Permalänk

Kan inte hitta min cd rom spelare.

Tjenare, uppgraderade nyligen min dator och har bytt moderkort till asus z270-k. Jag hittar inte cd rom spelaren. Har provat nästan allt. Har windows 10.

Det jag provat hittills:

Aktiverat sat ingången, bytt sat kabel, sökt i bios men hittar ingen cd spelare. Hittar även inte i enhetshanteraren.

Några tips?

edit: Lyckades lösa problemet!

Förtydliga vad jag hade provat, glömde lägga till det.
Permalänk
Medlem

@Kludden92: Om du har löst det så skriv vad du gjorde, så att andra med likadant problem kan lösa det.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Skrivet av SirMacke:

@Kludden92: Om du har löst det så skriv vad du gjorde, så att andra med likadant problem kan lösa det.

Självklart, problemet var att alina systems kopplade ihop datorn lite fel. Med tanke på att jag inte haft tid så har jag inte kunnat bygga den själv.

Problemet löste jag genom att koppla cd rom till satg4 istället för satg6. Vet inte varför den vägrade fungera på satg6, hade aktiverat men funkade ändå inte.

Moderkort: asus prime z270-k.

Skickades från m.sweclockers.com