Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem

Vad var det bästa och sjukaste rabbaten i år? Sånt där 5min rea typ på 70% eller dyl och då inte redbull eller sånt trams. Var det nåt bra egentligen?

Kan nån som suttit uppe lista de bästa så man kan se om man missat något eller om man kan gå vidare utan ånger. Hehe.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Köpte en tv med kalibrering för 800 kr extra. Det jag undrar är om det är en bra tjänst?

Använder dom en helt ny tv som dom kalibrerar eller ett returexemplar?

Skickades från m.sweclockers.com

Det beror ju på. Står det inget så är det ju en helt ny TV som de kalibrerat. Läste även att någon skrev om att de kalibrerar returex och det stämmer. Då är det dels lägre pris plus att kalibreringen brukar ingå i priset då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yahbulon:

Vad var det bästa och sjukaste rabbaten i år? Sånt där 5min rea typ på 70% eller dyl och då inte redbull eller sånt trams. Var det nåt bra egentligen?

Kan nån som suttit uppe lista de bästa så man kan se om man missat något eller om man kan gå vidare utan ånger. Hehe.

Skickades från m.sweclockers.com

Proshop hade ett mekaniskt Corsair tangentbord med MX Silent switchar för 99 kr istället för 1699 kr eller vad det nu kostade. Gick åt fort och vissa har fått sina exemplar skickade redan (väntar fortfarande på att mitt ex ska skickas). Annars har det inte varit så många super-duper-extrem-förlust-för-ÅF-deals faktiskt.

EDIT: Denna var det:

https://www.proshop.se/Tangentbord/Corsair-Gaming-STRAFE-RGB-...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Ni som köpt:

Corsair Gaming STRAFE RGB MX Silent - ND - Gaming Tangentbord - Nordiska - Svart

Om nån av er skulle tycka det är jätteobekvämt så får ni gärna höra av er och sälja till mig Självklart lägga på ett humant påslag om så önskas.!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yahbulon:

Vad var det bästa och sjukaste rabbaten i år? Sånt där 5min rea typ på 70% eller dyl och då inte redbull eller sånt trams. Var det nåt bra egentligen?

Kan nån som suttit uppe lista de bästa så man kan se om man missat något eller om man kan gå vidare utan ånger. Hehe.

Skickades från m.sweclockers.com

Det bästa verkar la ha varit det tangentbordet från proshop som kosta 99 spänn. Det försvann fort

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

@Chrisj: Jaaaaa allt som kan vara kul =P Såg till exempel snes mini för ca 1100kr, går till butiken där det står kampanjen avslutad.... sen säljer dom den för ordinarie pris. Såg även samma sak på en vattenkylare till cpu som var nedsatt ca 500spänn, då man kommer till sidan samma visa.
Lockpriser...det enda dom lockar fram med detta är att man aldrig kommer köpa från just den butiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

Mycket bra pris!
Jag köpte exakt denna i mellandagsrean för ett par år sen, för 799:- (ord. tror jag låg på 1190:-).
Låter dock en aaaaning för mycket i en lägenhet, så jag använder den extremt sparsamt

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem

Produkt: GTX 1080 Palit
Länk: http://cdon.se/hemelektronik/palit-nvidia-geforce-gtx-1080-du...
Pris: 4999kr

Passa på grabbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av morper:

Vilket märke tänker du dig? Hyundai, Mazda eller kanske Toyota?

Hur många hästar behövs för att koka en 8-10 portioner?

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Har du själv varit med om det eller känner du någon som köpte den tjänsten?

Skickades från m.sweclockers.com

Finns en tråd här om det https://www.sweclockers.com/forum/trad/1406192-elgigantens-op...
och känner folk som blivit lurade på det. Du löser det själv bättre. Tar 10min. Vad ska dom kalibrera för? Dom vet inte hur du gillar att ha bilden eller hur ljuset i ditt rum är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Hur är de med uppateringar? Har den fått en patch för KRACK t ex? Det är det stora problemet med konsument routers, tillverkarna skiter i att supporta dem och menar bara att kunden ska köpa nytt efter några år istället. Sådant fruktansvärt slöseri med tanke på att det 95% av gångerna inte är fel på hårdvaran.

Asus är bra på att supporta routrarna under längre tid, fick en uppdatering 1 november för krack specifikt till min AC66U.

Produkten är i sin livscykel fortfarande, så jag ser inte problemet?

Om ett par år är det troligt att 802.11AD eller någon annan ny standard börjar rullas ut, och för att ta del av det måste alla köpa en ny router oavsett om den dom har började säljas 2013 eller 2017.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@okey: Det dyker nog upp ett par stycken på marknaden på tisdag

Visa signatur

|| Ryzen 5900X || Asus Rog B550-f Strix || MSI 6800 XT || Ripjaws V 3600mhz-CL16 (b-die) || NOCTUA NH-U12A || NZXT C850W || WD Black SN750 1tb ||WD Black SN850 1tb || Crucial MX300 525gb || Seagate 3tb 7200rpm || Acer XB271HU || LG 27GL850 ||

Permalänk

Konstigt nog hittar jag inga värdefulla ram-minnen. Söker DDR4 16 gig

Permalänk
Medlem

Produkt: Asus PCE-AC88
Länk: https://www.komplett.se/product/893217/datorutrustning/natver...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3744305
Pris: 649kr

Dagens bästa fynd för de som vill ha ett seriöst Wi-Fi! Köpte ett likadant här på marknaden för typ en månad sedan (till samma pris dessutom ), helt klart ett av mina bättre köp!

Fixade till formatering för "automagisk lista".
Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Fick samma fråga via PM, ger samma svar här i tråden: jag minns inte vilken det var, och med 1h sömn kan det ha varit en blackout från min sida. Det enda jag kan hitta nu är 1080 Strix från Inet för 5,4k. Högst sannolikt en miss från min sida, helt enkelt.

