Problem att spara bilder från internet

Permalänk
Medlem

Problem att spara bilder från internet

Mod får flytta tråden om den ligger fel

Jag sparar/skriver ut mycket prospekt/fastighetsbeskrivningar från mäklare men har fått problem att spara/skriva ut
Bilderna följer inte med oavsett om jag väljer skriv ut från deras knapp eller i webläsaren (Firefox)

Ett exempel (https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&Objek...)

Antingen är jag imbecill eller om det har något med upphovsrätt men jag tycker att det borde gå att spara/skriva ut en websida på något sätt

Men om någon vänlig själv kan förklara hur jag gör smidigast eller om det finns något tillägg/program som funkar
Målet är att spara datat i onenote

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Testa högerklicka någonstans på den vita bakgrunden och välj skriv ut? Gick hur bra som helst för mig när jag försökte

Permalänk
Medlem

Får du något felmeddelande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obazs74:

Får du något felmeddelande

Jag får inga felmeddelanden.

Permalänk
Medlem

@arer: Du kan ju ta en bild på hela hemsidan...

Chrome: full page screen capture

ps, finns liknande för (alla?) webbläsare

Elle bara ta en bild på delar av din skärm, med t.ex. "Snipping tool" som kommer med windows, bara att söka i windows menyn

Permalänk
Medlem

har ett tillägg i firefox som heter fireshot men det gör pdf av sidan men skulle vilja få text och bilder direkt i onenote det blir lättare att söka sedan. Hittar inga andra tillägg, har ett som fungerade tidigare bring to onenote

Jag kan inte högerklicka och välja skriv ut, däremot kan välja det under menyn men då följer bara första bilden med återstående bilder försvinner?

Jag får inga inga felmeddelande

Permalänk
Medlem

@arer: Finns ju flera olika för just onenote, testa någon annan?

Alternativt kan du ju testa EDGE, där är det väl inbyggt onenote support?

Edit, lägger in onenote:s egna länk här, för lätt åtkomst

- https://www.onenote.com/clipper

Permalänk
Medlem

tack
provade clipper bra/enkelt texten blev dock bild sen hamnade utklippet i någon web-version av onenote inte det riktiga i datorn det kanske går att ställa in? jämförbart med fireshot
Blir texten i bilderna sökbar?

clip to onenote skulle installera någon "listener" och öppna någon port i datorn kändes lite riskabelt
har du provat den?