Asus Sabertooth z170s, vad menas med "inbyggd CPU"?

Permalänk

Asus Sabertooth z170s, vad menas med "inbyggd CPU"?

Hej! Har en liten fråga angående detta moderkort! Står att det är inbyggd CPU i de? Vad menas med det? jag hade tänkt sätta i en i5 6600k . Som sagt är kanske lite trög men är tacksam för lite hjälp:):)

Rubrik förtydligad /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterwalter89:

Hej! Har en liten fråga angående detta moderkort! Står att det är inbyggd CPU i de? Vad menas med det? jag hade tänkt sätta i en i5 6600k . Som sagt är kanske lite trög men är tacksam för lite hjälp:):)

Länk?

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arcec:

https://www.asus.com/se/Motherboards/SABERTOOTH-Z170-S/

Varsågod och god natt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterwalter89:

Hej! Har en liten fråga angående detta moderkort! Står att det är inbyggd CPU i de? Vad menas med det? jag hade tänkt sätta i en i5 6600k . Som sagt är kanske lite trög men är tacksam för lite hjälp:):)

Bara att fortsätta med dina planer på att sätta i din i5 6600k

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Medlem

Tänkte mer på länken till det han hade läst

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk

@ExcZist:
Hittar ingenting om inbyggd cpu. i5 6600k kommer att funka med moderkortet. Menar du "Intel® Z170 Chipset" som du kanske har misstolkat som cpu? Nämns ju också om några ic som hjälper till med överklockning.

Permalänk
Skrivet av alfonsg00:

@ExcZist:
Hittar ingenting om inbyggd cpu. i5 6600k kommer att funka med moderkortet. Menar du "Intel® Z170 Chipset" som du kanske har misstolkat som cpu? Nämns ju också om några ic som hjälper till med överklockning.

Okej tack för hjälpen:) är inte så insatt på detta med datorer men jag försöker:)👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Peterwalter89:

Inga problem. Bra att fråga om man är osäker på något så slipper vissa onödiga misstag tex när man sätter ihop en dator, som kan bli dyra.

Permalänk
Skrivet av Arcec:

Bara att fortsätta med dina planer på att sätta i din i5 6600k

Tack👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tips är också att länka ditt datorbygge här innan Du köper, så kommer Du få råd och tips så Du inte beställer delar som inte är kompatibla med varandra

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem

@Arcec: Jo jag vet, kändes rätt udda. Har precis själv beställt 6700k och ASUS Maximus VIII Hero. Så var lite kul att läsa detta hehe :P.

Och ja helt otroligt att man skulle köpa en i7 när man har en Ryzen.
Men den var ju så billig