Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort, ingen bild

Ska försöka förklara allt så tydligt jag kan.
För några dagar sen köpte jag ett grafikkort, innan körde jag på den inbyggda. När jag kopplade in grafikkortet fungerade det men när drivrutinerna höll på att installeras blev skärmen svart men musen fungerade fortfarande. Jag startade om datorn och sen dess har jag fått ”No signal.” Har plockat ut det och satt in det flera gånger och det fungerar varje gång jag kör utan, alltså på den inbyggda grafiken men så fort jag sätter in den får jag ingen signal. Har även installerat de nyaste verisionen av bios utan resultat. Grafikkortet är ett Asus 1060 3gb. Det lyser även en lampa på grafikkortet så tror inte att den har gått sönder heller. Kan även tillägga att jag tillfälligt använder en tv som skärm då jag väntar på en skärm jag beställde på black friday.

Specs:
Moderkort: Asus Z170-A
Processor: Intel 6700k
Nätagg: CX750M

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Prova en annan PCI-e slot samt prova att sätta kabel till skärmen i andra portar i kortet.

Funkar kortet i en annan slot så har PCI-e sloten på moderkortet gått, funkar det med en annan port i grafikkortet så har du en skada på grafikkortet.
Funkar det inte oavsett så reklamera kortet.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Prova en annan PCI-e slot samt prova att sätta kabel till skärmen i andra portar i kortet.

Funkar kortet i en annan slot så har PCI-e sloten på moderkortet gått, funkar det med en annan port i grafikkortet så har du en skada på grafikkortet.
Funkar det inte oavsett så reklamera kortet.

Men det fungerade ju först. Kan det vara några bios inställningar som är fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flixell:

Men det fungerade ju först. Kan det vara några bios inställningar som är fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Att det från början fungerat i några minuter säger inte mycket, kan ha varit en dålig lödning någonstans som inte klarade av att kortet användes eller vad som helst.
Visst kan du prova att återställa BIOS, men om du inte ändrade något där från det att kortet funkade till att det inte funkade har jag svårt att tro att det gör någon skillnad.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Vad hade du för grafikkort innan uppgraderingen? Om svaret är Radeon, avinstallerade du de gamla drivrutinerna?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Vad hade du för grafikkort innan uppgraderingen? Om svaret är Radeon, avinstallerade du de gamla drivrutinerna?

Innan körde jag på den inbyggda grafiken, ska jag ta bort dom drivrutinerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

sätt i kortet och kör uttaget på modekortet och se ifall den ger bild.
- Kan ju vara så att du har i bios att du ska använda internt grafikkort.
- och starta datorn med kabeln i, sätt inte i den efter du har startat datorn då lär du inte få bild.

Visa signatur

Monitor: Asus 34" PG348Q | CPU: Intel Core i7-8700K | Moderkort: ASUS z370 | RAM: DDR4 32GB | GPU: 3080ti,

Permalänk
Medlem

Ta bort ALLA grafik drivrutiner för du vet inte vilken som bråkar. Programmet DDU har jag hört är bra på det.

I vanliga fall kan drivrutiner till gamla bråka men det har varit flera fall där folk inte ens köpt nytt utan bara uppdaterat grafikdrivrutiner när de fick problem.

Ladda ned nya drivrutiner till BÅDA innan du gör något annat. Bilden bruka vara rätt konstig utan drivrutiner och drivrutiner till gamla kan vara bra att ha redo ifall du får problem med nya eller vill testa saker.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flixell:

Innan körde jag på den inbyggda grafiken, ska jag ta bort dom drivrutinerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det ska inte behövas Ladda ner detta program och ta bort dina nyligen installerade drivrutiner
http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Uppdate

Jag lämnade tillbaka det gamla grafikkortet för att det var fel på ena hdmi porten. Nu har jag satt i det nya men i enhetshanteraren kommer "kod 43" upp, "Den här enheten har stoppats eftersom ett problem har rapporterats." Vad betyder det här och vad ska jag göra för att fixa det? Har redan provat att ta bort intels drivrutiner (med ddu) och installerat de nya drivrutinerna men det fungerar ändå inte.

Permalänk

@Flixell: Jag skulle kolla så att du har all extra ström i grafikkortet, code 43 brukar bara hårdvarufel.

Så första att kolla är att du har fått in extra power kabeln + kanske ta ut och sätt in kortet igen så du vet att den sitter på plats.

//Paron

Visa signatur

Monitor: Asus 34" PG348Q | CPU: Intel Core i7-8700K | Moderkort: ASUS z370 | RAM: DDR4 32GB | GPU: 3080ti,

Permalänk
Medlem

@Paronfestis: Provade det nu men det fungerade inte heller. Kan det vara fel på moderkortet?