Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

det stod 10 kvar igår med och jag var rätt tidig på att beställa, låter som en bugg antingen i antalet in stock eller i wish appen

Vissa säger bugg, andra säger försäljningstrick

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

Jag använde koden "WISHGIFT17" som tog bort frakten tror jag, och om du låser telefonen i 5 minuter och tar upp den igen så får du 5% extra rabatt, men då måste du slutföra köpet i dess nuvarade utseende.

Hur funkar den koden? Slår in den står att den registrerats på mitt konto men kan inte hitta den någonstans? Gör ingen skillnad på priset i kundvagnen heller.

Permalänk
Medlem

@TotalF: 4500 är ju ändå ett sjukt bra pris för 1080ti och inget du kommer gå back på 😊

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Spännande detta, känns som ett slags folkrörelse för dataentusiaster.
Lade in en beställning sent igår, försökte att se om det på något sätt gick att få det där 5% extra för belöningsrabatt, men lyckades inte med det. 3799kr fick det bli, ska bli intressant att följa hur det kommer att gå med ordern. Tack för tipset TS.

Permalänk
Medlem

@trozen: genväg till den dealen ?

Permalänk

@Taxi:
Jag känner exakt samma, klarar mig egentligen skitbra med mitt 390 men chansen att uppgradera till ett 1080ti för de här pengarna får man antagligen inte igen jag känner som den här grabben.
https://www.youtube.com/watch?v=b16-QrE6T8E

Visa signatur

I7 13700kf | Asrock Z790 m-ITX Wifi | Noctua NH-U12A | Cooler Master Nr200P | Corsair SF 750 |OCZ Trion 240GB | Samsung 830 128 Gb | 2x 480GB Kingston SSDNow | 32 Gb DDR5 6000mhz |Asus TUF OC 3080 | Kringutrustning: Tangentbord Logitech G915, Logitech G603,Philips fidelio X2, Skärm Asus Tuf 1440p 165hz TN, AOC G2460PF 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

det stod 10 kvar igår med och jag var rätt tidig på att beställa, låter som en bugg antingen i antalet in stock eller i wish appen

Tror att det är en medveten fuling snarare än en bugg.

Istället för "Ring inom fem minuter och få en riskokare på köpet!!!" kör de på "Nu håller den på att ta slut!!!" när de märker att du är intresserad, så att du ska få tummen ur.

Permalänk
Medlem

Fick bekräftat nu också, ett 1080TI, beställde med Klarna faktura nån gång mellan 10:00 - 10:30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Backar du ut igen så kanske det är 50 kvar nästa gång, sedan 10, 25 osv. Det är antagligen inte det minsta relaterat till deras lagersaldo utan bara ett sätt att få dig att trycka på Köp.

Goddamnitsomuch 😂😂😂

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Det folk verkar tro är ju att Colorful iGame GTX 1080Ti är samma sak som ett "vanligt" (europeiskt/amerikanskt) Ti, men det är det ju inte. Titta reviews osv, så ser man att det är sämre kvalitet på grejerna och voila; lägre pris på korten. Ja spec-mässigt är de lika, men någonstans lär de skilja sig och där har ni ju svaret.

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat recensioner eller liknande på kortet?

Permalänk
Medlem

Om det fastnar i tullen, hur mycket blir det då? Tänkte beställa 2x 1070 och 1x 1080 ti, skickas dem tillsammans är det kanske större chans att de fastnar? Bättre att beställa från olika konton?

Permalänk
Medlem

Tog också och beställde ett nu.

Koden jag hittade på: hjtrqwz

Dess två har 45 %
hjtrqwr
hjtrqwd

Här är en med 50 %
kbqgcjm

För att få de extra 5 % ska ni klicka på krysset uppe i vänsterhörnet när ni är i kundkorgen.

Permalänk
Medlem

Blev ett 1070 totalt ca2500. känns ok. Bara se om det kommer nu också

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Medlem

Gjorde en beställning på ett GTX 1080Ti och fick ordern bekräftad precis:

"Goda nyheter! Din beställning är nu bekräftad. Vi mailar dig igen när dina varor skickas.
Tack för att du handlar hos oss!"

Vi får se vad som händer!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av COith90:

Blev ett 1070 totalt ca2500. känns ok. Bara se om det kommer nu också

1070 går ju för 1750 med rabattkoder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Tog också och beställde ett nu.

Koden jag hittade på: hjtrqwz

Dess två har 45 %
hjtrqwr
hjtrqwd

Här är en med 50 %
kbqgcjm

För att få de extra 5 % ska ni klicka på krysset uppe i vänsterhörnet när ni är i kundkorgen.

