jävel ska kasta den perfekta rökgranaten. Denne spelare sitter aktivt på Reddit och följer många CSGO profiler via Twitch, försöker lära sig så många strategier som möjligt. Kan däremot inte hantera ett enda vapen bra.

3. "Den ruttna syltburken"
Denne spelare har haft tur med lagsorteringen så mycket denne har lyckats klättra upp i ranker som inte alls matchar dess förmåga. När verkligheten knackar på dörren så vägrar denne öppna den, det vill säga denne sitter i absolut botten på servern och klagar över hur dåliga alla är. Dör först varje runda och kommenterar hur kass lagkamraternas aim är.

4. "Öststataren"
Röstchatten är övertagen av hög musik antingen nationella låtar eller euro dance musik. Ska alltid ha drops, får denne inte drops så kommer en lagspelare få en kula i skallen när rundan börjar. Försöker konstant demonstrera sina bunny jump skills.

5. "Ryssjäveln"
Många nationer lär sig engelska som andraspråk för att kunna kommunicera över landets gränser. Ryssjäveln har inget med det att göra och väljer att berätta allt som går runt i livet över CSGO's röstchatt. Det handlar inte längre om spelet utan istället ska det diskuteras tuttar, mammor och vem i laget som är homosexuell. Kommer starta vote kick varje gång någon inte räddar rundan. Enligt en civiliserad gamerryss så är detta ryssar snackar om i match making, 95% skitsnack, 5% spel.

6. "A(w)pan"
Denne spelare är sämst på att hantera alla vapen, föredrar vapen med zoom-sikten som underlättar att se vad man ska skjuta. Favoritvapen: AUG, SIG, AWP och Autosniper. Begär drop eller att man ska plocka upp en AWP från marken till en varje jävla runda. Älskar att kommentera hur sämst alla andra är på att hantera AWP bara för att försöka öka sina chanser att lagspelarna ger en det man önskar: Gratis AWP.

7. "Svennen"
Kollar upp alla spelarnas profiler för att spana efter svenska flaggor, om det finns ett offer på servern så ska denne trakasseras så mycket det går, tydligen är det viktigt att poängtera att alla svenskar är homosexuella.

8. "Surdegen"
Surdegen är en konstig varelse. Inleder första 15 rundorna med 3 rena träffar, men sen så smäller det och det smäller högt. Allt var bara uppvärmning, tyvärr gillar inte alla surdegen och tycker att den inte blev färdiggräddad i tid. Kickad.

Dold text
Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk

1 och 2 enligt mig

De andra kan man ha en diskussion med och förklara vad problemet är

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

3 med en släng av 1

Permalänk
Inaktiv

Jag spelar mycket Risk Online, blev nu tvungen att avinstallera spelet då det var för beroendeframkallande.

I vilket fall så är Risk ett strategispel som det är mycket teknik, psykologi och såklart tur med då man använder tärningar, beroende på hur det går i matcher så får man olika Ranker och klasser, där ens klass syns tydligt.

Problemet jag tycker är att det finns för många "idioter" som spelar, man är ofta 6 spelare som tävlar emot varandra och man vet väldigt bra vad alla motståndare har, men så är det någon idiot som får för sig att göra kamikaze attacker utan någon poäng, en sak är att man vill komma åt ett territorium, hindra någon annan att ha ett helt territorium etc.

Men göra ett storskalig attack där chansen är under 1% att man vinner något är dumt. Och resultatet av denna attack blir att den attackerade och attackeren får storstryk, så att resten av de 4 spelarna kan gå in och krossa dem.

Detsamma hatar jag "hjälten" i Risk, d.v.s. en spelare som inte har något territorium, detta kan beror på flera olika saker som otur vid slump, men jag har stött på många spelare som inte är intresserad av att få något territorium, det enda de kämpar för är att motverka så att någon annan får behålla dennas. Under rätt förutsättningar kan detta ha varit rätt, men jag har sett för många exempel på spelare som gör riktigt korkade beslut som leder till att de förlorar först. Personen som de har bråkat med i onödan brukar dessutom få mycket svårt att vinna. Så visst man har offrat sig så att någon annan inte vinner och resultatet blev såklart att man själv fick åka först.

Ibland får jag känslan som att dessa hjältar är målvakter som hjälper någon annan i spelet att vinna, speciellt när de offrar sig för att skada en person som "bor" nära någon som har extremt hög rank och klass.

Nå, jag kommer nu lägga ner onlinespelande och väntar på att de inför 30 års åldersgräns, så man få motståndare som kan göra korrekta matematiska beräkningar inför alla attacker.

*edit*
Spelare som ger upp och spelaren som inte ger upp. Båda två är störande, det finns spelare som direkt i ett spel upptäcker att de ej har en chans och bara slutar, detta kan vara tröttsamt. Men detsamma gäller det motsatta i vissa spel, tid är pengar och är spelet helt kört för någon så är det bara slöseri att dra ut på det hur länge som helst
Så jag tror speltillverkarna får tänka till här, där de straffar personer som hoppar hur spel, men inte straffar dem som inte drar ut på det i onödan. De kund typ ha en nedräknare att man måste minst spela 15 minuter innan man får hoppa ur, denna tid beroende på speltyp.

