Permalänk
Medlem

Hög fläkt

Hej alla! Har precis investerat in en ny bärbar dator, det vart en ASUS VivoBook 15 F510UA Core i5 8GB 256GB SSD 15.6", Är jättenöjd med den överlag, men fläkten låter väldigt högt och går i tid och otid oavsätt vad man gör med den. dvs. kan gå högvarv när ingenting görs på den. Den är som sagt ny så trodde inte fläkten skulle surra på så högt om man hade den på soffbordet och surfade lite på blocket. Men det kanske så det skall vara?
Har även kollat coretemp, och det ser ut såhär:
Core #0 32C MAX 40C Load 15%
Core #1 35C MAX 46C Load 8%
I runda slängar såklart, medans jag skriver detta.
/MVH Niklas

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiklasES:

Hej alla! Har precis investerat in en ny bärbar dator, det vart en ASUS VivoBook 15 F510UA Core i5 8GB 256GB SSD 15.6", Är jättenöjd med den överlag, men fläkten låter väldigt högt och går i tid och otid oavsätt vad man gör med den. dvs. kan gå högvarv när ingenting görs på den. Den är som sagt ny så trodde inte fläkten skulle surra på så högt om man hade den på soffbordet och surfade lite på blocket. Men det kanske så det skall vara?
Har även kollat coretemp, och det ser ut såhär:
Core #0 32C MAX 40C Load 15%
Core #1 35C MAX 46C Load 8%
I runda slängar såklart, medans jag skriver detta.
/MVH Niklas

Brukar tyvärr va så här på bärbara datorer...liten chassi, lätt att allt blir varmt fort därför behövs fläkten köras ofta.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

@Lastviking:

Ok! Tack snabbt svar, var det jag misstänkte, men att dom måste låta så mycket. Tror du det skulle bli bättre med en sån kylplatta/fläktplatta man har under?

MVH
Niklas