Permalänk

@alfonsg00: kolla om det är fläkten eller fläktkontrollen på kortet som är sönder

Permalänk
Medlem

Har fått tag på en bättre deal på annat håll, så jag backar ur. Lycka till med att sälja kortet!

Visa signatur

5900x | 3080 ASUS EKWB | 32gb 3600 Mhz G.Skill Neo | Full custom loop i Fractal R6 | Jättemycket SSD & HDD

Permalänk
Skrivet av joelfrezghi:

@alfonsg00: kolla om det är fläkten eller fläktkontrollen på kortet som är sönder

aha så du har en annan fläkt att koppla in till fläktuttaget på grafikkortet då?
Går ju annars inte att se om fläktkontrollern är sönder. Även om det funkar när du kopplar in en annan fläkt så kan det vara så att kortet ger för lite ström för att köra 3 st fläktar. Vet inte hur du tänker testa detta men skriv gärna.

Bra om du kollar eftersom jag verkar vara den enda som är lite intresserad av ditt kort.

Permalänk

Verkar vara fläktkontrollen som är sönder då jag provade med en gammal grafikkortskylare utan att det fungerade. Vattenkyler du kortet spelar det ingen roll dock

Permalänk

Vilket är högsta budet nu efter att fläktkontrollern/connectorn konstaterats vara sönder?