25% för mig
kbqgcjm

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av COith90:

Blev ett 1070 totalt ca2500. känns ok. Bara se om det kommer nu också

Skrivet av Xaph:

1070 går ju för 1750 med rabattkoder

1750 + moms.-

Jag landar på ca 2300kr. försöker jaga 5% rabatt till

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem

Hittade bara en 45% men det får duga Ett tips är att man kan köpa ytterligare 5% rabatt för 100 poäng som man får när man registrerar sig.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaph:

Det folk verkar tro är ju att Colorful iGame GTX 1080Ti är samma sak som ett "vanligt" (europeiskt/amerikanskt) Ti, men det är det ju inte. Titta reviews osv, så ser man att det är sämre kvalitet på grejerna och voila; lägre pris på korten. Ja spec-mässigt är de lika, men någonstans lär de skilja sig och där har ni ju svaret.

Jag har försökt hitta reviews för detta kort men hittar inga. Har du några länkar till dessa sidor som du pratar om?

Beställde idag runt 06.00. Har fått en order bekräftelse. Arr by 26 Nov.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xaph:

Det folk verkar tro är ju att Colorful iGame GTX 1080Ti är samma sak som ett "vanligt" (europeiskt/amerikanskt) Ti, men det är det ju inte. Titta reviews osv, så ser man att det är sämre kvalitet på grejerna och voila; lägre pris på korten. Ja spec-mässigt är de lika, men någonstans lär de skilja sig och där har ni ju svaret.

Det spelar ingen roll när skillnaden i pris är cirka 3500kr~ eller mer (!) gentemot det billigaste kortet man kan hitta här i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av datamacke:

Kontaktade Wish och de svarade efter 15 minuter via appen.
"Hej! Varför blir min order inte behandlad? Har inte fått något mail från varken er eller Klarna. Mvh"

Svaret, kortfattat, inte särskilt givande. "Vi har en behandlingsperiod på 8 timmar efter beställning har lagts då du kan avbryta eller göra andra eventuella ändringar på sidan "Orderhistorik. Jag önskar verkligen jag kunde hjälpa dig när statusen är "pending". Det betyder endast att du kan avbryta eller göra ändringar. Hoppas mitt svar var till hjälp och jag ber om ursäkt för missförståndet. Tack för att du handlar med oss på Wish."

Ger det ett nytt försök och skrev att det gått över 8 timmar, och frågade varför det dröjer!

Uppdatering på frågan ovan, om att det gått över 8 timmar sedan jag beställde och min order är fortfarande avvaktande.

"Hej! Jag ber om ursäkt för den långa väntetiden. Din order är i behandlingsprocessen, i detta fallet är det bara tålamod som gäller. Din order kommer skickas inom kort. Tack för att du handlar how Wish! Mvh Wish Teamet".

Verkar som vi som står med avvaktande sedan en längre tid bara kan vänta och se...

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

La också en beställning på 1080 Ti blev 3700kr, hoppas på att den kommer 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaph:

1070 går ju för 1750 med rabattkoder

+moms hos klarna blir strax under 2500 ca 1880 exl moms

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Hur funkar den koden? Slår in den står att den registrerats på mitt konto men kan inte hitta den någonstans? Gör ingen skillnad på priset i kundvagnen heller.

Jag tror att den tar bort frakten, men inte säker... :/

Permalänk
Medlem

https://www.tweaktown.com/reviews/8355/colorful-igame-geforce...

Är visserligen ett 1080 och värstingmodellen men tror verkligen inte att det är något skitkort

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeraphin:

Jag har försökt hitta reviews för detta kort men hittar inga. Har du några länkar till dessa sidor som du pratar om?

Beställde idag runt 06.00. Har fått en order bekräftelse. Arr by 26 Nov.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag googlade på "iGame gtx 1070" och fick då recensioner om just det kortet, men hittade andra länkar kring iGame generellt som sa att de var mer högljudda, du kunde inte ställa in ett "0db-mode", jobbiga fläktkurvor (läste inte så mycket om detta så jag kan ha tolkat denna biten fel), sämre byggkvalitet men prestandan var likvärdig ett "riktigt" kort.

Permalänk
Medlem

Ni som blivit kontaktade av Wish själva där dem vill försäkra sig på er order, vilken tid beställde ni?
Kan vara nyttigt för oss andra att veta

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Dock inte samma kort, eller i vart fall inte samma kylare. Länken pekar dessutom på test av 1080.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.