SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Inaktiv

Påbörjade precis avbokning av min gardering på CDON. Den på Inet, som lagts innan, har börjat röra på sig idag såg jag. Grön/bokad just nu men inte skickats.

Permalänk

Nu har även jag avbokat mina tre. Tänker inte betala 1500. Blir en beställning från något EU-land framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morree90:

Till mig säger dom 2/10

Fick mejl om 6/10 men sen skickade dom i alla fall i söndags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Gamestop har ju blivit helt tokiga. Jag har en beställning från Gamestop när sålde Snes Mini för 999kr, där man var tvungen att betala 500kr i förskott. Jag har fått bekräftelse på beställningen och att min order finns i lager på fredag, men nu säger de att jag inte får lov att hämta ut min beställning om jag inte betalar ytterligare 500kr till! Och jag måste betala och hämta ut inom 48 timmar från de öppnar på fredag, annars annullerar de min order!

Jäkla utpressning!

Jag har också en bokning hos Gamestop på 999 kr, men har inte fått något mail om att betala in mer pengar. Jag har betalt 500 kr, och hade hoppats att bara betala 499 kr till. Men sådan tur kommer man inte ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

999 och 500 i förskott låter precis som priset på hemidan, alltså 1499. Kanske vill säkerhetsställa att folk hämtar ut den.
Men 500+500+999 då alltså? Hmm.

Jag TROR att han menar att Gamestop sålde dem för 999:-, och att man när man förbokade, betalade 500:- av de 999:-, men att de nu vill ha 1499:- för den beställda enheten.
Jag är inte helt säker på att jag ser problemet, man har garanterat godkänt en klausul som säger att priset är föremål för eventuell justering, och vill man inte ha sin enhet, så är det bara till att låta bli och hämta den, så får man sin 500'ing tillbaka. Man kan så klart tycka det är dålig stil att man inte står för priset på hemsidan, men enligt all info vi har fått, så är prishöjningen inte handlarnas fel, och då är deras alternativ att antingen bara döda kundernas bokningar, och köra en ny runda förbokningar, när priset blir bekräftat, eller låta kunderna välja att köpa till det faktiska priset, eller inte, men behålla sina förbokningar.

Och det är klart som fan att Gamestop vill att kunderna kommer och hämtar ut sina enheter så fort som möjligt, dels för att de tar plats, men även för att om en kund valt att inte köpa enheten, så innebär det att de har en enhet någon annan kund kan få köpa i stället...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

110a"]
Jag har också en bokning hos Gamestop på 999 kr, men har inte fått något mail om att betala in mer pengar. Jag har betalt 500 kr, och hade hoppats att bara betala 499 kr till. Men sådan tur kommer man inte ha.
[/quote]

Stämmer, slutpriset hos GameStop är tyvärr 1499kr, vilket är bekräftat i ett tidigare inlägg i denna tråden: #17023071
Tur man inte beställde därifrån. Hellre ett dyrt pris vid bokningen som sedan sänks än att locka med ett billigt pris som de sedan höjer.

Permalänk
Medlem

Avboka min på Inet, betalar inte 1500kr för en SNES!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

999 och 500 i förskott låter precis som priset på hemidan, alltså 1499. Kanske vill säkerhetsställa att folk hämtar ut den.
Men 500+500+999 då alltså? Hmm.

Ja, det är så som det står på hemsidan NU, men det var inte så det stod när jag beställde, och det är inte det som står på min bekräftelse. På min bekräftelse så står det klart och tydligt att det totala priset är 999kr och att jag redan betalt 500kr. Helt sjukt att de försöker höja priset några dagar innan släpp.

Jag pratade med Hallå Konsument, och vad vi kunde komma fram till så är rätten på min sida. Enda sättet för Gamestop att säkra sig är att "klart och tydligt" skriva på bekräftelsen att det är ett preliminärt pris, men det står ingenting om något sånt på bekräftelsen jag fått.

Vi får se om jag tar fighten eller bara skiter i det.

