Äldre bärbar speldator (i7, 16gb ram + 24tum FullHD-Skärm) bortskänkes eller säljes till högstbjudande.

Permalänk
Medlem

Äldre bärbar speldator (i7, 16gb ram + 24tum FullHD-Skärm) bortskänkes eller säljes till högstbjudande.

Hej. Har en bärbar som bara ligger och samlar damm. Den är äldre och sliten, men har ändå såpass bra specs att jag tänkte att någon skulle kunna få användning för den.

Tillverkare/kontakt: Thor, www.cdon.se
Processor: Intel Core i7 3630QM, 2,4 GHz quad core.
Grafik: Nvidia Geforce GTX 660M,2 GB.
Minne: 16 GB ddr3. (8 gb orginal, 8 extra)
Lagring: 120 GB ssd (+500gb mekansik)
Anslutningar: 2 st usb 3, usb 3/esata, usb 2, lan, vga, hdmi, hörlur, mikrofon, s/pdif.
Trådlöst: 802.11g/n
Kortläsare: Sd, sdhc, sdxc, mini sd, ms, ms pro, ms duo.
Bildskärm: 15,6 tum tn, 1 920 x 1 080 bildpunkter.
Ljusstyrka: 221 cd/m2.
Webbkamera: 1,3 megapixel.
Operativsystem: Windows 10.
Storlek: 37,3 x 24,8 x 4,5 cm
Vikt: 2,71 kg.
Nypris: 9 000 kronor.

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.501990/thor-einride-prisvar...

Notera att jag fick extra minne när jag köpte den. Det är alltså 16gb ram i den och inte 8gb.

Har även tagit bort cd-läsaren och satt in en mekanisk hdd på 500 gb. CD-läsaren kanske finns i källaren men det är inget jag lovar att det kommer med.

Datorn har används flitigt och är därför ful som stryk: Tydliga märken där handleder vilat under gaming (Se bild). Batteritiden är knappt värd någonting längre. Finns några defekter på skärmen. Inga döda pixlar, men några partier som av någon anledning blivit mörkare (Kan också ses på bild ovanför flygplanen i mitten av skärmen). Efter ett fall har en liten bit a chassit lossnat (Se bild). Dock inget som påverkar funktionaliteten.

Tänkte ändå att kanske någon kan få användning för den om man behöver ram, någon temp server eller bara en extradator för barn eller att leka med.

Har även en Benq g2420hd som inte används och också skänkes eller säljes till högstbjudande. Inga defekter annat än att den behöver rengöras ordentligt.

Skickar helst inte. Möts centralt i Stockholm eller hämtas i Nacka.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Intressant

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem

Hej, 500kr för datorn, kan hämta. Mvh

Permalänk
Medlem

Tar gärna skärmen!

Permalänk
Medlem

100 kr bjudet för skärmen. Kan mötas centralt i Stockholm.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha för datorn då? 800kr bjudet.

Permalänk
Medlem

Kan ta skärmen till min dex.

Permalänk

Tja
Bjuder på Äldre bärbar speldator 900:-

Visa signatur

Asus maximus V Gene / i7 2600k 3.4 (4.4)( H70 ) 16GB Ram ,Nvidia GeForce GTX 680 4GB Arctic cooling accelero hybrid liquid kylare! , Cooler Master 690 II Advanced NVIDIA Edition , SSD intel 320 120 GB (OS) , samsung 820 250gb(Games) XPEonology 2x10.8TB storage

Permalänk

@hiro: Lägger bud på datorn 1000:-

Permalänk
Medlem

Hej, tack för alla bud! Kommer natta barnen nu, låter annonsen ligga kvar hela kvällen. Hör av mig imorgon till ledanade budgivare.

Ha en trevlig kväll!

Permalänk

Drar tillbaka mitt bud, hittade en annan billigare dator..

Permalänk
Medlem

150:- kan hämta skärmen

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem

Skickar PM till högsbjudande.

Permalänk
Medlem

Vill gärna ha datorn om den är bortskänkes, behöver den till skolan!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Datorn såld??

Permalänk
Medlem

1000kr bjudet för dator