Funkar Left 4 dead 2 med Windows 10 ?

Permalänk

Funkar Left 4 dead 2 med Windows 10 ?

Hej.

Blir nog att köpa en ny burk snart och Windows 10, och Left 4 dead 2 är ett favorit spel fortfarande som jag har nu, som jag vill fortsätta och spela ibland.

Läst lite olika forum och man hör lite olika åsikter....

Men någon här som är helt "100% säker" eller ? funkar Left 4 dead 2 med Windows 10 ? och har spelat igenom hela
kampanjen och testat multiplayer med 10:an utan problem ? eller funkar det ej alls, eller hänger det sig ibland bara ?

Mvh

Permalänk

Kör du via steam så kommer det funka 120%

Permalänk
Skrivet av Peterpan96:

Kör du via steam så kommer det funka 120%

Hej.
Hur menar du ? jag har det på cd skiva som installeras.

Permalänk

Om du kör med cd kommer förmodligen inte multiplayer fungera. Skulle rekommendera att du köper spelet på steam istället, där kan du även installera mods med ett simpelt klick
http://store.steampowered.com/app/550/Left_4_Dead_2/

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Hej.
Hur menar du ? jag har det på cd skiva som installeras.

Testa att aktivera nyckeln i steam, brukar funka.

MVH

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk

Verkar inte vara någon här som testat själv med Windows 10, utan jag får väl testa själv med Windows 10 så får det bära eller brista, går det ej så får jag testa det ni sagt efteråt. Tack ändå.

Permalänk
Medlem

Kör Left 4 dead 1 & 2 med Windows 10 men bara i multiplayer, fungerar utmärkt.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Skrivet av Zirgo:

Kör Left 4 dead 1 & 2 med Windows 10 men bara i multiplayer, fungerar utmärkt.

Okej, det är just multiplayer som är viktigast, tur det. Men lite märkligt att det ej funkar i singelplayer dock, men som sagt multiplayer som är viktigast för min del

Permalänk

Jag förstår inte riktigt vad folk snackar om här men Left 4 Dead 2 fungerar helt och hållet på windows 10, både singleplayer och multiplayer. Och att du har spelet på skiva har ingen betydelse då l4d körs bara med steam på PC. Om du kört l4d2 tidigare på en PC så har du självklart använt steam redan.

Permalänk
Medlem

@EneRgiZE_MFZ83:

Själv är stormförtjust i 1:an med massor av moddade serverar med massor av extra av allt.
Dessa servrar kräver bra samarbete för att man skall överleva.

Så leta efter Starco, Hard a (extrem), och underworld servrarna.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Hej.

Blir nog att köpa en ny burk snart och Windows 10, och Left 4 dead 2 är ett favorit spel fortfarande som jag har nu, som jag vill fortsätta och spela ibland.

Läst lite olika forum och man hör lite olika åsikter....

Men någon här som är helt "100% säker" eller ? funkar Left 4 dead 2 med Windows 10 ? och har spelat igenom hela
kampanjen och testat multiplayer med 10:an utan problem ? eller funkar det ej alls, eller hänger det sig ibland bara ?

Mvh

Tjena,

Jag har left 4 dead 2 på min Windows 10 och spelar utan problem.
Kampanjer fungerar, har en kampanj kvar på Avanced som jag inte klarat ännu

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem

Gillar man L4Dead så gillar man garanterat Killing Floor 2. Grymt spel!!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 CPU 3950X + Asus Ryujin 360 AIO, ROG Crosshair VIII Formula X570 PSU Corsair AX1200i, Kingston Fury Beast 32GB DDR4 /3600 MHz - Phantek NV7, Merc6950XT 16GB - LG OLED55C36LC 55" 4K C3 OLED 120Hz 4K + LG TV 55" 55NANO866NA IPS 120Hz 4K (Game ATMOS 5.1.2 (Dynaudio /Monitor Audio speakers + only MWIII :-)

Permalänk
Medlem

Jag trodde du var tvungen att ha steam för L4D spelen, det är ju ändå Valve spel.
Vad det gäller huruvida det funkar så skulle jag tro att det funkar på Windows 10. Det går en jäkla massa prat om nya windows versioner när de är i beta eller har ett release candidate ute om att spel inte funkar ibland, men generellt funkar det mesta när microsoft lanserar en skarp version.
Jag tror inte du ska räkna med att det inte funkar, testa.
Jag har haft problem med TES Oblivion och Borderlands 1, men då gäller det endast DVD utgåvor pga DRM.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

Okej tackar för alla svaren, men då borde vi vara överens att det ska funka då eller det ska kunna finnas god chans till det åtminstone med Windows 10

Ang Left 4 dead 3 någon som hört något nytt om det ? ska det släppas snart, eller blir det inget med 3:ans uppföljare ?

Permalänk

Visste inte äns att l4d2 fanns som stand alone version...

Trodde det var bara en installer på skivan och en kod att aktivera i steam.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Okej tackar för alla svaren, men då borde vi vara överens att det ska funka då eller det ska kunna finnas god chans till det åtminstone med Windows 10

Ang Left 4 dead 3 någon som hört något nytt om det ? ska det släppas snart, eller blir det inget med 3:ans uppföljare ?

Valve gör tyvärr inte mer en 2 spel per serie, med undantag för cs.

Permalänk
Skrivet av Peterpan96:

Valve gör tyvärr inte mer en 2 spel per serie, med undantag för cs.

