Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Avstängd

@t3ddyyy: Svensson kan förstå varför köpet med en kod någon trollat fram ur en hatt som gav halva priset på en pryl för närmre 9 tusen kan ha fått ett konto spärrat.
Läsa lite mellan raderna.

Men visst, skicka mail för glatta livet och ryggdunka polarna 'nu ska vi raida Wish kontoret grabbar'

Att sen tror Wish hanterar detta som en svensk återförsäljare är skrattretande. Har haft många vändor med AliExpress och DealExteme.

Sen ska ni inte ta det som personangrepp. Va lite realistiska.

Permalänk
Medlem

Huh, mitt blev också låst verkar det som. Jag blir inte så ledsen om jag inte får något grafikkort med rabatten, var ett impulsköp ändå. Men den andra grejen jag beställde hade jag gärna velat köpa ändå, är enda sättet att göra ett nytt konto eller? Mailade dem och frågade om det går att låsa upp kontot på något sätt. Får väl vänta några dagar på svar. Är nog inte den enda som mailar dem kan jag tro haha

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Skrivet av anon131444:

Pics or it didnt happen!

Går inte att ladda upp bilder via mobilen. Så du får lita på mig 😊

Blev din nekad? Var du girig och gick för mer än 50% rabatt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Jubileumsmästare

Förstår inte riktigt varför man lägger en 50% rabatt som max gäller upp till 164kr, när det sedan står "Upp till 80% rabatt mot vad du betalar i butik.".

Alltså, jag betalade 4000kr styck för korten men de marknadsför ner till 1600kr enligt deras upp till 80%.

Aja, hade aldrig använt Wish innan och lär inte göra det hädanefter. Ingen förlust för mig.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Skrivet av MrNubcake:

Vilka varor har gått igenom? Hur mycket rabatt körde ni? Var fick ni koderna ifrån och var det första försöket ni fick den rabatten (dvs inget testande av flera koder)? Betalningsmetod?

Beställde en DJI MAVIC PRO för strax under 6000 ink moms, som redan är skickad. Beställde samma dag trådskaparen la upp här på Sweclockers.

Billigast på prisjakt är runt 10 papp. Så det är väl en bra deal iallafall. Sen känns det ju lite sisådär med tanke på vad det är för prylar på den här Wish-appen. 99% ser ut att vara rent skräp från kina. Vet någon om detta ens är en äkta DJI Mavic pro? Eller är det någon kinakopia? Isåfall lär jag ju ångra köpet.

Permalänk
Avstängd

@Svaniis: Köpte inte du för 16000 med direktbetalning :/?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av charlesvanh:

Beställde en DJI MAVIC PRO för strax under 6000 ink moms, som redan är skickad. Beställde samma dag trådskaparen la upp här på Sweclockers.

Billigast på prisjakt är runt 10 papp. Så det är väl en bra deal iallafall. Sen känns det ju lite sisådär med tanke på vad det är för prylar på den här Wish-appen. 99% ser ut att vara rent skräp från kina. Vet någon om detta ens är en äkta DJI Mavic pro? Eller är det någon kinakopia? Isåfall lär jag ju ångra köpet.

Värt att tänka på är väl att Kina inte riktigt har kvalitetskontroll. Vet inte om det gäller Wish, men köper du i Kina så bör du inte förvänta dig en fullt fungerande produkt. De hjälper dig gärna hitta lösningar på problemen, men du får endast produkten ersatt om den inte går att laga. Så har i alla fall jag fått det förklarat. Kan personligen tycka att det är vettigt att köra på, beroende på synvinkel.

Permalänk

Bra att alla klantade till det med att stacka mer rabbat än 50%..

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

Bra att alla klantade till det med att stacka mer rabbat än 50%..

Jag tog 50% bara men blev också bannad var en av se första dom beställde

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Bra att alla klantade till det med att stacka mer rabbat än 50%..

Varför skulle det vara felet? Appen erbjuder ju dessa extra rabatterna, inte så svårt att förhindra att kunder kombinersr rabattkoder direkt

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Medlem

Både jag och brorsan gjorde en beställning på varsitt 1080ti med 50% kod.
Båda fick förfrågan om vi kunde stå för eventuella tullavgifter mm. Båda svarade att det var ok.
Bådas beställningar har blivit gråa.

