Behöver hjälp med val av kringutrustning (mus, headset, skärmar osv).

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med val av kringutrustning (mus, headset, skärmar osv).

Hej

Jag har finally köp min första dator som inte kostar 400 (Hjärndöd) och som inte är en laptop från skolan och jag skulle vilja fråga vad ni tycker om saker.

* Bör man satsa på två skärmar (om ja) i så fall vad för still, 2 samma eller en ips och en gaming?
* Hörlurar, headseat eller ljudsystem
* Investera på en mus?
* och annat som skulle va bra att ha

Permalänk
Digital fyndjägare

?
Mer INFO om vad du köpt och vad du ska använda datorn till vore bra att få reda på.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Helt omöjligt att svara.

Vore bra om du svarade på följande.

  • Mer ingående om vad det är för dator, modellnamn?

  • Vad ska den användas till?

  • Vad tror du att du själv föredrar för kringutrustning?

Gör lite research själv och dela med dig av dina förslag och tankar så ger vi gärna input.

Permalänk
Hedersmedlem

@liodud *Rubrik förtydligad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Förlåt att jag är seg. Datorn kommer användas mest för gamming med en i7 4690k och gtx 980 köpte den av en annan sweclocker har tänkt mig på en 144hz skärm med 24 tum men har alltid viljat pröva 2 för att göra fler saker samtidigt men jag vet inte om det är någon bra idea. Ljud är en stor sak jag tänker på och undrar om headset duger bra eller ska man gå för något som Logitech z906. Har alltid använd biliga möss max på 200kr och undrar om det är värt att satsa på något med en större pris summa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tycker absolut du ska satsa på en lite "dyrare" mus. Gå in på t.ex MediaMarkt och känn på mössen och hur de passar i din hand. Det kan göra stor skillnad både på ditt spelande och din komfort.

Ljudmässigt så är väl ett headset mer lämpligt för många spel. Om du docj känner att t.ex musik eller dylikt är viktigare för dig så kan det absolut vara värt att satsa på ett par hörlurar alternativt högtalare mer anpassade för de ändamålen istället för ett gaming headset.

I övrigt så är det svårt att ge några egentliga bra svar då det är mycket personliga preferenser på alla dina punkter.

Jag är själv förtjust i Steelseries Arctis serien vad gäller gaming headset och tycker även om SteelSeries möss. Det finns dock att önska även i dessa headset när det kommer till musik & film.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dybbnan:

Jag tycker absolut du ska satsa på en lite "dyrare" mus. Gå in på t.ex MediaMarkt och känn på mössen och hur de passar i din hand. Det kan göra stor skillnad både på ditt spelande och din komfort.

Ljudmässigt så är väl ett headset mer lämpligt för många spel. Om du docj känner att t.ex musik eller dylikt är viktigare för dig så kan det absolut vara värt att satsa på ett par hörlurar alternativt högtalare mer anpassade för de ändamålen istället för ett gaming headset.

I övrigt så är det svårt att ge några egentliga bra svar då det är mycket personliga preferenser på alla dina punkter.

Jag är själv förtjust i Steelseries Arctis serien vad gäller gaming headset och tycker även om SteelSeries möss. Det finns dock att önska även i dessa headset när det kommer till musik & film.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för dina åsikt speciellt gällande ljudet. Kommer nog satsa på bra hörlurar