Internet Explorer 7 eller 8 för Windows XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussler:

Jo jag känner till den fixen, men det är inte logiskt att jag ska behöva sätta in denna fix varje gång jag vill spela...sjukt tröttsamt, har ju köpt från gog.com så funkar det inte, de ska vara simpelt, installera = spela utan problem...

Gör en cmd som kopierar
fixad.fil -> filensommåstefixas.fil
och sen kör programfilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussler:

1. använder inte datorn som en surf dator
2. har brandvägg både i routern + windows egna
3, laptopen står inte igång dygnet runt
4. blir nog svårt att "hitta" min dator
5. Skulle de bli något, hur svårt är de att installera om windows?

6. Jag har aldrig i hela mitt liv fått in virus på mina datoer och jag kör inga anti-virus program, jag sitter inte på nätet å klickar ja på alla länkar som kommer upp

7. jag loggar aldrig in som admin i windows, skulle något vilja krypa in i tex windows 7 så kommer det ju upp en ruta som ber mig skriva in admin pass :P...

Ett par punkter som visar att du inte har koll.
4. Varför skulle det vara svårt att hitta din dator? Det finns automatiserade system som söker av internet i jakt på sårbara datorer.
5. Problemet är att du inte kommer att märka "om det blivit något" förrän det är för sent.
6. Det kan vara svårt att hitta virus MED anti-virus program. Du säger att du inte kör något anti-virus program. Hur vet du då att inte dina datorer är fulla med virus? Det är länge sedan virus talade om att de fanns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Ett par punkter som visar att du inte har koll.
4. Varför skulle det vara svårt att hitta din dator? Det finns automatiserade system som söker av internet i jakt på sårbara datorer.
5. Problemet är att du inte kommer att märka "om det blivit något" förrän det är för sent.
6. Det kan vara svårt att hitta virus MED anti-virus program. Du säger att du inte kör något anti-virus program. Hur vet du då att inte dina datorer är fulla med virus? Det är länge sedan virus talade om att de fanns.

Du missar ju totalt allt, skulle ett virus vilja komma åt systemet så måste den ha rättigheter i windows, punkt 7 missade du totalt....

Visa signatur

HP Elitebook 2570p Windows XP
HP Elitebook 2560p Windows vista
HP Elitebook 820 G3 Windows 7 - I5 Skylake

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussler:

Jo jag känner till den fixen, men det är inte logiskt att jag ska behöva sätta in denna fix varje gång jag vill spela...sjukt tröttsamt, har ju köpt från gog.com så funkar det inte, de ska vara simpelt, installera = spela utan problem...

Jag håller med dig till punkt och pricka om det. Men om man vill vara säker och även vara up-to-date (vilket du ärligt talat inte är), så får man offra sig sånt. Jag vill också ha en Windows XP-dator, där jag kan spela gamla goa spel som på den gamla goa tiden, men jag har 1) ingen ork och 2) är för bekväm av mig.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussler:

Du missar ju totalt allt, skulle ett virus vilja komma åt systemet så måste den ha rättigheter i windows, punkt 7 missade du totalt....

Intressant att du inte ens försöker bemöta mina invändningar. Vad gäller punkt 7 så finns det andra möjligheter att få rättigheter än att vara administratör. Det är märkligt att du inte känner till det. En väg in är sårbarheter hos installerade program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Intressant att du inte ens försöker bemöta mina invändningar. Vad gäller punkt 7 så finns det andra möjligheter att få rättigheter än att vara administratör. Det är märkligt att du inte känner till det. En väg in är sårbarheter hos installerade program.

Vi gör så här, du säger att jag har virus i min dator...fine, jag ska göra backup av disken först, sen installera Norton som jag betalar för, sen ta en bild på på svaret så ska vi se hur mycket virus min windows 7 dator har.

du kan få min tjejs swish sen så kan du få föra över en summa så hon kan få shoppa lite mer denna månaden

Visa signatur

HP Elitebook 2570p Windows XP
HP Elitebook 2560p Windows vista
HP Elitebook 820 G3 Windows 7 - I5 Skylake

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussler:

@snajk:

Du har endel å lära dig om nätverk?

mitt nätverk hemma hos mig sitter inte och talar om för utomstående vilka adresser som används...
kan redan nu tala om att 192.168 finns inte

För att ett såkallat hacker angrepp så måste dom först veta vilken ip jag har från min isp.

sen måste dom söka igenom alla 999.999.999 adresser för att kunna få någon respons...
jag kan ju givetvis be windows att sluta svara på ping kommandon om de nu ska vara så.