Efter så beställde jag även några fiskedrag fast i en helt ny order. Dom har blivit skickade. Faktura hos klarna har också dykt upp!

Jag skapade sedan ett till konto och beställde 5 st 1070 och ett paket med fiskedrag.

Grafikkorten har blivit gråa men fiskedragen är skickade.

Startade sedan ett till konto och beställde en DJI Spark + Handkontroll.
Denna har också blivit grå.

Hade jag och brorsan beställt billiga saker så hade säkert beställningarna gått igenom utan problem.

Får ju mina fiskedrag iallafall!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Avstängd

@segafreaks: Då kan du ju använda de nya fiskedragen till att fiska efter fler rabatter i framtiden (cringe jag vet)

Permalänk
Medlem

Har fortfarande möjligheten att beställa GTX1070 med rabattkod som ger 50% och jag hamnar på 2500kr inkl. moms, ingen annan?

Nu är frågan om jag vill få ett till Wish konto bannat (inte för att jag bryr mig.. aldrig handlat där och kommer aldrig göra det..)

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Har fortfarande möjligheten att beställa GTX1070 med rabattkod som ger 50% och jag hamnar på 2500kr inkl. moms, ingen annan?

Nu är frågan om jag vill få ett till Wish konto bannat (inte för att jag bryr mig.. aldrig handlat där och kommer aldrig göra det..)

/M

Bättre att köpa billiga saker och sälja när du får hem dom. Sedan använda vinsten för att köpa dig ett 1070 i Sverige istället!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

kan tänka mig att 3D-printar grupperna på fb blir rätt miffed när de inser att vi har förstört wish-drömmen för dom
(om det nu är så att alla svenskar blir insta-ban med koder / koderna bara ger limited rabatt)

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Tycker det är härligt med ett företag som blockar kontot för att man lägger en order och använder en rabattkod. Jag fick dessutom min kod av en kompis som la en beställning. Är inte alls förvånad eller chockad över att ordern inte gick igenom, trodde aldrig att jag skulle få någon vara. Är mest förvånad över tillvägagångsättet.

Dom kunde ju skrivit ett mail där det stått att ordern tyvärr inte gått igenom för att det är max 20dollar rabatt eller något

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Värt att påpeka:

Upp till 80% rabatt innebär att de kan ge 80% på en plastig nyckelring.

Och 0,00000001% på ett grafikkort.

Grafikkortet faller fortfarande under "upp till"

Permalänk
Medlem

@Jaxione: Blockningen/banningen kändes lite nonchalant, hade dock förstått om de bara hade annullerat ordern. Hittade andra små grejer jag var intresserad av men kan längre inte lägga en order Får väl bli Ali express eller eBay.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Både jag och brorsan gjorde en beställning på varsitt 1080ti med 50% kod.
Båda fick förfrågan om vi kunde stå för eventuella tullavgifter mm. Båda svarade att det var ok.
Bådas beställningar har blivit gråa.

Efter så beställde jag även några fiskedrag fast i en helt ny order. Dom har blivit skickade. Faktura hos klarna har också dykt upp!

Jag skapade sedan ett till konto och beställde 5 st 1070 och ett paket med fiskedrag.

Grafikkorten har blivit gråa men fiskedragen är skickade.

Startade sedan ett till konto och beställde en DJI Spark + Handkontroll.
Denna har också blivit grå.

Hade jag och brorsan beställt billiga saker så hade säkert beställningarna gått igenom utan problem.

Får ju mina fiskedrag iallafall!

Fast klarar dessa fiskedrag av att köra Crysis? Det är frågan.

Permalänk
Medlem

@Kablash: Det e väl rätt bra drag i dem kan jag tänka mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

@Jaxione: Blockningen/banningen kändes lite nonchalant, hade dock förstått om de bara hade annullerat ordern. Hittade andra små grejer jag var intresserad av men kan längre inte lägga en order Får väl bli Ali express eller eBay.

