Problem att installera msi gtx 970

Permalänk

Problem att installera msi gtx 970

Hej, har problem att installera ett msi gtx 970 4gb. Får ingen bild på skärmen när jag startar datorn. Msi loggan på kortet lyser och alla kablar är inkopplade. Hade ett Msi 750ti innan som funkade fint. Har provat byta nätaggregat och det gjorde ingen skillnad. Körde först ett chieftec gps-600 och nu ett cooler master silent pro 700w. Har nån här nån ide på vad felet kan vara eller är kortet trasigt?

Moderbord: Gigabyte ga z77p-d3
Processor: i5 3570k

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonMattsson:

Hej, har problem att installera ett msi gtx 970 4gb. Får ingen bild på skärmen när jag startar datorn. Msi loggan på kortet lyser och alla kablar är inkopplade. Hade ett Msi 750ti innan som funkade fint. Har provat byta nätaggregat och det gjorde ingen skillnad. Körde först ett chieftec gps-600 och nu ett cooler master silent pro 700w. Har nån här nån ide på vad felet kan vara eller är kortet trasigt?

Moderbord: Gigabyte ga z77p-d3
Processor: i5 3570k

Har du senaste bios ?

Permalänk
Medlem

Senaste BIOS till moderkortet? Men om det fungerade med ett 750 Ti så borde det även fungera med ett 970. Har du möjlighet att testa kortet i en annan dator? Testat andra utgångar på grafikkortet?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Senaste bios ja, provade alla utgångar på kortet. Det löste sig när jag bytte pci-e plats på moderbordet. lite konstigt kan jag tycka då mitt 750ti satt i den som inte funkar nu, har flyttat kortet fram och tillbaka några gånger och det funkar endast i den nedre medans mitt 750ti satt i den övre.

Permalänk
Hedersmedlem

Funkar ditt 750 Ti fortfarande i den övre platsen?

Permalänk

Det har jag inte provat. Funkar nu i den nedre så ids inte jävlas nått mer Är lite rädd för värmeproblem då grafikkortet hamnade ganska nära nätaggregatet men hittills funkar det klockrent. Får prova senare och se om mitt 750ti fortfarande funkar i den övre.