SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Medlem
Skrivet av myusername:

Det här är förklaringen från Maxgaming varför de tar ut scalpar kunderna på 1949,-

Priset är korrekt, dock så är det högre än vad vi hade första gången.
Vi lyckades få tag i några extra exemplar av produkten, dock till ett högre pris. Vi ansåg ändå att produkten är tillräckligt populär och att tillgängligheten i Norden inte fanns, så vi köpte in den för ett högre pris, dock innebär det också ett högre pris till slutkunder, tyvärr.
Eftersom den Nordiska marknaden är mindre än England så köps det in mindre kvantiteter, och det resulterar med att priset blir högre i Norden.

Hoppas ingen stackare köper något från dem.

Grå-import alltså. Visar bara hur giriga dom är. Bergsala har ju ensamrätt till distributionen i Skandinavien så vill man sälja produkten ska man gå via Bergsala. Det ska vara samma villkor för alla butiker. Hoppas ingen handlar från Maxgaming och frågan är hur det är med deras andra produkter? Är det också en massa grå-import?

Permalänk
Medlem
Skrivet av myusername:

För mig har följande summor dragits.

ShopTo: 881,64 (ingen/exkl frakt enligt ordern)
Game.co.uk: 915,88 (inkl frakt)

Skrivet av Gabriel-Knight:

Samma för mig. Har förbetalt via paypal men de försökte tydligen dra extra. Detta hindrades givetvis av paypal. Totalpriset skulle landa på £130.

Tack för svar, om de inte går med på att skicka för £19.99 så avbokar jag hos dem. Riktigt fult att först
erbjuda £6 för frakt, sedan ändra till endast £19.99 och nu vilja ha £44.14. Gjorde ett test och lade en PS4.a för £200 i varukorgen.
Den skulle gå utmärkt att få skickad för £19.99. Både tyngre, större och dyrare vara. Hur svårt ska det vara att få hem en SNES mini till ett vettigt pris, den får någon slags särbehandling av ÅF.

Permalänk

@Trackmaster:

Jag tror inte det är gråimport utan bara en påhittad förklaring till att de passade på att justera (läs höja) priserna på avbokade enheter som inkommit och därmed frigjorts för försäljning på nytt.
De tar chansen att tjäna lite mera pengar på kunder som inte lyckas få tag i SNESen till ett från Nintendo tänkt pris på cirka 800,-

Permalänk
Medlem

@myusername:

Det kan nog stämma, men det är ju en väldigt dålig förklaring oavsett.

Permalänk
Skrivet av myusername:

För mig har följande summor dragits.

ShopTo: 881,64 (ingen/exkl frakt enligt ordern)
Game.co.uk: 915,88 (inkl frakt)

Hur lyckades du beställa från game.co.uk? Jag trodde de bara skickade snes mini inom Storbritannien?

Permalänk
Skrivet av CrazyBlueberry:

Hur lyckades du beställa från game.co.uk? Jag trodde de bara skickade snes mini inom Storbritannien?

Ren tur bara.
När jag beställde fanns möjligheten att få den skeppad inom EU.
Några minuter efter ändrade man reglerna men min order verkade ligga kvar. Men jag vågade inte logga in och kontrollera utifall något skulle uppdateras då.

Nu ser det ut om att den går igenom.

Och får jag mina två så behöver jag inte den tredje från Amazon.fr. Då säljer jag den till samma låga hederliga pris som jag köpte den för.

Permalänk
Medlem

Sladdade in i denna tråd och har sett att folk beställer billigare från europa. Jag har fått bekräftelse från MM och Ginza att mina ordrar är på väg. Hade totalt glömt av Ginza. Returnerar båda tänker jag. Inser att jag har lite för många konsoller hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabriel-Knight:

Samma för mig. Har förbetalt via paypal men de försökte tydligen dra extra. Detta hindrades givetvis av paypal. Totalpriset skulle landa på £130.

Hur fick du detta beskedet? Har också betalat med paypal men har inte sett något som tyder på annat än 100 gbp total.

Fick du ett mail? Annat?