Ja precis, att ordern skulle gå igenom trodde jag på riktigt aldrig, men att börja blocka konton känns inte seriöst, hade räckt med ett fin annullering av order.

Har dessutom på kul frågat varför mitt konto blivit blockat och fått samma standard svar varje gång som inte haft ett dugg att göra med vad jag skrivit i mailet. Wish FTW!!!!

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neknoh:

Värt att påpeka:

Upp till 80% rabatt innebär att de kan ge 80% på en plastig nyckelring.

Och 0,00000001% på ett grafikkort.

Grafikkortet faller fortfarande under "upp till"

De var ju 80% på grafikkortet också, kostade ju 42000:- innan!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Barilla08:

Går inte att ladda upp bilder via mobilen. Så du får lita på mig 😊

Blev din nekad? Var du girig och gick för mer än 50% rabatt?

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart girig!

Skicka bilden till din mail och ladda upp...or it didn't happen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Tycker det är härligt med ett företag som blockar kontot för att man lägger en order och använder en rabattkod. Jag fick dessutom min kod av en kompis som la en beställning. Att ordern inte går igenom är en sak men att få kontot blockat..........

Detta är vad jag tror att de flesta är irriterade på. Jag bryr mig inte alls att min order blev annullerad, det hela var bara en rolig grej och de har rätt att avbryta ordern. Men att kontot blev blockerat utan minsta information (har inte fått ett mail eller någonting) och utan att jag faktiskt bröt mot deras terms (det var mitt första köp någonsin på Wish) stör jag mig på. Det står dessutom i deras terms att man ska bli kontaktad om ordern ändras.

In the event Wish needs to make a change to an order, it will attempt to notify you by contacting the email address, billing address, and/or phone number provided at the time the order was made. .

Permalänk
Medlem

Söker man på "1080ti" på wish så hittar man en colorful iGame GTX1080Ti Vulcan blabla med korrekt specs för endast 2463 (2217 om man köper med andra).

Detta kan ju inte vara en riktig 1080ti???

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Rupenbritz:

Söker man på "1080ti" på wish så hittar man en colorful iGame GTX1080Ti Vulcan blabla med korrekt specs för endast 2463 (2217 om man köper med andra).

Detta kan ju inte vara en riktig 1080ti???

Det är ett 1050 ti om du inte väljer i rull-listen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@Rupenbritz:
Du måste välja 1080ti i rutan. default är den billigaste versionen av produkten dom säljer. alltså 1060

Permalänk
Medlem

Kan någon mod ändra i trådens titel så det är tydligt att detta inte är aktuellt längre?

Permalänk
Medlem

Jag fick mail nu, de säger att jag brutit mot terms of use (vilket vi inte har) och att de inte låser upp igen. Det är tydligen så man tar hand om nya kunder när man själv gjort bort med rabatter

Väldigt oproffisionellt företag... Kan inte ens sköta kontakten på ett informativt och korrekt sätt

Permalänk
Medlem

Blir spännande hur de löser detta. Nu har jag nämligen skickat dom bevis från mitt kontoutdrag att jag handlat av dom innan så den kommer dom inte ut ur.

Har gjort en annan order på Klarna faktura på kylpasta, vattenblock och en stor musmatta. Hela sulamitten med stackade rabatter på 40% och 10%. Denna order gjordes dagen efter beställningen av 1080Ti.

Ordervärde: kr291.00NOK
Leverans: kr123.00NOK
Rabattkod kbrqwrk: - kr165.60NOK
Rabatt: - kr20.70NOK
Orderns Slutsumma: kr227.70NOK

Denna ligger på steget efter "Behandlar", alltså "Leverans". Men fortfarande inte ett spår direkt från Klarna.

Har också gjort en tredje beställning på en gratisprodukt om jag betalar frakten. Denna betalade jag med mitt kontokort, som inte har nånting med Klarna att göra. Det roliga med detta är att på min banks kontoutdrag står det Klarna/Wish.com
Varför det står Klarna på ett konoutdrag från min bank kan man ju fråga sig. Denna gratisprodukt blir sänt förövrigt.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz