Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

https://www.inet.se/produkt/5402813/asus-geforce-gtx-1080-8gb...

Såå, bör man slå till eller tror ni det kan bli mycket billigare under "Svarta fredagen"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Ja, båda ingår. Själv har jag inte klurat (SBS) ut hur man laddar ner Destiny 2 än, men kanske gör mig av med det i stället.

Happ. Då blir det ett till 1080 ändå då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BarelyBlurred:

https://www.inet.se/produkt/5402813/asus-geforce-gtx-1080-8gb...

Såå, bör man slå till eller tror ni det kan bli mycket billigare under "Svarta fredagen"?

Kanske. Kanske inte.
Ingen vet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Kanske. Kanske inte.
Ingen vet.

Skickades från m.sweclockers.com

Vänta på volta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nibla14:

Vänta på volta?

Finns det någon informatiom om volta? Någon som som vet vad priserna på en gammal generation lägger sig på när en ny släpps?

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Skrivet av Nibla14:

Vänta på volta?

Näää, sitter här med ett gtx770 2GB och smågråter varje gång jag startar ett spel

Permalänk

Update från EG KK:

Asus GTX 1080 = 2 st tillbaka kl 12.30!
Acer X34 = slut!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Crosshair VIII Dark Hero|Ryzen 7 5800X3D|Corsair H115i Elite Capellix|2x 16GB Kingston Fury Renegade 3600MHz CL16|MSI RTX 3080 Suprim X|SSD1: WD Black SN750 1TB|SSD2: Samsung 860 EVO 1TB|Dark Base Pro 900|Dark Power Pro 11 1000W|Acer Predator XB273K|Corsair Strafe MX Red|Corsair Ironclaw RGB|OS: Win 11 Pro|

Permalänk
Medlem

@Slowpoke66: Tack för uppdateringen, skulle faktiskt ner dit idag/ikväll med sambon. Nu slipper vi det

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Ingen tillgångsgaranti? Inte hittat nånstans där det stod "enbart x stycken" i reklambladet.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk

Vad tycks om den där 1440p-monitorn 144Hz Asus ROG Swift PG278QR?
Fick onekligen en bra recension här på Swec men det var från 2014... hur håller den sig i dagsläget?

Permalänk
Medlem

Fläktarna är iaf slut på Elgiganten just nu (Kungens Kurva), om någon hade tänkt dra dit och köpa.

Skulle ju köpa på mig en hög...

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av BarelyBlurred:

Näää, sitter här med ett gtx770 2GB och smågråter varje gång jag startar ett spel

Ähh vafan, 770 är fortfarande rätt nice har själv ett 680 4GB i andra datorn (är samma kort som 770), 1080p funkar bra. Man får skruva lite på inställningarna ibland. Kör Witcher 3 i 50-60fps på ungefär medium, det är nog det tyngsta spelet, allt annat jag testat går bättre.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

@Slowpoke66: du råkade inte sen om det fanns några av de annonserade ram minnen kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoatLife:

@Slowpoke66: du råkade inte sen om det fanns några av de annonserade ram minnen kvar?

Se längre upp, ska tydligen vara slut dem med.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Var på elgiganten 12.30 idag. 1080 verkar helt slut, x34 kanske är slut men det lät som om personalen pratade om fler på lagret. Rm750x verkar även den slut, tror jag fick sista exemplaret efter lite tjafs. Tillgångsgarantin verkar gälla så referera till annonsbladet som är länkat och att det inte står begränsat antal. Ram-minnen kommer 13/14 november men man kan reservera dem om man pratar med personalen. 1060, 1050 och x370 finns det ganska många kvar av.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (urspårning/handel)*

Citat:

§1.3 Personliga ärenden, privata diskussioner och liknande får inte förekomma i forumet. Använd i stället forumets funktion för privata meddelanden.
§9 Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Elgiganten Kungens kurva

Jag var nyligen på Elgiganten i Kungens kurva. Mycket otrevlig upplevelse och riktigt dåligt bemötande. Låt mig ta det från början.

Jag fick tala med en säljare (står två till i närheten, som redan från början såg måttligt roade ut). Säger att jag skulle vilja köpa den utannonserade varan gtx1080. Han säger då att det inte finns något sådant annonsblad/vara. Precis som om det aldrig existerat. Bladet jag plockade upp när jag steg in i butiken hade mycket riktigt inte de sidorna kvar. Jag sa då att jag visst har sett att gtx1080 var utannonserat och att jag tidigare under dagen talade med kundtjänst som påstod att de (ni) hade 20-25 i lager. Han surfade in på elgigantens hemsida på sin dator och bad mig visa vart jag hade sett att gtx1080 fanns utannonserat. Jag sa att jag inte visste vart på hemsidan men tog upp min telefon och visade produktbladet. Han tog tag i min telefon och zoomade in och tittade länge och väl på annonsen. Zoomade in lite till och frågade sedan om jag hade fått annonsen mailad till mig? Jag sa "nej, jag gick in tidigare idag och annonsen fanns klart och tydligt på er sida."

Han sa då något i stil med "Ok, tyvärr så finns det inget jag kan göra då varan är helt slut, hemskt ledsen".

Då nämnde jag tillgångsgaranti... han försökte då hävda att de inte gällde just detta erbjudande, något med nyöppnande/denna butik/speciella omständigheter osv osv. Jag frågade vart det står på hemsidan. Han mumlade något och jag berättade vidare att det inte står något om begränsat antal i annonsen och att idag är inom tre dagar från att annonsen började gälla (som om han inte visste detta, men jag behövde tydligen säga det för att det skulle ta skruv).

