Äldre dator, råd för uppgradering.

Permalänk
Medlem

Äldre dator, råd för uppgradering.

Go kväll!
Sitter just nu och lirar på en äldre gamingburk som jag känner är i behov av att uppdateras lite. Men då min budget inte är oändlig så är jag tveksam till vad som är mest värt att uppgradera först.

Sist just nu inne på:
it 3570k
Gtx 970
Samt 16gb 1600mhz ram.

Frågan jag ställer mig själv och er är då. Vad kan vara bäst i att uppgradera först ur ett gaming perspektiv? Behålla 970 ett tag till och köpa ryzen 1600, moderkort och nytt ram. Eller behålla cpu, moderkort och ram ett tag till och satsa på ett 1070/1080 istället?

Permalänk
Inaktiv

Vad har du för moderkort ?
Vad har du för "krav" av att få ut av datorn ?
Ett GTX 970 bör du ju klara dig på ett tag till.
Minnena du hade var ju inte blixtsnabba så om du har moderkort som stöder snabbare så kan ju nya RAM samt ny CPU räcka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon288883:

Vad har du för moderkort ?
Vad har du för "krav" av att få ut av datorn ?
Ett GTX 970 bör du ju klara dig på ett tag till.
Minnena du hade var ju inte blixtsnabba så om du har moderkort som stöder snabbare så kan ju nya RAM samt ny CPU räcka.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ett gammalt hederligt Asus sabertooth z77 :')
Tänker mig kunna spela spel som overwatch och cs go i 1080p 120hz. Andra mer krävande spel i 60hz

Permalänk

Svårt att motivera ett byte från 3570k till ryzen 1600 iaf. Testa att klocka din CPU lite så ska du se att det ger lite mer kräm.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Choffe G:

Jag har ett gammalt hederligt Asus sabertooth z77 :')
Tänker mig kunna spela spel som overwatch och cs go i 1080p 120hz. Andra mer krävande spel i 60hz

Klarar du inte detta redan då ? Bör inte vara några problem.
Annars är det ju att testa överklockning av CPUn en aning. Även kolla så att du inte kan få ut 1866MHz ur minnena i XMP profil ?

Nästa steg är nytt moderkort, processor och RAM

Skickades från m.sweclockers.com