Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wzaa:

Det fungerar för mig att lägga till varor i kundvagnen och även gå vidare till kassan. Mina varor som var beställt sen innan står som "Leverans".

Borde ju vara lugnt för din del då!

Visa signatur

H440 Vit | Ryzen 1700 3.8ghz | ASUS PRIME X370-PRO | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Corsair CX750M 750W | 120gb intel 530 | Corsair Force GT 240GB | MSI 1080 GAMING X | BenQ 27" BL2711U UHD

Permalänk
Medlem

Det var synd att detta inte funkade, vart bannad jag oxå... även fast jag bestämt mig att tro att de inte skulle gå så vart man så peppad på ett 1080ti så beställde ett https://www.komplett.se/product/920342/datorutrustning/pc-kom...

Permalänk
Medlem

Jag betalade med Klarna direkbetalning, vilket typ betyder att pengarna dras från mitt konto när varorna levereras.

Jag ringde Klarna för att se vad som skulle hända nu. De sa att reservationen på pengarna fortfarande ligger kvar men att den borde tas bort inom 5 arbetsdagar. Annars så skulle jag höra av mig till de igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

Jag betalade med Klarna direkbetalning, vilket typ betyder att pengarna dras från mitt konto när varorna levereras.

Jag ringde Klarna för att se vad som skulle hända nu. De sa att reservationen på pengarna fortfarande ligger kvar men att den borde tas bort inom 5 arbetsdagar. Annars så skulle jag höra av mig till de igen.

Körde också med direktbetalning och kontaktade Klarna som skyllde på att Wish har "tekniska problem" och att Fakturan är reserverad. "Pengarna skickas tillbaka om Wish häver köpet" fick jag som svar även..

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Administrativ avgift

Kontot inte bannat än , Wish aktiverat fakturan hos klarna , 2 av 3 saker skickade^^

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Kontot inte bannat än , Wish aktiverat fakturan hos klarna , 2 av 3 saker skickade^^

din tid kommer nog ska du se, inför wish är vi alla lika!

Permalänk
Medlem

Fan vilket kaos vi måste ha skapat för dem i kontoret hahaha ta glädje i det

Permalänk
Administrativ avgift

@t3ddyyy: De har redan skeppat sakerna

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

@andra94: Nice Man blir lite avis att man själv inte slank förbi systemet.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av >D!nX<:

Det var synd att detta inte funkade, vart bannad jag oxå... även fast jag bestämt mig att tro att de inte skulle gå så vart man så peppad på ett 1080ti så beställde ett https://www.komplett.se/product/920342/datorutrustning/pc-kom...

Haha jag är också hypad men jag får fan roa mig ned!!

Permalänk
Medlem

Beställde också ett 1080ti för 3690:- men "den gubben gick inte"
Är inte speciellt förvånad, hade inte trott det föräns kortet hade funkat i datorn ändå.

Kör på tidigare mämnt titanic citat
"It's been a honor playing with you guys"

Permalänk
Medlem

Fått en fråga om jag accepterar "Customs fee of the order",

Vad innebär detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trozen:

Fått en fråga om jag accepterar "Customs fee of the order",

Vad innebär detta?

Om du accepterar tullavgift för ordern.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@t3ddyyy: De har redan skeppat sakerna

även 1080ti?

Permalänk
Medlem

Kan förtälja en liten anekdot nu i vad som känns vara trådens slutskede. Kom och sätt er här så får ni höra....

En gång för länge, länge sedan, på 90-talet, vad jag en fattigt student som ramlade på någon slags tävling i en reklambroschyr. Jag minns inte vad det var för broschyr eller vad det var för pris, men det var ett riktigt fint ett för efter lite funderande så bestämde jag mig att det var värt att lägga ner lite energi på.

Tävlingen gick ut på att ringa in till ett dyrt betalnummer, och svara på ett antal frågor som man kunde hitta svar på i broschyren. Svaren var sifferserier som man skulle knappa in på telefonen, och den som hade lyckats med det snabbast vann priset.