Permalänk
Skrivet av A80:

Tack för svar, om de inte går med på att skicka för £19.99 så avbokar jag hos dem. Riktigt fult att först
erbjuda £6 för frakt, sedan ändra till endast £19.99 och nu vilja ha £44.14. Gjorde ett test och lade en PS4.a för £200 i varukorgen.
Den skulle gå utmärkt att få skickad för £19.99. Både tyngre, större och dyrare vara. Hur svårt ska det vara att få hem en SNES mini till ett vettigt pris, den får någon slags särbehandling av ÅF.

Slutade med att jag avbokade min order. De ville ha £50.38, varav de ~£6 från den ursprungliga fraktkostnaden och ytterliggare ~£44. Kommer personligen aldrig att handla hos ShopTo igen efter denna mycket oproffesionella hanteringen.

Permalänk
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Hur fick du detta beskedet? Har också betalat med paypal men har inte sett något som tyder på annat än 100 gbp total.

Fick du ett mail? Annat?

Jag fick ett e-post där jag blev informerad att de försökt att dra 130 pund och att min order skulle avbokas om jag inte uppdaterade mina betalningsuppgifter.

Permalänk
Inaktiv

Någon mer Inet'are som fått någon ny statusuppdatering? Här ligger den fortfarande som grön och bokad. Nu borde den kunna hinna fram om de skickar den på torsdag men hade inte skadat med lite mer tidsmarginal.

Shopto verkar ha klantat till det rejält, mycket av problemen måste nog vara deras system och trolig överbelastning med tanke på alla problem när folk beställt men även nu. Men inte snyggt eller kul för de som drabbas förstås.

Permalänk
Medlem

Shopto mailade mig att dom drog £79.84 igår.
Har låst det för köp utomlands och på internet nu. Om dom ska ha nästan 500:- för frakt så blir jag hellre scalpad av bergsala.

Permalänk
Medlem

@Tokas: Glad att jag avbokad bägge mina konsoler. Kommer att köpa en via ebay senare till ett vettigt pris, eller i värsta fall, lika mycket som jag hade varit tvungen att betala ändå.

Hoppas blixten slår ned i Bergsalas kontor...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Shopto mailade mig att dom drog £79.84 igår.
Har låst det för köp utomlands och på internet nu. Om dom ska ha nästan 500:- för frakt så blir jag hellre scalpad av bergsala.

Vi får se vad som händer, väntar på besked ang fraktkostnaden. Deras support skulle prata med de som har hand om betalningar.
Blir det £44 så avbokar iaf jag, inte rimligt för ett så pass litet paket med £80 som värde inom EU, då får man
inte många internationella kunder.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Någon mer Inet'are som fått någon ny statusuppdatering? Här ligger den fortfarande som grön och bokad. Nu borde den kunna hinna fram om de skickar den på torsdag men hade inte skadat med lite mer tidsmarginal.

Shopto verkar ha klantat till det rejält, mycket av problemen måste nog vara deras system och trolig överbelastning med tanke på alla problem när folk beställt men även nu. Men inte snyggt eller kul för de som drabbas förstås.

Prova att kontakta dem oftast får jag sms sen mail att de har skickat den. Oftast skickar de till mig dagen före release med. Vilket i de flesta fall renderar till att jag får varan dagen efter. Pissigt som vanligt att släppa en release före helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A80:

Vi får se vad som händer, väntar på besked ang fraktkostnaden. Deras support skulle prata med de som har hand om betalningar.
Blir det £44 så avbokar iaf jag, inte rimligt för ett så pass litet paket med £80 som värde inom EU, då får man
inte många internationella kunder.

Var inne på dpd som shopto använder som leverantör och där skulle kostnaden för ett paket i snes Classic storlek och vikt kosta 19.90 med door to door från Storbritannien till Sverige .

Permalänk
Moderator
Testpilot

Någon mer som fick ett undertligt sms från Elgiganten om att dom skickat ut fel leveransdatum och dom jobbar för att nå utlovad leverans 29:e?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av jimjans:

Var inne på dpd som shopto använder som leverantör och där skulle kostnaden för ett paket i snes Classic storlek och vikt kosta 19.90 med door to door från Storbritannien till Sverige .

Vad kostar det försäkrat då?

Skrivet av Dinoman:

Någon mer som fick ett undertligt sms från Elgiganten om att dom skickat ut fel leveransdatum och dom jobbar för att nå utlovad leverans 29:e?

Inte jag, men ja, flera andra i tråden.

Min enhet skickades från MM idag, skönt. 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Många som ångrar sig och lämnar tillbaka/returnerar sina ser jag.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Många som ångrar sig och lämnar tillbaka/returnerar sina ser jag.

Sjukt ovärt att stödja Bergsala

Permalänk

Har även jag avbeställt mitt ex hos Webhallen. Helt klart en känsla för mig att det är för mycket pengar för vad jag får, men nu går det ett ex till någon annan som kanske värderar det annorlunda..

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Medlem

@Dinoman:

Enligt Elgigantens hemsida:

Inkommer 2017-10-20

Jag har i alla fall precis avbokat min order från CDON. De hade fortfarande inte skickat ut någon som helst leveransinformation.
Behåller min från Spelbutiken tillsvidare. Såg att den ligger på en långtradare på väg till mig nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Någon mer som fick ett undertligt sms från Elgiganten om att dom skickat ut fel leveransdatum och dom jobbar för att nå utlovad leverans 29:e?

Jag fick det sms:et igår fast det rent krasst står Nintendo classic mini (och alltså inte SNES). Än mer spännande är att jag varken i min mail eller på elgigantens hemsida hittar att jag gjort en beställning.

Permalänk

Ser att det går köpa konsollen igen hos NoN och elgiganten, står inget om begränsat antal.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Role_Model:

Vad kostar det försäkrat då?

Inte jag, men ja, flera andra i tråden.

Min enhet skickades från MM idag, skönt. 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fick precis det mailet också, har också förbeställt på MediaMarkt.

Jag håller helt med de flesta i tråden här som är missnöjda med prissättningen. Själv köpte jag ett NES Classic Mini för 2000:- av en scalper. Jag ska bara ha dessa och priset är värt det för mig helt enkelt.

Vi prioriterar alla olika.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Någon mer Inet'are som fått någon ny statusuppdatering? Här ligger den fortfarande som grön och bokad. Nu borde den kunna hinna fram om de skickar den på torsdag men hade inte skadat med lite mer tidsmarginal.

Shopto verkar ha klantat till det rejält, mycket av problemen måste nog vara deras system och trolig överbelastning med tanke på alla problem när folk beställt men även nu. Men inte snyggt eller kul för de som drabbas förstås.

Min står som Gul och bokad bara, dock har ja valt hämtning på Ringön så hoppas den blir grön och jag kan hämta den på fredag!
* Fått bekräftelse innan då jag vare ute i god tid kan tilläggas
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk

CDON

Bokade min via CDON och har blivit lovad att få en på releasedagen. Men ännu har inget hänt med min order.

Någon annan som beställt via CDON?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isacssonn:

Bokade min via CDON och har blivit lovad att få en på releasedagen. Men ännu har inget hänt med min order.

Någon annan som beställt via CDON?

Jag har, dock minns jag inget mail om att jag blivit lovad på release dagen. Antar att det var via mail du fick detta löfte?

Edit: efter sökning i min mail så är jag säker på att jag inte fått mail om jag kommer få den på fredag.

Permalänk
Medlem

Blev uppringd av Gamestop idag att den finns att hämta på Fredag +48 timmar framåt. 1000kr till betalas såklart vid hämtningen.

Är tudelad till om jag vill hämta ut den eller inte.

Ska kika igenom listan med spel en gång till och bilda mig en uppfattning, vet dock att den kommer bli liggandes precis som med 8-bit mini.

Visa signatur
Permalänk

CDON

@varget: Kontaktade dem via mail och de lovade mig. återstå att se om det stämmer. Med tanke på Postnord så känns det som paketet måste skickas idag om det ska ha en chans att dyka upp tills fredag.