Mm okej, här är en artikel om en eventuell 3:a dock rätt gammal, vi får se, kanske med lite tur kommer 3:an ändå

https://www.fz.se/nyhet/155404-valve-namner-left-4-dead-3

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Okej, det är just multiplayer som är viktigast, tur det. Men lite märkligt att det ej funkar i singelplayer dock, men som sagt multiplayer som är viktigast för min del

Oavsett om du köper left 4 dead 1 eller 2 på skiva .s å måste du aktivera det på steam via cd keyn.
Kräver steam för att spela så ja det kommer fungera.

Edit: det kommer funka till 200 % CD keyn i fodralet aktiverar du på ditt steam account sen installerar du och spelar.
Vad jag vet så funkar alla Valves spel på windows 10. Är mest andra företags spel som inte går till exempel Saints row 2 som funkar dåligt och Sacred Gold/Underworld Som ett exempel då.

Kör på du kommer att bli glad.

Permalänk
Medlem

Left 4 Dead 2 ska fungera alldeles utmärkt på Windows 10. Om det skulle vara någonting som av någon anledning slutar fungera vid exempelvis en Windows Update så tror jag att Valve skulle fixa till det väldigt snabbt. De verkar i alla fall fortfarande släppa uppdateringar på spelet vilket jag märkte när jag här om dagen kärde en Dead Center-kampanj och insåg att de ändrat vissa delar av kartan (bör ha gjorts under det senaste halvåret ungefär).

Jag är lite oklar på vad det är för version av spelet du har. Har du en nykel som du kan aktivera i Steam, gör det. Annars kanske du inte får alla uppdateringar och patchar. Om det är en helt standalone version du har så kan du potentiellt få vissa problem, men det är svårt att svara på. Skulle du få problem så är min rekomendation att köpa det på Steam, alternativt skicka ett supportmail till Valve så kanske de hjälper dig.

Gällande om det kommer en 3:a så tycks det vara ganska oklart just nu. Det har ryktats en hel del men det finns ingen konkret information så vitt jag vet. Att Valve endast skulle göra 2 spel i varje serie stämmer dock inte. Vi vet exempelvis att Valve jobbat en hel del på HL 3. Det kanske aldrig kommer släppas, men det har jobbats på.

Left 4 Dead 3 finns för övrigt att förboka på Webbhallen, vilket det har gjort ett bra tag. Om man kan lita på det är ju dock en annan fråga. https://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/180739-left_4_dead_3&...

Permalänk

Jag har steam i min pc ja installerat, alltså allt funkar idag, mest när jag köper ny burk frågan var riktad mot, men vi verkar vara överens om att det kommer funka.

Någon som vet om man kan köpa nya banor till Left4dead2 en typ av expansion ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Jag har steam i min pc ja installerat, alltså allt funkar idag, mest när jag köper ny burk frågan var riktad mot, men vi verkar vara överens om att det kommer funka.

Någon som vet om man kan köpa nya banor till Left4dead2 en typ av expansion ?

Har du redan spelat via Steam så kommer det inte vara några problem alls.

Nya banor har inte släppts via exempelvis expansioner, men du kan enkelt hitta nya banor online eller direkt i Steam. Finns massor med bra banor som random folk skapat.

Permalänk
Skrivet av Binky:

Har du redan spelat via Steam så kommer det inte vara några problem alls.

Nya banor har inte släppts via exempelvis expansioner, men du kan enkelt hitta nya banor online eller direkt i Steam. Finns massor med bra banor som random folk skapat.

Och är alla dom banorna gratis ?

Permalänk
Medlem

@EneRgiZE_MFZ83: Brukar finnas på steams workshop om jag inte tar mig fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Jag har steam i min pc ja installerat, alltså allt funkar idag, mest när jag köper ny burk frågan var riktad mot, men vi verkar vara överens om att det kommer funka.

Någon som vet om man kan köpa nya banor till Left4dead2 en typ av expansion ?

Finns en hel del andra banor men ingenting du betalar för utan de ska tankas och läggas i rätt mapp bara.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Och är alla dom banorna gratis ?

Yes, så vitt jag vet finns det ingenting som kostar.

Skrivet av Nepo:

Finns en hel del andra banor men ingenting du betalar för utan de ska tankas och läggas i rätt mapp bara.

Precis, om du installerar direkt ifrån Steam Workshops så ska det bara vara att klicka på knappen "Installera" eller "Lägg till" eller vad det nu står. Laddar du ner från någon hemsida så behöver du lägga till filen/filerna i rätt mapp )om jag minns rätt).

Värt att tänka på är att denna yp av tillägg kan skapa problem. Så om du lägger till en karta, en outfit till någon karaktär eller liknande och därefter får problem med krasher eller liknande. Testa att ta bort det sista du la till. I nödfall kan du även validera spelfilerna via Steam.

Permalänk

Har hittat det tack, kollade på en karta innan jag laddade hem.
Går det inte att få tag i en map editor så man kan skapa egna banor ?
Borde väl finnas ? annars hur gör folk sina banor annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Har hittat det tack, kollade på en karta innan jag laddade hem.
Går det inte att få tag i en map editor så man kan skapa egna banor ?
Borde väl finnas ? annars hur gör folk sina banor annars

Du går till LIBRARY och sedan "TOOLS" och laddar ned Authoring Tools till L4D2 (eller l4d1)...förvänta dig inte att bygga en kampanj eller en bana på en vecka. Har själv använt "World Hammer Editor" ("authoring tools") sedan Första Half-Life, 19 år sedan.

Min senaste Kampanj till L4D2 (Silent Hill: Otherside of Life) tog över 4,5 år att slutföra...för 3 år sedan.

Källa? Sök på Silent Hill, Alien Trilogy eller "LEAFO" på gamemaps.com, dessa är as gamla jämfört med dagens datum.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik