SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JunkyVirus:

Handlar du under 1500kr blir det ingen tull men man måste betala momsen på 25% av totala priset på varan.

Handlar man inom EU bör det inte bli någon tull eller moms som jag förstår det.

Precis så är det, men det har inget med min fråga att göra.

Jag frågade specifikt om UK tar moms på porto. Inte om tullen tar moms på porto, om grejerna skickas från UK efter att de lämnat EU.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av Krass:

Stämmer.
Lite OT, men ja $1700, eller $1850 beroende på vilken kurs man använder. Kan jämföras med ca 3900kr som den kostade i Sverige vid lanseringen.

"In Brazil, the land of high video game import taxes, PlayStation fans will have to shell out 3,999 Brazilian Real for Sony's next console come November 29. That's roughly $1,850 USD. Ouch"
https://kotaku.com/playstation-4-will-cost-1-850-in-brazil-14...

Wow! Jag har sett att många Brazzar klagar på mini SNES-priserna nu, men inget direkt specifikt om priserna där. Det är ju ett så grymt stort land och med hög tek-kompetent industri, så jag kan förstå om prylarna tillverkas där, det är ofta deras villkor m alltifrån bilar t flygplan och telefoner. Då förstår man att inte många där har råd att ens tänka på sånt här. Men ändå, vi borde inte jämföras m Brasilien när de huvudsakliga prisskillnaderna ligger hos EU-tullar när det gäller ex elektronik från Asien.
Vet du om det finns nån gruppanmälan t Konsumentverket som vissa efterfrågat ännu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Du jämför billigast, med, inte billigast? Billigast, mot billigast, eller åtminstone officiellt pris, mot officiellt pris, för någon sorts rättvisa.

Det är ju redan gjort i tråden, och överpriset är, som jag skrev, från ett par hundra, upp till 400:-.

I värsta fall, får en kund i England betala mer än en köpare här i Sverige. Det finns, precis som här, handlare i England som ställer enheterna på hyllan, med ett löjligt högt pris, och hoppas på att sälja med stor vinst. Ska du jämföra, torde lägsta priset du faktiskt kan få tag på en för, vara vad som bör jämförs. Priset vi "borde" betala här, är 1000-1100, med elektronikskatt, moms, osv. Och faktum är att det går att köpa dem till det priset här. Man får beställa dem från utlandet, men det är ju det som är hela poängen. Politikerna har slängt på en straffskatt, utan att tänka på konsekvenserna, och Bergsala skatten, gör den inhemska marknaden oförsvarbar. Så, som konsument, rösta med plånboken. Köp den till "rätt" pris från utlandet, och visa både politikerna, och Bergsala att de tappat fotfästet, och behöver ändra sin affärsmodell.
Missförstå mig rätt. Jag säger inte att det som pågår bara är att acceptera, och att man ska köpa till Bergsalas löjliga pris. Jag säger bara att dina siffror är uppblåsta, och att det inte främjar diskussionen.

Jag kan bara säga en sak, i all välmening, för att få slut på diskussionen här om märkliga plötsliga skatter eller massa "mellanhänder": det är inte "politikerna" som "skattat'' upp priset på JUST Mini SNES av alla elektroniska föremål sedan 5 månader tillbaka (då jag hämtade ut min sista Mini NES för 890kr rekommenderat pris. Vad jag vet har inte priserna på alla datorer, grafikkort, mobiler och tv-apparater dubblats sedan årsskiftet?
Varför kostar inte senaste PS4-Ronaldo-versionen 10.000kr? VARFÖR utannonseras inte Switch Odyssey för 8.000kr? Den importeras efter SNES, av Bergsala. Men det kommer inte bli någon brist på de konsolerna. Du kan plocka upp PS4:an överallt nu och det lär bli detsamma m Odyssey-versionen.

Detta har inget med skatt att göra, dessutom är det naivt att tro att Bergsala skulle ha en mängd mellanhänder från Nintendo Japan. De är förmodligen en av Nintendo Japans närmast knutna europeiska återförsäljare sedan 80-talet.
Det finns 2 frågeställningar: Har Bergsala satt det dubbla priset eller har N Japan gjort det.
Oavsett kan vi som köpt svenska konsoler göra en anmälan t KV iom att vi blivit skjörtade och har god chans att om inte få någon återbäring, ändå lyfta ämnet så att det ej upprepas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EquinoXXX:

Jag kan bara säga en sak, i all välmening, för att få slut på diskussionen här om märkliga plötsliga skatter eller massa "mellanhänder": det är inte "politikerna" som "skattat'' upp priset på JUST Mini SNES av alla elektroniska föremål sedan 5 månader tillbaka (då jag hämtade ut min sista Mini NES för 890kr rekommenderat pris. Vad jag vet har inte priserna på alla datorer, grafikkort, mobiler och tv-apparater dubblats sedan årsskiftet?
Varför kostar inte senaste PS4-Ronaldo-versionen 10.000kr? VARFÖR utannonseras inte Switch Odyssey för 8.000kr? Den importeras efter SNES, av Bergsala. Men det kommer inte bli någon brist på de konsolerna. Du kan plocka upp PS4:an överallt nu och det lär bli detsamma m Odyssey-versionen.

Detta har inget med skatt att göra, dessutom är det naivt att tro att Bergsala skulle ha en mängd mellanhänder från Nintendo Japan. De är förmodligen en av Nintendo Japans närmast knutna europeiska återförsäljare sedan 80-talet.
Det finns 2 frågeställningar: Har Bergsala satt det dubbla priset eller har N Japan gjort det.
Oavsett kan vi som köpt svenska konsoler göra en anmälan t KV iom att vi blivit skjörtade och har god chans att om inte få någon återbäring, ändå lyfta ämnet så att det ej upprepas.

Fast det har nu ingen påstått. Det som HAR debatterats, är huruvida Bergsala stoppar ett par hundra i fickan, eller helt enkelt har dubblerat priset. JAG hävdar att Bergsala får klä skott för något som inte riktigt är sant. Skillnaden i pris mellan vad enheten "borde" kosta, och vad den faktiskt kostar är runt 400:-, kanske 500:-. Av dessa går som vanligt lite till flera delar av distributionskedjan. Om återförsäljaren köper in varan för 400:- och dubblar priset för att täcka löner, hyror, skatter avgifter, och vinst, får vi ett pris på 1000:-. (pålägg + marginal + moms) Höjer Bergsala priset 200:- och återförsäljaren har samma kalkyl, blir priset 1500:-. Poängen är att även en liten förändring hos Bergsala leder till stora förändringar i slutpris till kund, eftersom även handlarna ska ha en del i den ökade vinsten.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JunkyVirus:

Handlar du under 1500kr blir det ingen tull men man måste betala momsen på 25% av totala priset på varan.

Handlar man inom EU bör det inte bli någon tull eller moms som jag förstår det.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast det ska ju komma fler...

Permalänk

Vad händer om man spårar upp sitt paket hos DPD och det här meddelandet kommer fram:

We were unable to deliver the parcel as our driver could not gain access to your delivery premises to obtain a signature as a door code was required. , on 03 Oct 2017

Vad gör man då?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av CrazyBlueberry:

Vad händer om man spårar upp sitt paket hos DPD och det här meddelandet kommer fram:

We were unable to deliver the parcel as our driver could not gain access to your delivery premises to obtain a signature as a door code was required. , on 03 Oct 2017

Vad gör man då?

Ah du har DPD du måste boka tid med postnord om utkörning oftast kan du göra detta på posten kl 7-8 om du vill få paketet levererat samma dag som det kommit. Så ring och boka en tid till imorgon då det är nog för sent idag såvida du inte vill hämta ut det på deras terminal.

Min är på uthämtningsstället nu ska hämta det senare idag riktigt smidigt från tyska Amazon.

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Ah du har DPD du måste boka tid med postnord om utkörning oftast kan du göra detta på posten kl 7-8 om du vill få paketet levererat samma dag som det kommit. Så ring och boka en tid till imorgon då det är nog för sent idag såvida du inte vill hämta ut det på deras terminal.

Min är på uthämtningsstället nu ska hämta det senare idag riktigt smidigt från tyska Amazon.

Det är från ShopTo, de tvingade på en med DPD och tydligen är deras chaufförer för dumma för att använda en port telefon. Måste man på egen hand ringa postnord för detta problem?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av CrazyBlueberry:

Det är från ShopTo, de tvingade på en med DPD och tydligen är deras chaufförer för dumma för att använda en port telefon. Måste man på egen hand ringa postnord för detta problem?

Ja du får ringa till antingen shopto (så inte du får betala för en extra utkörning/leverans)eller postnord (kolla så du inte får betala för det).
Shopto är avsändaren så jag har fått ringa dem för att de ska boka en ny fri utkörning. Postnord är företaget som levererar men ibland har de krävt att jag ska betala för en ny utkörning. Vilket är fult gjort då de oftast struntar i privatpersoner och att ringa eller leverera till dörren.

Postnord tar hand om alla DPD och kör själva ut. Jag har ett hus med portkod men jag bor inte vid portkoden jag har t o m skrivit på engelska instruktioner. Det är som ett lotteri en del läser det andra inte alls. DHL kan läsa och leverera vid dörren UPS har börjat lära sig vad jag bor. Postnord är sällan att de gör rätt så jag får ringa varenda gång jag vill ha det hem i tid har fått tyvärr leva med det.

Ps glömde ge dem tydliga instruktioner t e x ring mig jag går ut och hämtar det eller använd portkod bl a bl a. Oftast brukar de fixa det. Vet att en del DPD paketavier har satt mobilnumret eller instruktionerna fel ibland är t o m streckkoden till skanning skadad och då är det bara tur att det blir rätt.

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Ja du får ringa till antingen shopto (så inte du får betala för en extra utkörning/leverans)eller postnord (kolla så du inte får betala för det).
Shopto är avsändaren så jag har fått ringa dem för att de ska boka en ny fri utkörning. Postnord är företaget som levererar men ibland har de krävt att jag ska betala för en ny utkörning. Vilket är fult gjort då de oftast struntar i privatpersoner och att ringa eller leverera till dörren.

Postnord tar hand om alla DPD och kör själva ut. Jag har ett hus med portkod men jag bor inte vid portkoden jag har t o m skrivit på engelska instruktioner. Det är som ett lotteri en del läser det andra inte alls. DHL kan läsa och leverera vid dörren UPS har börjat lära sig vad jag bor. Postnord är sällan att de gör rätt så jag får ringa varenda gång jag vill ha det hem i tid har fått tyvärr leva med det.

Ps glömde ge dem tydliga instruktioner t e x ring mig jag går ut och hämtar det eller använd portkod bl a bl a. Oftast brukar de fixa det. Vet att en del DPD paketavier har satt mobilnumret eller instruktionerna fel ibland är t o m streckkoden till skanning skadad och då är det bara tur att det blir rätt.

Vilken himla röra, hellre åker jag till deras terminal eller uthämtning ställe än att hålla på ringa till Storbritannien. Får försöka höra av mig till postnord och se vad de kan göra. Låter det bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

Även min sena beställning ifrån Amazon.fr är nu skickad och spårbar idag via postnord.

Jag hämtade min från Amazon.fr igår.

Är alla enheter i Europa importerade av Nintendo europa Tyskland? Har för mig att det stod så på min kartong.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@CrazyBlueberry: ja det är rörigt prova att ringa postnord det ska nog inte vara nåt problem. I annat fall är det bara att hämta ut det på terminalen se bara till att paket har anlänt dit om det har varit ute på körning. Det hade varit så mycket lättare att DPD-paket hamnar på ens utlämningsställe istället.

Permalänk
Medlem

@CrazyBlueberry Testa att ringa postnord, dom har kunnat lösa DPD-ärenden åt mig. Dom har även kunnat leverera DPD till mitt utlämningsställe. Oklart dock om det är standard eller bara jag som haft tur.

Permalänk
Medlem

Fick nyss uppdatering på ShopTo-beställningen som Postnord skulle levererea till min dörr.
Beställningen kunde inte levereras då porten är låst och mottagaren inte kunde nås.
ShopTo har mitt mobilnummer så jag förutsätter att den informationen följde med paketet så att budet kunde ha kontaktat mig men icke.

Vill även minnas att postnord levererar posten i huset så problemet kunde ju ha lösts genom att budet kunde kontaktat brevbäraren och bett om portkoden men så långt tänkte man inte.

Det känns trist att ha betalat dyrt för till-dörren leverans och så gör budet bara ett halvhjärtat försök att leverera.

Nåja, jag antar att jag får hämta ut den på postutlämningsstället (Coop 150m bort ) imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ja du får ringa till antingen shopto (så inte du får betala för en extra utkörning/leverans)eller postnord (kolla så du inte får betala för det).
Shopto är avsändaren så jag har fått ringa dem för att de ska boka en ny fri utkörning. Postnord är företaget som levererar men ibland har de krävt att jag ska betala för en ny utkörning. Vilket är fult gjort då de oftast struntar i privatpersoner och att ringa eller leverera till dörren.

Postnord tar hand om alla DPD och kör själva ut. Jag har ett hus med portkod men jag bor inte vid portkoden jag har t o m skrivit på engelska instruktioner. Det är som ett lotteri en del läser det andra inte alls. DHL kan läsa och leverera vid dörren UPS har börjat lära sig vad jag bor. Postnord är sällan att de gör rätt så jag får ringa varenda gång jag vill ha det hem i tid har fått tyvärr leva med det.

Ps glömde ge dem tydliga instruktioner t e x ring mig jag går ut och hämtar det eller använd portkod bl a bl a. Oftast brukar de fixa det. Vet att en del DPD paketavier har satt mobilnumret eller instruktionerna fel ibland är t o m streckkoden till skanning skadad och då är det bara tur att det blir rätt.

Va lurigt, i mitt mail från PostNord att SNES Classic är påväg står det så här:

Som jag tolkar det så landar det isåfall på närmaste utlämningsställe..?
Borde inte behövas samtal till DPD eller PostNord i det här fallet känns det som.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@Zaghnol: som sagt det är ett lotteri. Om det står så så borde det komma dit. Ett DPD paket fick jag efter jag hade hämtat ut andra från DHL. De ringde på deras lunch bredvid mitt hus då de skulle beställa hamburgare så jag skrev bara på och lastade på ytterligare ett paket på min cykel.

Jag har fått valet att de kan lämna det på utlämningsstället tycker mer att det borde automatiskt hamna där men de gör de inte för mig utan jag får ringa postnord för att beställa ny utkörning (gjorde det förra veckan).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaghnol:

Va lurigt, i mitt mail från PostNord att SNES Classic är påväg står det så här:

https://i.imgur.com/HhOO8fX.png

Som jag tolkar det så landar det isåfall på närmaste utlämningsställe..?
Borde inte behövas samtal till DPD eller PostNord i det här fallet känns det som.

Fått många paket via dpd och är du inte hemma levereras de automatiskt till ditt lokala postnord utlämningsställe dagen därpå..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaghnol:

Va lurigt, i mitt mail från PostNord att SNES Classic är påväg står det så här:

https://i.imgur.com/HhOO8fX.png

Som jag tolkar det så landar det isåfall på närmaste utlämningsställe..?
Borde inte behövas samtal till DPD eller PostNord i det här fallet känns det som.

Mitt gick per automatik till ombudet. Behövde inte göra något.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@jimjans: som sagt jag får inte det.

Fick sms att ringa och boka tid.

Permalänk
Medlem

Posten var förbi med paketet idag men tyvärr var det under den korta tid ingen var hemma (såg på kameraövervakningen). Kommer istället hamna på mitt postombud så nu väntar jag bara på en notifikation via PostNord-appen. Bör väl kommer snart tycker jag!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

@CrazyBlueberry: ja det är rörigt prova att ringa postnord det ska nog inte vara nåt problem. I annat fall är det bara att hämta ut det på terminalen se bara till att paket har anlänt dit om det har varit ute på körning. Det hade varit så mycket lättare att DPD-paket hamnar på ens utlämningsställe istället.

Skrivet av BasseBaba:

@CrazyBlueberry Testa att ringa postnord, dom har kunnat lösa DPD-ärenden åt mig. Dom har även kunnat leverera DPD till mitt utlämningsställe. Oklart dock om det är standard eller bara jag som haft tur.

Jag kontaktade Postnord, och de menade att paketet kommer istället lämnas hos närmaste ombud imorgon. Det är skönt att det löste sig, men värdelöst att deras utkörning är så usla då man faktiskt betalade för den tjänsten. Låter snarare som att chauffören inte orkade försöka ens bara för att den personen säkert inte orkade utföra sitt jobb. Fördomsfullt men jag tvekar inte på att det stämmer när det händer så ofta...

Permalänk

Det här är så himla sorgligt. När SNES Classic Mini utannonserades satt man dygnet runt framför skärmen med F5 knappen i hopp om att få ett exemplar, till slut när man väl lyckades och i fredags var det releasedagen. Då borde man egentligen åka till butiken jätteglad och fylld av lycka, men det gör man bara inte den här gången, det här vansinniga priset och alla dessa påhittade extra skatter/avgifter har verkligen förstört känslan av den här konsolen för mig.

Man betalar liksom för priset av två konsoler när man köper en här i Sverige, så himla sorgligt att de valde göra så här med just SNES Classic Mini.

Hur känner ni? Påverkar detta er eller känns det såpass värt det att man inte bryr sig om extra 800 kr?

Permalänk
Medlem

@CrazyBlueberry

Nej priset påverkade inte mig något speciellt. Jag skulle bara ha en, och då får det kosta vad det kosta vill.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CrazyBlueberry:

Det här är så himla sorgligt. När SNES Classic Mini utannonserades satt man dygnet runt framför skärmen med F5 knappen i hopp om att få ett exemplar, till slut när man väl lyckades och i fredags var det releasedagen. Då borde man egentligen åka till butiken jätteglad och fylld av lycka, men det gör man bara inte den här gången, det här vansinniga priset och alla dessa påhittade extra skatter/avgifter har verkligen förstört känslan av den här konsolen för mig.

Man betalar liksom för priset av två konsoler när man köper en här i Sverige, så himla sorgligt att de valde göra så här med just SNES Classic Mini.

Hur känner ni? Påverkar detta er eller känns det såpass värt det att man inte bryr sig om extra 800 kr?

Jag gav 1000 inkl frakt från Amazon och kan inte förstå hur ni kan betala 6-700 mer till Bergsala...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Jag gav 1000 inkl frakt från Amazon och kan inte förstå hur ni kan betala 6-700 mer till Bergsala...

Skickades från m.sweclockers.com

Inte exakt 1 000 väl? Jag har för mig att det hamnar på mellan 1050-1070? Men du kanske avrundade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Jag gav 1000 inkl frakt från Amazon och kan inte förstå hur ni kan betala 6-700 mer till Bergsala...

499-599:-
Trollen som ska ha 2000:- för en enhet är ju inte intresserade av att faktiskt sälja några...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av xlr8:

Fick nyss uppdatering på ShopTo-beställningen som Postnord skulle levererea till min dörr.
Beställningen kunde inte levereras då porten är låst och mottagaren inte kunde nås.
ShopTo har mitt mobilnummer så jag förutsätter att den informationen följde med paketet så att budet kunde ha kontaktat mig men icke.

Vill även minnas att postnord levererar posten i huset så problemet kunde ju ha lösts genom att budet kunde kontaktat brevbäraren och bett om portkoden men så långt tänkte man inte.

Det känns trist att ha betalat dyrt för till-dörren leverans och så gör budet bara ett halvhjärtat försök att leverera.

Nåja, jag antar att jag får hämta ut den på postutlämningsstället (Coop 150m bort ) imorgon.

Postnord är en katastrof. Jag antar att du läst i media hur extremt illa det fungerar med deras paketleveranser. Senast igår stöd i nyheterna att de har "paketberg" som samlas på hög eftersom de inte kan leverera av olika anledningar. Likadant på både mitt och tjejens jobb, saker bara försvinner.
De senaste 5 veckorna har jag bl.a haft 3 kallelser t sjukhus/röntgen som inte kommit fram, har fått uteblivningsfaktura istället, och några brev som kommit fram har tagit ca 10 dagar för A-brev att komma t mig inom Sthlm.
Så mkt av problemet kan ligga där...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Jag gav 1000 inkl frakt från Amazon och kan inte förstå hur ni kan betala 6-700 mer till Bergsala...

Skickades från m.sweclockers.com

För det var enklast o lägga en order på Elgiganten när nya bokningar öppnades upp. Trodde aldrig jag skulle få en SNES Mini när jag missade "släppet" på bokningar i Juni..

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Det här är så himla sorgligt. När SNES Classic Mini utannonserades satt man dygnet runt framför skärmen med F5 knappen i hopp om att få ett exemplar, till slut när man väl lyckades och i fredags var det releasedagen. Då borde man egentligen åka till butiken jätteglad och fylld av lycka, men det gör man bara inte den här gången, det här vansinniga priset och alla dessa påhittade extra skatter/avgifter har verkligen förstört känslan av den här konsolen för mig.

Man betalar liksom för priset av två konsoler när man köper en här i Sverige, så himla sorgligt att de valde göra så här med just SNES Classic Mini.

Hur känner ni? Påverkar detta er eller känns det såpass värt det att man inte bryr sig om extra 800 kr?

Många av oss förväntade sig nog aldrig att de skulle kosta 700kr i Sverige. Men allt är så klart relativt och inviduellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@CrazyBlueberry:

Jag avbeställde utan att tveka. Inte för att det hjälper då det finns hur många som helst som betalar först och bryr sig sedan eller nja betalar först och inte bryr sig alls snarare. Tyvärr hjälper det inte handlarna i det här fallet heller då det är uppenbart att det är Bergsala som roffar åt sig allt och helt oförtjänt dessutom. Så det hjälper ingen förutom ett snålt företag som utnyttjar en monopolsituation.