GTA V Screenshots/In-game fotografering

Permalänk
Medlem

GTA V Screenshots/In-game fotografering

Tjena,

Tänkte dra igång en tråd med lite screenshots på moddade bilar in-game. Kanske bara är jag som gillar detta men det visar sig! Vet inte varför jag gillar det är riktigt kul att försöka få till snygga bilder i spelet.

Här är lite bidrag från mig:

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem

Snygga bilder ! Hur tar du kort medans du kör och får den där fartkänslan?

Bidrar med några bilder:

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Kör ni något texturepack eller liknande för att få det att se så snyggt ut?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av arnamide:

Här är lite bidrag från mig:

E X T R E M T fina screenshots måste jag säga!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Snygga bilder ! Hur tar du kort medans du kör och får den där fartkänslan?

Bidrar med några bilder:

https://i.imgur.com/xaYD31d.jpg

https://i.imgur.com/eRrDXWD.jpg

https://i.imgur.com/NBg8uij.jpg

https://i.imgur.com/On9PSkf.jpg?1

Kul att se att det är någon mer än mig som gillar detta! Snygga bilder! Angående bilderna i rörelse så fotar jag dem via Rockstar Editor och använder sedan E.V.E (Extended Video Export, ett mod som du hittar här: https://sv.gta5-mods.com/scripts/extended-video-export )

Skrivet av Pelegrino:

Kör ni något texturepack eller liknande för att få det att se så snyggt ut?

Jag använder mig utav en "graphics enhancer" vid namn Natural Vision Remastered, samt VisualV. Sedan är grafikinställningarna viktiga också, jag tar mina bilder i 4096x2160 med 200% frame scaling och MSAA 4x med TXAA och resten på Ultra. Blir riktigt snygga bilder men inga inställningar man spelar i, har ca 10-15 fps under photoshootsen

Mvh Robin

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppekniven:

E X T R E M T fina screenshots måste jag säga!

Tackar

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem

Ok ska ta ett kik på modden Kan man pausa filmen i rockstar editor och ändå få den effekten med EVE eller måste filmen spelas samtidigt som man fotar ?

Jag kör VisualV med Natural Vision Remastered tillsammans med Make Visuals Great Again, men vet inte riktigt om det gjorde så mycket. Jag får iallafall inte grafiken som visas på bilderna.... Men att ställa in upplösningen i 4096x2160 med 200% har jag aldrig tänkt på haha! Detta skall genast göras!

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Fan nu blev man ju sugen på lira GTA igen, vet att jag försökte Modda in nå bilar förut men det sket sig, minns det som krångligt som fan. Inte lika lätt som använda nexus modmanager till Skyrim liksom. Någon som kan förklara lite snabbt å lätt?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

@BadNewsBrod: Det är faktiskt riktigt enkelt, men det finns lite jobbigare med där man måste lägga till text i vissa filer.
Vanligtvis har du tre filer, .yft , .ytd och _hi.yft som du byter ut mot originalfilerna ( gör en backup ).

Var du ska lägga filerna brukar i 90% av fallen stå med i en Readme fil och kan se ut så här:

Öppna OpenIV, klicka på Edit Mode och sen klicka dig vidare i mapparna som det står här:

Update\x64\dlcpacks\patchday2ng\dlc.rpf\x64\levels\gta5\vehicles.rpf

Lägg de nya filerna i vehicles.rpf mappen i OpenIV.

Du bör även skapa en mapp där du har GTAV.exe installerat och döpa den till mods eftersom att OpenIV vill kopiera allt till den mappen och kan minska strul.

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk

Wow *,* läckert!

Permalänk
Avstängd

Damn! feet grafik

@arnamide: Wao nice!

Permalänk
Avstängd

Motorn

@EMM386: Gillar bilden på motorn ser riktigt bra ut

Permalänk
Medlem

Läckert😍