Sist men inte minst...vem vill hacka en svenne?

IE8 vill jag ha för att kunna skapa mig en slipstream med "nlite"

Öööööhm, var har exploits i XP med nätverk att göra? Inte så att man behöver veta din interna ip-adress, räcker med att du är på fyllan en gång

Ett bra tecken är ju att Microsoft själva inte patchar XP länge, vilket i sig är en säkerhetsrisk så vida du inte har internet på datorn. Då det ju "rätt" safe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussler:

Någon som har Internet explorer 7 eller 8 för Svensk ver till Windows XP?
(har sökt ihjäl mig på Microsoft hemsida utan resultat)

/Danne

Jag har gamla XP filer kvar på min backup även Internet Explorer 8.0 Svensk

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bussler:

1. köra virtuellt på XP med XP-baserade spel? det går inte...

2. jag har inget att dölja i min XP burk, finns bara XP-baserade spel där

Många har ju redan svarat men i alla fall.

1. Det går utmärkt att spela i virtuella maskiner, beroende på hur krävande spelen är och vilken VM-mjukvara du använder förstås, men femton år gamla spel lär inte vara något problem om du får till någon form av accelererad grafik.

2. Men din XP burk är inte säker och då är inte ditt interna nät säkert så länge den burken finns där. Så enkelt är det. Spelar ingen roll att du inte loggar in som admin på dina andra datorer eller att du använder en brandvägg. Ett bra antivirusprogram skulle kunna minska riskerna något men långt ifrån helt då XP är helt knullat vad det gäller säkerhet, och du kör ju inte med antivirus ändå.

Andra har nämnt att det finns enkla workarounds för att få spelet du vill spela att fungera så använd de istället. Varför inte ha en bat-fil som fixar spelet och sen startar det så behöver du inte göra något mer efter du har satt upp det exempelvis. Eller så kör du det i en VM som sagt. Eller varför inte testa att installera om DX9 som GoG säger att du borde?

Permalänk
Medlem

@Bussler
Du borde inlett tråden med en "friskrivning" om att du känner till säkerhetsrisken och att du ska ha det till ett särskilt ändamål, så hade vi sluppit horder av XP-hatare som inte kan fantisera ihop att äldre OS används till äldre program, spel och den allmänna retrokänslan.

Jag är ute efter precis samma sak till min XP-maskin. IE8 behövs för att Windows update och lite andra småsaker ska fungera, då skiten är inbakad i OS-funktionerna. Ångrar bittert att jag inte laddade ner alla KB-filer jag behövde tidigare, trodde aldrig Microsoft aktivt skulle radera Windows XP:s existens från sin sida. Tror jag hittat filer som spänner över flera OS som gällt från Windows 2000 fram till Vista eller 7, men där XP-varianten är raderad.

Jag har hittills använt engelsk version från Major geeks, men det blir lite småbuggigt i vissa situationer.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussler:

@Rick69:
1. ha en brandvägg
2. SLUTA klicka ja på "vuxensidor" som säger att du får gratis *** om du laddar ner denna .exe fil.

Följer "man" dessa uppmaningar så finns de ingen risk att dumheter uppstår...

Du vet att det är inte bara därför folk uppgraderar, när MS slutar supporta Windows så är det allt fler andra utvecklare som slutar eller tar bort stöd för XP även i sina programvaror för uppdatera koden för kunna utveckla vidare för nyare plattformar.

Google / Firefox ja du listan kan göras lång på företag som slutad updatera eller helt raderad support för sina programvaror för Windows XP, ju fler program man har på datorn som inte uppdateras ju fler säkerhetshål finns det och kringgå att i slutändan behöver du inte ens klicka på något för att bli utsatt.