Uppgradering Moderkort-CPU-Minnen + Fläkt.

Permalänk
Avstängd

Uppgradering Moderkort-CPU-Minnen + Fläkt.

Hej.

Har idag :

i5 3570K som är klockad till 4.2 (kan köra upp den till 4.4 utan några problem)
MSI Z77A-GD65 Moderkort
8GB RAM
Noctua nh-d14 fläkt
Fractal Design R4 Chassi
650W PSU

Jag har tänkt att byta ut Moderkort, CPU, Minnen + Eventuellt fläkt då jag har köpt ett GTX 1080, iofs så får jag stadigt 100-110 FPS i Destiny 2 med högsta inställningar (dock utan någon skalning) på 1080p med befintlig lösning.

Jag kan inte mycket om dom här bitarna men har tänkt att satsa på en Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB men sen vilket moderkort och minnen man ska ha till känns svårt att välja när man inte är så insatt, behöver absolut inte något "bling bling" moderkort med LED lampor och dyligt och när det gäller minnen så siktar jag på 16GB med bra kombination mellan hastighet och pris..

Har även tänkt att köpa ny CPU fläkt, Noctuan jag redan har är jag supernöjd med, men den var en mardröm att montera för mig som bygger dator typ en gång vart 4/5e år. Den var ett As att få dit helt enkelt så jag tittar just nu på ett Be quiet! Pure Rock istället, vattenkylning är ingenting jag är intresserad av heller.

Det jag behåller ifrån befintlig lösning är då låda, PSU, SSD-Diskarna samt Grafikkort.

Det här är vad jag själv har plockat ihop, men alla tips och synpunkter tas emot tacksamt! :

http://www.inet.se/kundvagn/visa/11045435/

Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB : 3 990 kr
ASUS PRIME Z370-A : 1 890 kr
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance LPX Svart : 1 999 kr
Be quiet! Pure Rock : 349 kr

Permalänk

Kör på det här istället, snabbare minnen och billigare

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Avstängd

Tack för det!

Väntar tills på fredag för att se om det kommer några bra erbjudanden under black friday... Men det kanske inte är den här typen av prylar som reas ut direkt...