Arkadmaskin med Raspberry Pi 3 vinner Månadens Galleri oktober 2017

Permalänk
Melding Plague

Arkadmaskin med Raspberry Pi 3 vinner Månadens Galleri oktober 2017

Efter ett ovanligt jämnt Månadens Galleri kammar AkP86 hem första pris med sin arkadmaskin Bartop Arcade MK3, ett stiligt hantverk byggt från grunden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grattis, välförtjänat

Har inspirerat mig till att göra nåt liknande men har precis kommit ur startgroparna och fått hem 80% av nödvändigt material. Och eftersom frugan jobbar på en liten träfabrik så kommer jag att få chassit utfräst i cnc-maskin - hoho

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Inaktiv

Grattis till de välförtjänta silver- och guldmedaljerna; @Akp86 och @MetallicAcid !

...och tack alla som röstade på mitt galleri: Riktigt roligt och inspirerande att få positiv återkoppling

Som något av en tangentbordsnörd tycker jag att det är extra roligt att få se ett tangentbord "på pallen" i månadens galleri igen, det var alldeles för länge sedan sist!

Dock tycker jag kanske att mitt projektnamn snarare är "enkelt, tydligt och beskrivande" än "orimligt oinspirerande"

...och när vi ändå är inne på ordmärkeri (som alltid är värdeskapande och uppskattat av alla ) så får jag väl passa på att notera, från artikeln, att "slutändan" och "slutänden" är två helt olika saker ...det ena är dock en skitsak!

Permalänk
Racingkonstnär

Tack så jättemycket till alla som röstade på mitt arkadbygge! Jag kommer inte bygga flera maskiner så lite extra kul att få vara med i månadens galleri och dessutom vinna! Hoppas bygget inspirerat någon/några till att bygga en egen!

Permalänk
Proffsmoddare

Congratulations to everybody. I am very proud that we were nominated and especially that I could make the top 3. Look forward to seeing more amazing work from this awesome community!!

Permalänk
Inaktivt företagskonto