Permalänk
Avstängd

1. Personer som är afk.
2. Som står i vägen.
3. Som inte kan skjuta.
4. Hacker.

Finns säkert något som jag glömmer att skriva.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv

Jag själv jag får sluta upp detta med onlinespel. Jag hatar när folk inte kan spela taktiskt, jag pratade innan om 30 års åldersgräns, men höj de till 40år.

T.ex i slutet av ett spel som vi har kört i en timma, där vi för enkelhet säger att det finns 100 soldater.
Ställning:
Jag 35 soldater,
Person2 10 soldater
Person3 55 soldater

Alla vill vinna och det är egentligen endast det som räknas. Alla i spelet fegat tills nu.
Jag går in med en stor attack emot Person3 som leder överlägset och denna attack kunde helt kunde slå ut mig ur spelet, för en gång lyckades jag över förväntan. Men jag får vara beredd på en fullskalig vedergällning för nu är det personligt.
Nya ställning:
Jag 20 soldater
Person2 10 soldater
Person3 30 soldater

Vad tror ni Person2 gör då? Jo den ger sig på mig, slår bort 5 soldater.
Nya ställning
Jag 15 soldater,
Person2 5 soldater
Person3 30 soldater

Jo tack för den, nu är det helt kört, Person3 har vunnit och jag går fullskaligt ut för att slå ut person 2, då det är absolut ingen mening att försöka vinna med en sådan medspelare. Person2 hade såklart en chans att vinna annars när vi alla slogs och hade blivit svagare. Rimligt hade varit att person3 vedergällning hade fått oss alla 3st lika stora.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

lätt 6. Idioten och jag skulle kunna irritera mig så pass att om personen satt nära hade han blivit golvad

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Tur att man inte kände igen sig i något, haha. Nr 1

Permalänk
Avstängd

(Skojar bara)

Edit, Jag hatar inte kvinnliga spelare på riktigt, detta anspelade på skämt om manliga fördomar.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Varför är punkt 4 vinklad till att handla om "tjejen" när det handlar om genomruttet beteende gentemot tjejer?

Funderar på om detta inte till och med bryter mot Sweclockers trivselregler paragraf 1.2...

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Ryssar och svenskar är nog de värsta jag lyckats bli matchad med i t.ex CSGO och Dota

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Teamkillers/troll är det värsta i spel

Jag föredrar tjejer som medspelare. Dom kallar sällan folk noob m.m. (inte tjejer jag lirat med i alla fall)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

#1 men inte helt åt ettan det är en blanding mellan något annat där individen tar ut sin ilska på de resterande i gruppen igenom att kasta matchen. Alltså sitt lags chans att vinna matchen igenom att TK, Trolla & fejka en AFK igenom att röra sig i spelet så fort han/hon får en varning av inactivitet. Det är den individen jag finner mest frustrerande när man spelar tävlings inriktade spel...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Joppis:

Varför är punkt 4 vinklad till att handla om "tjejen" när det handlar om genomruttet beteende gentemot tjejer?

Funderar på om detta inte till och med bryter mot Sweclockers trivselregler paragraf 1.2...

Om ni menade mitt inlägg så var det skämtsamt menat mot manliga fördomar om kvinnor, inte mot kvinnliga spelare.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Haha, kul tråd! Alla dessa typer av människor medföljer med 100% säkerhet VARJE game av HoN! (Heroes of Newerth)
Dock tycker jag en typ saknas. Det finns väldigt många som är av typen:
"Sjukt dålig och lär sig inte av sina misstag"
Varje game av HoN har jag/ser jag spelare dom gång på gång på gång springer rakt ut och dör. Fine, klart man kan sulla om man är ny. Men saken är att dessa människor lär sig inte. De vägrar ta in ny information eller tänka om. Vissa har haft 500 eller upp till tusentals spelade matcher. Då undrar man ju hur det gått till? Lika dålig fastän de spelat huuuur många matcher som helst. Tvivlar ju starkt på att någon skulle spela på någon annans konto då det är gratis. Många gånger kan jag ärligt säga att de har varit sämre än Easy bottar. (Hur?)

Så under spelets match gör de SAMMA sak ca 25-30ggr.

Det värsta är ju när denne personen utöver det jag beskrivit ovan, inte kan kommunicera. Personen reagerar/svarar inte på varken skrift eller tal.

Ibland undrar man faktiskt hur dom ens lyckats installerat ett spel eller t.o.m lyckats starta sin dator. Verkligen helt och hållet utan hjärnceller. Det är faktiskt imponerande hur dumma folk kan vara XD

EDIT: Sen finns det ju tjejer som MÅSTE berätta för sitt lag att de är tjej. Helt utan anledning "out of the blue" bara skriver de att dom är tjej eller säger det i mikrofonen. Varför gör de detta? Uppmärksamhet? Särbehandling? I don't get it xD

Lade till om tjejer som har behov att berätta för alla att de är av kvinnliga könet
Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti