Permalänk
Medlem

Vilken xps 13 modell?

Halloj!
Jag är 99% säker på att jag ska köp en dell xps 13 med nya generationens processorer. Men vilken modell ska man ta? En med fgd skärm o i5 eller i7? Eller en med bättre display? Vill väl max punga ut ~15k. Datorn kommer användas till typ docs, och att redigera lite bilder i lightroom (hobbynivå). Vore också kul om den kunde köra typ heartstone och rocket league, men inget krav.

Vill ha en modell med bra batteritid, men samtidigt vill jag vara nöjd o iaf 3 år, så vill inte vara dumsnål.

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Är du ute efter bra batteritid är FHD att föredra.

Permalänk
Medlem

Har själv FHD. Fördelar:
- Bättre batteritid.
- "Slipper" touch.
- Matt skärm, går att använda utomhus eller i ljus miljö.

Visst finns de som vill ha touch. Och de som vill ha blank skärm. Jag tillhör inte dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrguy:

Är du ute efter bra batteritid är FHD att föredra.

Skrivet av ajp_anton:

Har själv FHD. Fördelar:
- Bättre batteritid.
- "Slipper" touch.
- Matt skärm, går att använda utomhus eller i ljus miljö.

Visst finns de som vill ha touch. Och de som vill ha blank skärm. Jag tillhör inte dem.

Japp, går i samma tankebanor. Tror ni att 8gb ram kommer räcka till mitt användningsområde eller ska jag vänta och se om man kan få med 16gb senare? Och i5 eller i7 är ju frågan, vilken ska man ta?

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

innan du köper xps 13: läs på om xps 13 coil whine! blev tyvärr en deal breaker för mig. hade köpt en annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McEdvin:

innan du köper xps 13: läs på om xps 13 coil whine! blev tyvärr en deal breaker för mig. hade köpt en annars.

Har läst lite om det där, men måste säga att jag nog vill ta chansen. Allting med laptopen verkar vara grymt, förutom just den biten då. Men låter den för mycket får man väl lämna tillbaks den

För övrigt, tror ni att de kommer släppa en modell med nya kaby lake refresh och 16 gb ram snart?

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av eribo01:

Har läst lite om det där, men måste säga att jag nog vill ta chansen. Allting med laptopen verkar vara grymt, förutom just den biten då. Men låter den för mycket får man väl lämna tillbaks den

För övrigt, tror ni att de kommer släppa en modell med nya kaby lake refresh och 16 gb ram snart?

Kaby lake refresh? Coffee Lake är redan släppt iaf! Övertygad om att den kmr finnas med 16 gb ram

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av McEdvin:

Kaby lake refresh? Coffee Lake är redan släppt iaf! Övertygad om att den kmr finnas med 16 gb ram

Skickades från m.sweclockers.com

japp, ganska säker på att det heter det till ultrabooks! Vad tror du priset kommer landa runt? Nuvarande eller dyrare?

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk