Permalänk
Medlem

Ingen bild via HDMI

Hej,

Long story kort. Har tidigare kört AMD Dual Graphics med datorn i sign. Bytte sedan upp mig till GTX960, håller nu på och bygger om igen, varvid jag för tillfället är helt utan extra grafikkort.

Nu till problemet, jag får inte ut bild via moderkortets HDMI. Jag tror jag har provat allt vid detta lag men kan inte komma på vad som är fel.
Avinstallerade Nvidias drivrutiner
Avinstallerade AMD drivrutiner
Installerat nya drivrutiner för moderkort APU (via Asus hemsida)
Installerat nya drivrutiner för ljudet
Provat alla möjliga inställningar i BIOS

Med VGA-kabel fungerar post, bios, windows
Med HDMI fungerar ingenting, annat än vid två tillfällen så har windows 10 loader kommit upp för att sedan bli blank ruta när det är dags att logga in i windows.

Ideér?

Visa signatur

[unRaizen Server] - Ryzen 5 1400 | Asus Prime X370-Pro | 16GB DDR4 @ 3000mhz | MSI 1060 Dual OC 3GB

Permalänk
99:e percentilen

Kan du försöka att starta Windows i felsäkert läge?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Alling: Med VGA ja

Har provat att starta om i felsäkert läge och dra ur VGA sladden innan valet görs.... ingen bild via hdmi.

Visa signatur

[unRaizen Server] - Ryzen 5 1400 | Asus Prime X370-Pro | 16GB DDR4 @ 3000mhz | MSI 1060 Dual OC 3GB

Permalänk
Medlem

Kör senaste BIOS

Visa signatur

[unRaizen Server] - Ryzen 5 1400 | Asus Prime X370-Pro | 16GB DDR4 @ 3000mhz | MSI 1060 Dual OC 3GB

Permalänk
Medlem

Har nu även provat AMDs drivrutiner..... no image....

Visa signatur

[unRaizen Server] - Ryzen 5 1400 | Asus Prime X370-Pro | 16GB DDR4 @ 3000mhz | MSI 1060 Dual OC 3GB

Permalänk
Medlem

Settings i BIOS:
IGFX Multimonitor [Disabled] (har även provat enabled)
Primary Video Device [IGFX Video] (har provat PCIE/PCI Video)
Integrated Graphics [Auto] (har testat forced, och därmed ställt in mängd minne UMA Frame Buffer Size till 1-2GB)

Visa signatur

[unRaizen Server] - Ryzen 5 1400 | Asus Prime X370-Pro | 16GB DDR4 @ 3000mhz | MSI 1060 Dual OC 3GB