Permalänk

Nytt moderkort under Black Friday

Hej,

Här är min nuvarande rigg:
Asustek h97-plus
i7 4790k
16GB ram
GTX 1070

Moderkortet där passar inte alls in då det inte stödjer klockning av processorn. Jag fick processorn för ett bra pris ett tag tillbaka så jag tänkte att jag kunde uppgradera moderkortet vid någon passande rea så det är precis vad jag tänkt göra nu.

Jag köpte också rätt billiga ram minnen ett tag tillbaka. De kan eventuellt vara värda att uppgradera också. Allt jag gör på datorn är att spela eller utföra vardagssysslor så det kan även vara överdrivet. Här är en bild från cpu-z så jag skulle uppskatta om någon kan ge en kommentar angående om de är värda att uppgradera el ej: https://imgur.com/a/91nGK

Jag tror inte jag kommer uppgradera datorn mer än moderkort och eventuellt ram-minnen då jag i övrigt är nöjd med datorn och hur den presterar.

Lämna gärna råd på vilket eller vilken typ av moderkort jag bör sikta på och eventuellt vilka ram-minnen.
Lite svårt att sätta en budget nu innan black friday och vi sett priserna men helst inte över 2000kr iaf.

Tack!

Permalänk
Medlem

@osterlichtenich:

För moderkort, försök hitta en billig z97 på amazon eller nåt beggat.
Dem säljs inte i vanliga butiker längre eftersom dem är rätt gamla.

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 35 TB HDD | GPU: GTX 960 4GB | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk
Skrivet av Stromming90:

@osterlichtenich:

För moderkort, försök hitta en billig z97 på amazon eller nåt beggat.
Dem säljs inte i vanliga butiker längre eftersom dem är rätt gamla.

All right, då kan jag inte hoppas på något black friday klipp alltså.
Ska kolla mig runt på tradera, blocket och liknande så hittar jag förhoppningsvis inom Sverige
Tack

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av osterlichtenich:

Alla passar ju men Maximus 7 hero är det bästa av dem.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk