Permalänk
Medlem

Tips på bra skägg/hår trimmer

Tjena.
Då min gamle trotjänare är mer som en epilator än en skäggtrimmer , är jag i behov av en ny.
Någon som har nått bra tips? och kanske varför ni tycker er trimmer är så bra.
Jag är öppen för alla förslag
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Om du gillar den i övrigt så kan det vara värt att se om det finns nya skär?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk

MOSER 1400. Enda negativa är att den vibrerar mycket i handen. (håll löst och det är okej)
Tappade bort skruv till den och efter ett mail fick jag nya!

"We will send you the screws for your MOSER Typ 1400 in an envelope without comment and for free to your address."

Permalänk
Medlem

MOSER. Tysk kvalite.

Permalänk

jag investerade i en remmington sist jag köpte en skäggtrimmer. lätt bästa trimmerna jag ägt.

kostade typ 400:- på halva priset i nån fyndlåda och lätt mycket bättre än den phillips för ungefär samma pris jag hade innan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Moser LiPro 1884 har jag själv. Klart bästa maskinen jag någonsin prövat. Jag köpte min på ebay för ca 1300:- för nåt år sen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Pffhsss trimmer... men use razors.
Kompisen har en sån där tysk sak, och den fungerar.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Skrivet av Lengab:

Pffhsss trimmer... men use razors.
Kompisen har en sån där tysk sak, och den fungerar.

inte smidigt med hyvel om man har typ 2 cm skägg å ska ta bort rubbet sax är ett helvete å ta dän de med så jäkla möe lättare å grovklippa det med en trimmer och sen bara köra finliret med hyveln.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Som sagt innan, MOSER 1400. Stabilt med nätdrift så den inte lägger av efter halv skallen.

Permalänk
Medlem

@Peterboxy:
Låter som enhandgrästrimern kompisen har..... den tar allt.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Avstängd

Haft goda erfarenheter av Remington själv. Har både rakapparat och trimmer av detta märke och grejerna håller och tuffar på vid daglig användning.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

inte smidigt med hyvel om man har typ 2 cm skägg å ska ta bort rubbet sax är ett helvete å ta dän de med så jäkla möe lättare å grovklippa det med en trimmer och sen bara köra finliret med hyveln.

Jag använder då rakkniv och man får se ut som de i ZZ top utan att behöva grovklippa;)

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Om du gillar den i övrigt så kan det vara värt att se om det finns nya skär?

Tyvär så finns det ej nya skär till denna.

Skrivet av Whaleboobs:

MOSER 1400. Enda negativa är att den vibrerar mycket i handen. (håll löst och det är okej)
Tappade bort skruv till den och efter ett mail fick jag nya!

"We will send you the screws for your MOSER Typ 1400 in an envelope without comment and for free to your address."

Moser verkar riktigt bra , ska titta lite närmare på denna.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Har en Ermila Bellina, införskaffad via en frisörgrossist. Men helt klart bästa trimmern jag haft!

http://www.ermila-shop.com/Ermila-Bellina-anthracite/details_...

Permalänk

Jag köpte en Philips HC7450/80 för ett par veckor sedan då min 1.5år gamla Philips sluta funka som jag tyckte mycket om. Jag har inte provat denna mer än putsat på skägget, och det funka bra.

Permalänk
Medlem

Moser alla gånger, byggd för att hålla och lätt att byta skär.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Jag blir klippt av denna :http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1197415 babyliss 955, jag är ägaren, den klipper tjock hår.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Perfekt för mig http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1711621

Om jag skulle köpa en ny idag så skulle jag köpa en som går att ladda med usb. Jag vill ha så få laddare i mitt hem som möjligt! Även när man är ute och reser så hänger ju trimmern med. Visst ibland klarar sig batteriet utan att laddas. Men, är väldigt trevligt att kunna ladda med en och samma laddare som telefonen.

Klipper hyffsat gör väl alla oavsett prisklass bara man kommer över 200 kr.
Tror inte mitt liv blir särskilt mycket bättre om jag äger en klippmaskin som kostar 2490 än 249.

Dessa laddas med USB, http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=544#rparams=m=s28691274...

Permalänk

Gillar denna väldigt bra.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3141001

Finns nackdela visst men för det priset tror jag man inte kan få en bättre trimmer, den är tung och vibrerar rätt bra. Köpt 2 av dessa de senaste 10 åren och bara bytt ut den första för plast"kammen" på saxarna blev lite glapp. Sist jag köpte en var på clas ohlson för 299kr och det verkar som dom inte har den längre.

Permalänk
Medlem

Tjena.
Har nu inhandlat en Moser , än en gång ett stort tack för alla tips.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

@Mangee75: Nöjd? Letar efter något som klipper till stubblängd utan att påverka hyn alldeles för mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av l-azer:

@Mangee75: Nöjd? Letar efter något som klipper till stubblängd utan att påverka hyn alldeles för mycket

Tyvärr så fick jag ett måndags ex 2 gånger
Så jag köpte en " C3 Flexitrim " som jag är nöjd med.
http://c3.se/produkt/flexitrim-full-set/

Mvh / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Man kan lika gärna köpa Moser ChromStyle PRO och ska man ha 0.1mm byter man till extra fint skärblad
1400 är tung, vibrerar hemskt och är sladdriven.

https://www.amazon.de/Moser-Haarschneidemaschine-Chrom-schwar...