Första tanken var att det gick att ta reda på frågorna i förväg genom att lyssna av allt en gång först, men det både lät och var för enkelt: frågorna byttes ut för varje gång man ringde. Men det kunde inte finnas allt för många frågor kom jag fram till - det var inte en jättetjock broschyr - så jag ringde och ringde tills det slutade komma nya frågor.

Nu var frågan hur man skulle bli snabbast på detta. Min lösning var att klippa av en phono-kontakt och löda fast de lösa ändarna rakt in i mikrofondelen på telefonen. Den andra delen pluggade jag in i min trogna Soundblaster 16-bit. Sedan var det bara att ta reda på frekvenserna för tonerna som genererar siffror. Varje siffer-rad på en knapptelefon har en frekvens, och varjer kolumn en, så om man spelar båda frekvenserna samtidigt så registreras siffran på den positionen. Lite modem-surfande så hade jag informationen jag behövde, och gjorde ett litet program som tutade svaren så snabbt det bara gick, när de fortfarande registrerades. Det var mycket, mycket snabbare än en människa kunde knappa på en knapptelefon.

Så med en god vän, och ett intrikat system för att blixtsnabbt urskilja vilken fråga det var och vilken svars-sträng som mitt program skulle spela upp, så gick vi till verket. Vi ringde runt fem gånger tror jag, för att vara säker på att det skulle ha mottagits helt OK. Sedan var det bara att vänta.

...och jag väntar fortfarande. Jag hörde faktiskt aldrig av tävlingsarrangören något alls, och något fint pris blev det inte. Allt som blev var en väldigt hög telefonräkning den månaden.

MEN, det var kul som fan, och spännande att göra detta oavsett det blev pris eller inte. Var det regelrätt att använda en dator att pipa fram svaren? Jag vet inte? Det var kanske lite som dessa rabattkoder.

Slut. En sensmoral får ni tänka ut själva.

Permalänk
Medlem

Nu är det nog kört! "You unlocked 40% off your order! Max discount of 164 kr."

Permalänk
Medlem

Kunde inte låta bli...Jakten

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Nu är det nog kört! "You unlocked 40% off your order! Max discount of 164 kr."

Wow fan va tråkigt

Permalänk
Medlem

Min order har också blivit grå och jag måste skicka in ett bank statement. Aja, det var värt ett försök iaf

Nu blir det en ny datorskärm istället från en svensk butik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av andra94:

Kontot inte bannat än , Wish aktiverat fakturan hos klarna , 2 av 3 saker skickade^^

Jag beställde saker med, och 50% av beställningen är skickad till mig.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag beställde saker med, och 50% av beställningen är skickad till mig.

Samma här.

Permalänk

Mitt paket lämnade precis Hong Kong med DHL Express. Leverans på måndag. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag håller flaggan högt.. fort under behandling och är "blå"

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk
Medlem

@Barilla08: Vad beställde du?

Permalänk
Medlem

@Barilla08: Dra på trissor. När la ni er order?

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Mitt paket lämnade precis Hong Kong med DHL Express. Leverans på måndag. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

vad beställde du

Permalänk
Medlem

@chrisrolex: Jag tror det inte spelar någon roll, jag la min order när denna tråd bara var 2 sidor och jag blev bannad. Dock handla jag för 55%.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk

ni som fått era konton bannande, har ni användt mer än bara 50% rabatt?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Har inte fått något mail om att mitt konto är blockerat, men på kontot där jag har beställt 1080ti:t är ordern grå samt att de vill ha ett kontoutdrag. Ska man skicka in eller är det helt meningslöst?

Mitt andra konto där jag beställde Xiaomi Mi Mix 2 behandlas fortfarande.

EDIT: Använde 55% rabatt på grafikkortet och 60% på mobilen och körde direktbetalning med kort.

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Hm, min Oneplus 5 jag beställde med 50%, den fakturan är nu registrerad på Klarna när jag loggar in där. Och den står på "Shipping"-punkten på händelseförloppet, enda jag saknar är en leveransbekräftelse på att den är skickad.. Återkommer om den blir det

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum