Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av altair4:

Börjar nog ångra mig också, gillar inte om kylaren är högljudd oavsett pris.

Man kan ju alltid köpa en eftermarknadskylare som Arctic Accelero om just ljudnivån/kylningen är undermålig. Det täcker helt klart det låga priset upp för

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svaniis:

Antingen får man fyra kort man kan köra i loopen, drar in några tusenlappar eller får ordern nekad. Ser inte problemet folk skriver om.

Tror det kallas avundsjuka. Vissa gillar inte att ta en liten risk och blir sura när andra vågar och får nå najs för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Nu börjar olyckskorparna försöka överträffa varandra här ..

"Det är sämre kvalitet! Ingen källa på det, men det är ju asiatiskt!"

"Ni köper nya kort i kartong från en mining farm!"

"Det ligger säkert ett sunkigt 960 i lådan!"

Jag är riktigt sugen, men man måste ställa dessa frågorna. För vi alla vet hur klagandet folket är på "Är det för bra för att vara sant" trådar där folk har blivit lurade. Min fråga just nu - har man rätt till att skicka tillbaka kortet om man inte är nöjd? Det är ju inget svenskt företag, så dom behöver inte ta ställning till svenskt lagstiftning? Hur blir det med garantin? Även om priset är otroligt bra, så är det ändå nästan 4000kr för ett ti kort som man är sugen på.

Permalänk
Medlem

@bakemonster: Hade jag nyligen köpt ett 1080ti eller 1070 för fulltpris hade jag också varit avundsjuk . Men läser även de som redan har även också har köpt

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Skrivet av Zargoz:

Jag länkade tidigare i tråden ett Youtube klipp. Där var den väldigt varm och fläktarna lät som helikopter. Jag avbeställde mitt kort...

Skickades från m.sweclockers.com

Hittar inget om något Youtube klipp i din historik...

Permalänk
Medlem

Köpte ett för 4k, det blir kul att se hur det här går.

Permalänk

Oanvänd kod för 50% av: kbqjkcc

Permalänk
Medlem

Tror inte det är nån risk med att det är ett dåligt kort gjort på kassa delar.
Nividia själva har med det i deras GTX 1080ti post
https://www.geforce.com/whats-new/articles/geforce-gtx-1080-t...
Sen om vi alla kommer få nått kort eller ej det är en helt annan femma.
Jag chansade och beställde ett så jag hoppas såklart

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Ni som är osäkra kan ju bara köpa på faktura, om ni inte får det ni betalade för är det bara att bestrida. Coil whine och hög ljudnivå får man som alltid räkna med, men att oroa sig för att få ett gt 210 istället för ett 1080 ti är onödigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Om något låter för bra för att vara sant...

Har handlat en del av TomTop tidigare utan problem.
Hoppas ni får äkta kort för detta låter aningen suspekt.

Permalänk
Medlem

1080ti beställt. Vill tipsa om att det finns i menyn något som heter belöningar, där kunde jag aktivera ytterligare 5% off.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Köpte först ett GTX1070 då jag vaknade till meddelanden från en kompis om detta erbjudande och trodde dom skulle ta slut; sen ångrade jag mig och köpte ett GTX1080Ti också (för er som har Samsung, ladda ner appen i "Secure mode" (Knox) och köp där så märker den inte att det är samma device! ni får dock starta BankId utanför secure mode när/om den frågar om det). Har en kompis som är sugen på GTX 1070 om jag får hem det; men vet inte om jag ska låta ordern ligga eller avbeställa...

Vet någon nånting om det är referensdesign på detta kort? Jag antar inte, men det vore ju väldigt trevligt om det var det!

Permalänk
Medlem

Är det bara mig det inte funkar för. sanslöst.
Denna kod gäller bara för ditt första köp på denna enheten.
Har för helvete ALDRIG handlat nått på wish

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Tror inte det är nån risk med att det är ett dåligt kort gjort på kassa delar.
Nividia själva har med det i deras GTX 1080ti post
https://www.geforce.com/whats-new/articles/geforce-gtx-1080-t...
Sen om vi alla kommer få nått kort eller ej det är en helt annan femma.
Jag chansade och beställde ett så jag hoppas såklart

Det var ju intressant att det är en legitim 3:epart i alla fall.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Drog hem 2 st 1080ti... Får testa och se, funkar det så funkar det liksom!

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk
Medlem

Liten off-topic fråga angående Wish, som jag aldrig använt förut. Mitt telefonnummer i min profil är helt åt skogen felaktigt (nåt USA-nummer just nu), och för att rätta till det är det meningen jag ska SMSa en kod till deras nummer. Nu har jag skickat koden fyra gånger, men numret vägrar ändra sig. Har ni andra korrekt nummer i profilen, och om ni inte hade det, har ni lyckats ändra?

Permalänk
Medlem

kortet ändrar sporadiskt pris just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Jag är riktigt sugen, men man måste ställa dessa frågorna. För vi alla vet hur klagandet folket är på "Är det för bra för att vara sant" trådar där folk har blivit lurade. Min fråga just nu - har man rätt till att skicka tillbaka kortet om man inte är nöjd? Det är ju inget svenskt företag, så dom behöver inte ta ställning till svenskt lagstiftning? Hur blir det med garantin? Även om priset är otroligt bra, så är det ändå nästan 4000kr för ett ti kort som man är sugen på.

Klart du får och ska fråga, du får ta min post med lite humor. Betala genom Klarna så lär du ha mycket mer på fötterna om det blir strul är mitt förslag. Wish hävdar att returer är inga problem, eller avbokningar, eller återbetalningar. Dock är nog tråden för ny för att vi ska få tag på någon som faktiskt testat.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av t3ddyyy:

kortet ändrar sporadiskt pris just nu

Kostar bara 10000 för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Antingen får man fyra kort man kan köra i loopen, drar in några tusenlappar eller får ordern nekad. Ser inte problemet folk skriver om.

Jag tänker mig att Klarna = airbag.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

Märkligt, gick från 4100 inkl moms till 5100...

Permalänk
Medlem

Ett annat tips är väl typ 3D-skrivare. Inte heller fy skam.

Själv satsar man på ett arduino-starterkit och annat smått.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

Tror det kallas avundsjuka. Vissa gillar inte att ta en liten risk och blir sura när andra vågar och får nå najs för det.

Jag är bara allmänt skeptisk till allt som ser ut att vara för bra för att vara sant Men detta verkar ju mer och mer som det är rätt kort faktiskt. Om man nu inte råkar beställa något av korten som är fellistade vilket verkar vara ett gäng.

Tror också man ganska lätt kan ändra modellbeteckningen som kortet har i BIOS, och som sen visas i t.ex. GPU-Z så det är mer intressant att kolla om benchmarks stämmer och att det är rätt antal Cuda Cores, minne m.m.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Entusiast
Skrivet av banana12345:

Kostar bara 10000 för mig

Skickades från m.sweclockers.com

När jag beställde runt klockan 13 kostade det ungefär 6 900 kronor exklusive moms, en ökning på cirka 3 100 kronor.
De måste ha reagerat antar jag.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av banana12345:

Kostar bara 10000 för mig

Skickades från m.sweclockers.com

det gick från 8400 till 16000 till 10000

jag betalade 4200 kr för mitt, order confirmed. men nu landar det på 5, så uppåt har det gått

Permalänk

Mysigt! Var precis på väg att checka ut så drar dom upp priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lingvistik:

Mysigt! Var precis på väg att checka ut så drar dom upp priset.

Dom kanske märkte en plötslig och oväntad ökad efterfrågan och drog upp priset. Tillgång och efterfrågan vettu.

Permalänk
Skrivet av acandell:

Dom kanske märkte en plötslig och oväntad ökad efterfrågan och drog upp priset. Tillgång och efterfrågan vettu.

Haha...hade lyckats med 45% + 5% men grävde efter en 50%...dräpt av girigheten.

Permalänk
Entusiast

Att de bara höjer priset och inte helt sonika tar bort produkten från marknaden är ju ett gott tecken för oss som har beställt redan faktiskt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv

Alla anställda på TomTop när de kommer till jobbet imorgon?