Hur som, han sa då att han behövde mina kontaktuppgifter och att chefen skulle kontakta mig nästa (?!) vecka... han berättade vidare något i stil med att han blivit ombedd att inte ta några konflikter i butik... Till sist sa han dock att han höll med mig i allt, och att jag absolut hade rätt till varan.

Var beredda på att ta en diskussion om ni ska dit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Något nytt ifall Elgiganten Kungens Kurva har råkat trolla fram fler Predator X34 från lagret?

Rent teoretiskt borde man väl kunna göra köpet hos deras butik i Kungens Kurva och sen hämta ut hos en annan?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

På väg dit nu, får se hur bråkigt det blir.
Lyckades du alltså boka till kampanjpris? @saltanappar
Vad är väntetiden på 1080 just nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Gawgizz:

På väg dit nu, får se hur bråkigt det blir.
Lyckades du alltså boka till kampanjpris? @saltanappar
Vad är väntetiden på 1080 just nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Det enda jag fick veta var att chefen skulle ringa mig nästa vecka. Jag har ingen aning om jag kommer få produkten eller ej. Berätta gärna hur det gick för dig när du vart där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

På väg dit nu, får se hur bråkigt det blir.
Lyckades du alltså boka till kampanjpris? @saltanappar
Vad är väntetiden på 1080 just nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan väl uppdatera oss i tråden om hur det går?

Gärna om du kan skicka en uppdatering från mobilen så snart som möjligt så man vet ifall man ska åka eller inte, har ca. 45 minuter med bil.

Typo
Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

@FireFox: Den tor jag tyvärr inte på. Men det är värt ett försök

Permalänk
Medlem

@iPro @Fuzzmeister

Kommer ni ihåg vilken x370 och priset kanske?

Permalänk

Var där precis och de ska ringa även mig. Försökte komma undan med att en invigning är begränsat antal och då ingen 3dagars garanti. Det stod på deras facebook sa de först. Samt att jag kunde prova återkomma rill helgen. Inte konstigt att de vill det då 3 dagar redan skulle passerats. Jag fick tillslut fick sedan läsa igenom hemsidan tillsammans och reglerna kring detta. Det stog ingenstans att det är begränsat antal vilket det skall stå för att garantin inte skall gälla. Priset finns även utmärkt på hylla.
De ville inte ta betalt nu utan försäljnings chefen ringer mig.
Nu tror jag det blir svårt att få köpa, men följer de sina egna åtagande så skall jag få köpa ett.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Tpk:
Msi x370 gaming pro carbon. https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4186272
Priset var 1000 kronor eller 900 kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Du kan väl uppdatera oss i tråden om hur det går?

Gick in, frågade om läget och de började åma sig, osugna på att hjälpa till, hör hur de pratar med varandra om att alla kunder är "problem".
Fick säga vad jag ville ha (de vägrade ge mig mer än en 10krsfläkt, men det var whatever) och betala i butiken men de skulle ringa mig om hur de löser problemet, risken finns ju att det blir likvärdiga varor eller något sånt skit.

Känns ändå bra att ha ett kvitto på att man har betalat det här priset för de här varorna inom de 3dagarna garantin gäller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Gawgizz:

På väg dit nu, får se hur bråkigt det blir.
Lyckades du alltså boka till kampanjpris? @saltanappar
Vad är väntetiden på 1080 just nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av BeerBelly:

Var där precis och de ska ringa även mig. Försökte komma undan med att en invigning är begränsat antal och då ingen 3dagars garanti. Det stod på deras facebook sa de först. Samt att jag kunde prova återkomma rill helgen. Inte konstigt att de vill det då 3 dagar redan skulle passerats. Jag fick tillslut fick sedan läsa igenom hemsidan tillsammans och reglerna kring detta. Det stog ingenstans att det är begränsat antal vilket det skall stå för att garantin inte skall gälla. Priset finns även utmärkt på hylla.
De ville inte ta betalt nu utan försäljnings chefen ringer mig.
Nu tror jag det blir svårt att få köpa, men följer de sina egna åtagande så skall jag få köpa ett.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fick för ca 50 min sedan ett sms från Elgiganten där det står såhär:

"Käre kund! PGA fel i lagersaldo finns tyvärr inte varan som du beställt. Vi ber om ursäkt, och välkomnar er åter med en ny beställning. MVH Elgiganten Kungsns Kurva"

Det var alltså återkopplingen jag fick från chefen? Vilket skämt. De fina garantier de stoltserar med betyder visst ingenting när det väl kommer till kritan.

Jag har givetvis ringt kundservice och de blev mycket förvånade. De har startat ett "case". Fortsättning följer...

Permalänk
Skrivet av Gawgizz:

Gick in, frågade om läget och de började åma sig, osugna på att hjälpa till, hör hur de pratar med varandra om att alla kunder är "problem".
Fick säga vad jag ville ha (de vägrade ge mig mer än en 10krsfläkt, men det var whatever) och betala i butiken men de skulle ringa mig om hur de löser problemet, risken finns ju att det blir likvärdiga varor eller något sånt skit.

Känns ändå bra att ha ett kvitto på att man har betalat det här priset för de här varorna inom de 3dagarna garantin gäller.

Skickades från m.sweclockers.com

Fick du betala? Jag har i alla fall en kopia på pappret där det står allt som jag kan behöva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saltanappar:

Fick du betala? Jag har i alla fall en kopia på pappret där det står allt som jag kan behöva.

Yes, pengarna dragna, fysiskt kvitto och sen digitalt på mailen en minut senare.
Skulle kanske slagit till på lite extra bara för att se vad som hände men höll mig till nödvändigheterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Gawgizz:

Yes, pengarna dragna, fysiskt kvitto och sen digitalt på mailen en minut senare.
Skulle kanske slagit till på lite extra bara för att se vad som hände men höll mig till nödvändigheterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, vi får se hur detta slutar då...