Permalänk
Medlem

Bahnhof & Netflix

Sitter på 500Mbit och har senaste tiden haft stora problem med Netflix. Det känns lite som att fel rutt väljs och att den inte klarar av att bibehålla buffert nog för HD. Var 10e sekund ungefär ser bilden ut som LEGO-bitar.

Testade Netflix chattsupport och enligt dem var det något fel "längs vägen" mellan oss. Vi nollställde allt och då funkade det bra i ungefär ett dygn, sen tillbaka till samma problem igen.

Har någon haft liknande problem senaste tiden? Bör tilläggas att detta uppmärksammats på en fysiskt (ethernet) inkopplad ATV4 och kanske i synnerhet sen den forcerade uppdateringen till tvOS11. Det verkar dock inte vara någon annan ATV4-användare som skrivit om liknande erfarenheter så jag skulle gissa att problemet ligger någonstans längs vägen. Verkar också bara drabba Netflix när jag testar olika strömningskällor.

Permalänk
Avstängd

Kass router kanske

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Skumt. Jag kör också Netflix på Bahnhof och upplever inte samma sak men å andra sidan kör jag 1080p-Netflix på en 4k-TV så kanske bara är van vid att det ser halvdant ut.

Permalänk
Medlem

Om det är samma noder som används hela tiden och du vet en bättre väg kanske du kan sätta några static routes i din router och kringgå problemet på det sättet.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Kass router kanske

Skickades från m.sweclockers.com

Man ska inte totalt utesluta router såklart, men jag tror inte det är där skon klämmer. Andra enheter lyckas bibehålla HD t o m över Wifi inom samma nätverk. Det är något som gör att jag får tillbaka en dålig rutt hela tiden.

Skrivet av Grishnackh:

Skumt. Jag kör också Netflix på Bahnhof och upplever inte samma sak men å andra sidan kör jag 1080p-Netflix på en 4k-TV så kanske bara är van vid att det ser halvdant ut.

Tro mig, har man det här problemet så märker man det. Tack för feedback!

Skrivet av ZaInT:

Om det är samma noder som används hela tiden och du vet en bättre väg kanske du kan sätta några static routes i din router och kringgå problemet på det sättet.

Bra idé! Måste kika lite och se vad som händer i loggarna. Tack för tips.

Permalänk
Medlem

Kör också Banhof100/100 med Netflix(HD). Inga problem här heller. Och då kör jag trådlöst med min gammla trotjänare Netgear WNR3500L, som inte är den snabbaste trådlösa routern direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoltz:

Kör också Banhof100/100 med Netflix(HD). Inga problem här heller. Och då kör jag trådlöst med min gammla trotjänare Netgear WNR3500L, som inte är den snabbaste trådlösa routern direkt.

Det började plötsligt för mig för någon vecka sedan, detta efter att ha fungerat perfekt i flera år. Tack för feedback.

Permalänk
Medlem

@nathan: ..kan ju tillägga att jag använder Netflix appen som är inbyggd i min Panasonic tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoltz:

@nathan: ..kan ju tillägga att jag använder Netflix appen som är inbyggd i min Panasonic tv.

Alright, tack för info! Klurigt att felsöka sånt här.

Permalänk
Avstängd

@nathan: jag har samma problem, men dock med adsl.

Permalänk
Medlem

Har Bahnhof 100 och inga problem med Netflix HD.
Kör trådlöst med en router från Asus.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011