Permalänk
Medlem

1500kr känns lite saftigt, undrar vad dom kostar att tillverka 50kr? spel och allt finns ju redan.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Fick precis mail från Webhallen att min är på väg 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Raderade precis min order hos Inet, har gjort det redan tidigare från Webhallen. Hos NoN hittar jag däremot inget under mitt konto där jag kan radera den själv och kundtjänst svarar inte via mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Stämmer, slutpriset hos GameStop är tyvärr 1499kr, vilket är bekräftat i ett tidigare inlägg i denna tråden: #17023071
Tur man inte beställde därifrån. Hellre ett dyrt pris vid bokningen som sedan sänks än att locka med ett billigt pris som de sedan höjer.

@Tokas:

Ser inte riktigt att problemet ligger hos gamestop. De satte priset 999 för att de estimerade att det skulle hamna där. Sen fick de priserna från bergsala och har nu korrekterat.

Hade de istället satt priset 2000:- vid förhandsbokning hade det varit gnäll om priserna.

Hur man än gör som butik så förlorar man. Ibland träffar de rätt, ibland fel. Att sätta en 1000-lapp som pris innan man har prisinfo var rimligt då nes kostade 800:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Fick precis mail från Webhallen att min är på väg 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här! Verkar som att det rullar på

500+ spänn för att slippa besväret att beställa från någon europeisk site är väl knappt värt det egentligen men vad gör man om man är lat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Stämmer, slutpriset hos GameStop är tyvärr 1499kr, vilket är bekräftat i ett tidigare inlägg i denna tråden: #17023071
Tur man inte beställde därifrån. Hellre ett dyrt pris vid bokningen som sedan sänks än att locka med ett billigt pris som de sedan höjer.

Problemet var ju att alla blev tagna på sängen av Bergsala.
Gamestop likt många andra räknade ju säkert ett pris som för NES:en. Säkert trodde dom säkert att dom hade garderat på bra med 999:-.

Nu när vi vet att den kostar 80 euro / 80 pund / 80 USD så tycker jag inte det är fel gjort av GameStop, det är ju Bergsala som är ensamt skyldig i detta.
Samtidigt så har jag full förståelse för att GameStop inte vill sälja med förlust.

Ska man gnälla sådär så kan man ju likaväl gnälla ännu mer på Inet som sålde enheter dom öht inte hade täckning för. Där fick man en orderbekräftelse som sedan blev makulerad.

Skrivet av SweDragon:

500+ spänn för att slippa besväret att beställa från någon europeisk site är väl knappt värt det egentligen men vad gör man om man är lat?

Som sagt för tusende gången, hade riktpriset varit 1500:- och affärer ute i EU bestämt sig för att lägga sig 500:- under, jag håller med dig till 100%.

Nu handlar det dock om att dom där 500:- går rätt ner i Bergsalas scalp/vinstficka, det är något jag och många andra här inte väljer att stödja.

Edit:
https://www.shopto.net/gadgets/GASNES-nintendo-classic-mini-s...
Går att köpa just nu! BooM!

Permalänk
Medlem

110a"]
Jag har också en bokning hos Gamestop på 999 kr, men har inte fått något mail om att betala in mer pengar. Jag har betalt 500 kr, och hade hoppats att bara betala 499 kr till. Men sådan tur kommer man inte ha.
[/quote]

Jag lade också en beställning där. Har inte heller hört något än, men inte jättesugen på att betala 1000kr till.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni som fått era skickade utav Webhallen, när beställde ni? Kan ni se klockslag på hemsidan?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

Har nu avbeställt från Webhallen, NetOnNet, CDON, Discshop, MediaMarkt, Dustin Home, Inet och ElGiganten. Ingen SNES Mini för mig. Ville verkligen ha en, men har inte råd med det till det priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Ni som fått era skickade utav Webhallen, när beställde ni? Kan ni se klockslag på hemsidan?

Skulle vara intressant att veta, hörde av mig till Webhallen idag och fick endast info att de troligen skulle höra av sig idag om man får en på release.

Bokade klockan 8.31 27/06 själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mhiron:

Skulle vara intressant att veta, hörde av mig till Webhallen idag och fick endast info att de troligen skulle höra av sig idag om man får en på release.

Bokade klockan 8.31 27/06 själv.

På min står det 2017-06-27 08:33. Har inte fått någon information alls.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

Grattis ni som fått era enheter skickade från Webhallen och Elgiganten. Är det något som har fått veta något från någon annan ÅF? Själv sitter jag å väntar på att Mediamarkt ska visa tecken på liv. De mejlade ju för någon vecka sedan och lovade leverans vid release, men nu börjar jag bli ivrig...

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paco Maco:

Har nu avbeställt från Webhallen, NetOnNet, CDON, Discshop, MediaMarkt, Dustin Home, Inet och ElGiganten. Ingen SNES Mini för mig. Ville verkligen ha en, men har inte råd med det till det priset.

Kommer nog avbeställa min också, borde gå att få hem en utomlands billigare om man känner för det.

Tycker att det kostar för mycket mot för vad man får, och hur mycket man kommer att använda den. Min Nintendo 8bit mini har inte använts på 6 månader, var bara ett par spel som var intressanta.. chansen är stor att denna också bara blir liggandes och utan möjlighet att byta spel såklart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Kommer nog avbeställa min också, borde gå att få hem en utomlands billigare om man känner för det.

Tycker att det kostar för mycket mot för vad man får, och hur mycket man kommer att använda den. Min Nintendo 8bit mini har inte använts på 6 månader, var bara ett par spel som var intressanta.. chansen är stor att denna också bara blir liggandes och utan möjlighet att byta spel såklart.

Snes mini är mycket bättre än nes gällande spelen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aaaaaaaaaa:

@Tokas:

Ser inte riktigt att problemet ligger hos gamestop. De satte priset 999 för att de estimerade att det skulle hamna där. Sen fick de priserna från bergsala och har nu korrekterat.

Hade de istället satt priset 2000:- vid förhandsbokning hade det varit gnäll om priserna.

Hur man än gör som butik så förlorar man. Ibland träffar de rätt, ibland fel. Att sätta en 1000-lapp som pris innan man har prisinfo var rimligt då nes kostade 800:-.

Priset var 999kr samma kväll som produkten presenterades, morgonen efter hade Gamestop men även övriga ÅFar som inte hade priset höjt upp till 1500kr. Ett flertal ÅFar lade sig precis där och har aldrig korrigerat priset. Från att ha gissat på 1500kr och sedan bekräftat att detta var rätt och då även lyckats baka in kem-skatten.

Riktigt synd att Gamestops pris kunde hållas bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mhiron:

Skulle vara intressant att veta, hörde av mig till Webhallen idag och fick endast info att de troligen skulle höra av sig idag om man får en på release.

Bokade klockan 8.31 27/06 själv.

Fick precis besked att min håller på att packas så din borde ju logiskt sett vara säkrad.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Kolla vad elektronik kostar i Asien kontra Europa, så har du svaret där.

Går ju inte resonera så dock, det är inte mycket av pengarna på prispåslaget som gynnar stadskassan, det är istället bergsalas äckliga vds som sitter och gnider händerna.

Permalänk

Avbeställt min order från NoN, elgiganten känns hyffsat säker, annars får det vara, 1500kr är egentligen ocker pris. Men håller retro värdet högt tyvärr.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Nu fick jag ett SMS av Elgiganten att jag ändå kommer få konsollen på fredag. De ursäktade sig om att de i tidigare SMS sagt att jag får vänta tills på måndag.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Fick SMS av elgiganten nu

"Varan är i lager och vi kommer göra vad vi kan för du ska få din leverans 29/9"

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Fick SMS av elgiganten nu

"Varan är i lager och vi kommer göra vad vi kan för du ska få din leverans 29/9"

haha, samma här hoppas dom håller vad dom lovar!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Någon som vill ha min bokning? Ska inte ha den.

Skickades från m.sweclockers.com