Microsoft tillkännager Surface Book 2 med Kaby Lake Refresh och Geforce GTX 1050

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Ja tyvärr, inte 2st iaf.

Men nu pratar vi om USB-C utgången, right?
Är du säker på att man inte kan köra 2x4k@60hz i Surface Dockan, för Surface Connect porten är väl åtminstone TB3?
I värsta fall kan man väl köra en 4k i 60hz i USB-C utgången och en i dockan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Men nu pratar vi om USB-C utgången, right?
Är du säker på att man inte kan köra 2x4k@60hz i Surface Dockan, för Surface Connect porten är väl åtminstone TB3?
I värsta fall kan man väl köra en 4k i 60hz i USB-C utgången och en i dockan?

Ja USB-C utgången har inte TB3. Det är bara Microsoft som kan svara på möjligheterna med surface connect porten nuläget men har sett diskussioner om att TB3-controllern inte finns på moderkortet. Kan hända att dom har någon ny lösning för surface connect men förra modellen med nuvarande dockan har inte stöd för 2x4K@60Hz. Sen är det lite bökigt med att koppla in flera kablar, tappar lite av syftet med en docka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Ja USB-C utgången har inte TB3. Det är bara Microsoft som kan svara på möjligheterna med surface connect porten nuläget men har sett diskussioner om att TB3-controllern inte finns på moderkortet. Kan hända att dom har någon ny lösning för surface connect men förra modellen med nuvarande dockan har inte stöd för 2x4K@60Hz. Sen är det lite bökigt med att koppla in flera kablar, tappar lite av syftet med en docka.

Det känns ju som att man inte släpper en laptop för 30k+ som inte har stöd för två externa 4k displayer år 2017..
Kan man ha en i dockan och en i USB-C så är det åtminstone möjligt, även om jag förstår att det gör dockan väldigt fånig.
Jag kopplar i dagsläget in fyra sladdar så fort jag kommer till jobbet, en mini dp till skärmen, magsafe laddare, USB-hub med tangentbord inkopplad och en Lightningladdare. I och med att alla sladdar redan ligger där dom ska kopplas in så tar det typ fem sekunder av min dag att koppla in så det är inget jag ens reflekterat över, även om det vore jättefint att ha en enda sladd och få allt inkopplat på en gång.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av careface:

Ja, blir väl skottkärra fram och tillbaka till kontoret varje dag men vad gör väl det.

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe precis, jag tog med mig min desktop på flyget till korea

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Hehe precis, jag tog med mig min desktop på flyget till korea

Nice, blev det mycket onlinelir på flygplanswifi't eller?

Du måste haft en ganska köttig powerbank till PSU'n..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av careface:

Nice, blev det mycket onlinelir på flygplanswifi't eller?

Du måste haft en ganska köttig powerbank till PSU'n..

nä så internetberoende är jag ändå inte att jag måste koppla upp mig även på flyget. Men väl framme nu så ska det bli gött med en redig 38" att jobba med

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Det känns ju som att man inte släpper en laptop för 30k+ som inte har stöd för två externa 4k displayer år 2017..
Kan man ha en i dockan och en i USB-C så är det åtminstone möjligt, även om jag förstår att det gör dockan väldigt fånig.
Jag kopplar i dagsläget in fyra sladdar så fort jag kommer till jobbet, en mini dp till skärmen, magsafe laddare, USB-hub med tangentbord inkopplad och en Lightningladdare. I och med att alla sladdar redan ligger där dom ska kopplas in så tar det typ fem sekunder av min dag att koppla in så det är inget jag ens reflekterat över, även om det vore jättefint att ha en enda sladd och få allt inkopplat på en gång.

Ja det kanske är möjligt med en skärm kopplad till den nya usb-c, men dom tyckte att det var OK att släppa en som inte hade stöd för det 2016 så...Surface Pro 4 gick att gå runt problemet med den "lösningen" mer info här om båda: http://tiamat.tsotech.com/surface-book-incapable-of-dual-4k-a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Ja det kanske är möjligt med en skärm kopplad till den nya usb-c, men dom tyckte att det var OK att släppa en som inte hade stöd för det 2016 så...Surface Pro 4 gick att gå runt problemet med den "lösningen" mer info här om båda: http://tiamat.tsotech.com/surface-book-incapable-of-dual-4k-a...

Intressant. Det är ingen dealbreaker för mig, jag använder bara en skärm, men att veta att det inte ens är möjligt skulle suga.

Skickades från m.sweclockers.com