Jag gör avbön. I. Did not. Have. A reliable recollection. Of that offer.

Haha allt slit för 1000 spänn.. var det värt de? kortet kommer att kosta 2000 om två år

Permalänk
Medlem

Hur bra är AOC 31,5" LED FreeSync Q3279VWF? 1999 kr nu, annars 3499.

https://www.komplett.se/product/957136/datorutrustning/bildsk...

Nu har jag inte handlat på CDON sedan förra Black Friday (förutom PS Plus digitalt) och nästan betalat för CDON+ i onödan men skulle ändå gärna vela se den på rea.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Black friday kan vi ju skrota totalt i Sverige. Inte ens müsli i år...

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

GTX 1080 för 4399:-
i7-8700k för 3299:-
Asus Rog Strix Z370-F Gaming för 1999:-
2x8 GB 3600 MHz G.Skill Trident Z RGB DDR4 för 2099:-

Vad har alla dessa komponenter gemensamt?
1) Betydligt bättre pris än något jag sett idag under BF.
2) Allt gick att köpa till det priset en random lördag i början av November. (När blev "Singles Day" ens en grej?)

BF har blivit för kommersiellt och överhypat om man är ute efter datorkomponenter. Det känns som vilken random helg-rea som helst.
Intressant hur många ÅF som dessutom säljer exakt samma saker till exakt samma pris. Har tappat räkningen på hur många olika ÅF som säljer den där förbaskade Asus GTX 1060 Dual 3GB för 1990:- och 6GB-varianten för 2490:-.

Tack till Netonnet och Webhallen som stått för de enda noterbara rabatterna för oss som jagade grafikkort under Black Week med sitt GTX 1070 Ti för 3990:- respektive GTX 1070 för 3299:-.

moderkortet köpte jag webbis 1499:- innan det försvann. 700:- nedsatt är inte dåligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bästa pris på ps4? Funderar på att gå över från xbox till ps4 då Microsoft har dålig exklusiva spel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Snorlena:

Black friday kan vi ju skrota totalt i Sverige. Inte ens müsli i år...

CDON har inte avslöjat allt än, müsli:n kanske kommer

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikDah:

@okey: Det dyker nog upp ett par stycken på marknaden på tisdag

Man få ju hoppas ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av agentq15:

Finns en tråd här om det https://www.sweclockers.com/forum/trad/1406192-elgigantens-op...
och känner folk som blivit lurade på det. Du löser det själv bättre. Tar 10min. Vad ska dom kalibrera för? Dom vet inte hur du gillar att ha bilden eller hur ljuset i ditt rum är.

Det är sant det du skriver. Tänkte att jag kunde bespara mig huvudvärk och timmar på att försöka fixa bilden själv då jag inte är så insatt i ämnet. Men blir nog att göra det på egen hand ist.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@RobertN: Inte vad jag läst, utan elgiganten kalibrerar en skärm skriver ner inställningarna och sedan skickar ut till alla varuhus.
Nu var det ett tag sedan jag fick denna info så dom kanske har ändrat rutiner nu.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

@underwatch: jag beställde precis ett från mediamarkt med 2 kontroller, 2990kr.
Annars 2666kr på CDON tror jag. Synd, för att PS4:an kostade 1990kr förra året vid BF vill jag minnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agentq15:

Finns en tråd här om det https://www.sweclockers.com/forum/trad/1406192-elgigantens-op...
och känner folk som blivit lurade på det. Du löser det själv bättre. Tar 10min. Vad ska dom kalibrera för? Dom vet inte hur du gillar att ha bilden eller hur ljuset i ditt rum är.

Den tråden är snart 2 år gammal. Finns det belägg för att de gör på samma sätt än?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeeJay1:

Mycket bra pris!
Jag köpte exakt denna i mellandagsrean för ett par år sen, för 799:- (ord. tror jag låg på 1190:-).
Låter dock en aaaaning för mycket i en lägenhet, så jag använder den extremt sparsamt

Upplever du att den tappat trycket fort (2-4 sekunder) eller håller di i något längre? är strax på väg och ska köpa troligtvis och vore guld med ett utlåtande av en som vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

BF har blivit för kommersiellt och överhypat om man är ute efter datorkomponenter. Det känns som vilken random helg-rea som helst.
Intressant hur många ÅF som dessutom säljer exakt samma saker till exakt samma pris. Har tappat räkningen på hur många olika ÅF som säljer den där förbaskade Asus GTX 1060 Dual 3GB för 1990:- och 6GB-varianten för 2490:-.

Tja, det var ju det jag sa redan från start. Det är ungefär samma produkter som alla har lika marginaler på, därför dom som reas ut.

Heeeelt oväntat kom den sedvanliga HK Onyx rund högtalare sänkt med typ "70%"
https://www.dustinhome.se/product/5010996364/onyx-studio-3
Där kan man snacka om fulspel eftersom skräpet inte legat på över 2195:- i någon affär under hela 2017.

Själv har jag över 200(!) artiklar på bevakning och i diverse "listor" på Prisjakt.
Inte en enda, jag upprepar, inte en enda av dessa 200 artiklar, i diverse olika kategorier, har blivit sänkt ens 1 krona.

Permalänk
Skrivet av besprutad1:

Konstigt nog hittar jag inga värdefulla ram-minnen. Söker DDR4 16 gig

Samma här, letar också efter 16gb, ddr4, 3000mhz eller snabbare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaph:

Så mycket fel i ett och samma inlägg. Varför skriver du om du inte ens har koll på hur de gör på Elgiganten?

Jasså, varför berättar du inte som jobbar med KnowHow vilken certifiering har ni och vilken utrustning använder ni av?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|