Vilken är den värsta sortens spelare i online gaming?

Permalänk
Medlem

Tvåan är jobbigast. Iaf i Overwatch.

Tvåan: "We need another healer"
Någon i laget: "Switch then, Tvåan"
Tvåan: "No, f*ck you." (följt av massa fula ord och påhopp).

Jag lirar enbart QuickPlay, dvs ingen rank, lite mer "spela för att ha roligt"-typ och då är det inte så jäkla noga om man vinner matchen eller inte.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk

5:an och 6:an utan tvekan, hatar när folk är högljudda och vägrar vara tyst. Mute används frekvent!

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Airflow Moderkort:MSI Mag B460 Tomahawk
CPU:Intel Core i5 10400F
GPU:EVGA GeForce RTX 2060 SC 6GB
RAM:2x8GB - Team Group DDR4 2400MHz PSU:Corsair RM550X SSD:Toshiba RC500 NVME 240 GB (OS), Kingston NV2 NVME 2TB, PNY CS900 500GB

Permalänk
Inaktiv

Tjejen stämmer bra, alltså att den som är duktig ofta har låg profil. Min dotter spöar oftast sina motståndare men måste låtsa vara grabb för att slippa en massa tjafs.

Tråkigt att det inte är bättre stil på killarna. Hon har ett fåtal killar hon spelar mot/med och har jätteroligt med dom men det tog ett tag innan dom var uppfostrade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

spelare som stör sig så mycket på andra spelare att de skapar såna här trådar?

Är det inte ganska naturligt att bli störd av det som räknas upp här?

Permalänk
Medlem

Fuskaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214822:

Tjejen stämmer bra, alltså att den som är duktig ofta har låg profil. Min dotter spöar oftast sina motståndare men måste låtsa vara grabb för att slippa en massa tjafs.

Tråkigt att det inte är bättre stil på killarna. Hon har ett fåtal killar hon spelar mot/med och har jätteroligt med dom men det tog ett tag innan dom var uppfostrade.

Man undrar verkligen vad dessa grabbars föräldrar gjort, eller kanske inte gjort, för att det skulle bli så, dessutom så tidigt. Jag fattar verkligen inte den grejen. Jag måste ha växt upp i en unik miljö på något vänster, för jag har aldrig tänkt i de banorna, och ingen i min bekantskapkskrets under skoltiden hade några särskilda tankar om kombinationen tjej och TV/datorspel. Om något så var det att de var en raritet som skulle vördas för att få med i gemenskapen men ingen var intresserad av spel ändå.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

5. är ju utan tvivel den bästa typen av spelare, förutom när de går och tar livet av sig. Det är inte så kul att sitta utan en vän/main tank.

Värst är 4., WoW var fylld med sådana och jag kan uppriktigt påstå att jag endast spelade med en vettig tjej under alla år som jag spelade WoW. Men trots det, så fick de vara med i high end raiding, för att GM:s var kära.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Jag har ju en polare som prickar in alla sorter, förutom "tjejen".

Jasså, känner vi varann?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jasså, känner vi varann?

Hehe, vem vet

EDIT: Noterade att min egen kategori saknas. Vet inte vad den kallas, men jag har alltid något att skylla på. Jag har inga problem att se och erkänna andras framgångar (i alla fall i mitt eget lag), men fienden gör aldrig något bra. Och vad spelutvecklarna håller på med ska vi inte ens prata om.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Den dåliga förloraren som skyller på allt annat än det faktiska problemet, man är dålig. Även de som blir arga och impulsiva kan vara jobbigt att ha med i sitt team.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av InsipidPoison:

5:an och 6:an utan tvekan, hatar när folk är högljudda och vägrar vara tyst. Mute används frekvent!

Haha, värst är ju folk som äter med mikrofonen på....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Tror jag skall göra ett strupmick interface till kronans gamla headset och beställa hem hamburgare eller något...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

1,3,6 alla lika jobbiga

Permalänk
Medlem

1,2 är värst!

Har aldrig råkat ut för 4:an.

Permalänk
Medlem

Nr 1 helt klart, underbart inlägg

Permalänk

Spelare som tror dem är duktiga och vill lära ut

Permalänk

Sjukt intressant tråd för en som är ganska ny i onlinespelandet!

Själv så tycker jag det är otroligt kul att spela med de som "vill lära ut" för jag fångar upp så mycket som hade tagit för lång tid för mig att lära mig själv.

Nu spelar jag bara The Division så jag vet inte vad som gäller i andra spel.

Har upptäckt att vissa spelar blir irriterade om man använder mikrofonen för att samarbeta. Har aldrig helt fattat varför de blir arga men någon kanske kan förklara? Ibland när man säger typ "enemies at B", eller "rushing for A, anyone want to join?" så får man tillbaka "shut up and play".

Men när man väl hamnar i ett lag där det är ett par till spelare som använder micen och samarbetar så vinner man 90% av alla matcher, även om man är kass på PVP som jag är.

Kan tänka mig att det finns många sociala koder för de som spelar mycket, som man som nybörjare inte alls fått med sig. Bland annat när man skall vara tyst, och när man skall prata

Borde komplettera tråden med en tråd för vilka egenskaper hos medspelarna som gör spelandet roligast!

//GF

Permalänk
Medlem

Värsta är ju att hoppa in i DuoQ med någon som inte kan lära sig av sina misstag. Någon som i sin mening aldrig gör fel. Dör om och om igen på samma sätt, men fortsätter att göra om det hela tiden för att KANSKE så småningom lyckas. 0 impulskontroll. Detta är framförallt frustrerande i spel som Dota, League of Legends osv, när man bara ser hur motståndarlaget växer och växer från hans misstag/spelstil!

Permalänk
Medlem

Ni har tagit upp många irriterande moment.
Nått som jag stör mig på är i tex pubg många som använder micken och så hör man inget annat än svinhögt brus så man nästan får ont i öronen.
Är det okunniga som inte kan ställa in micken eller vafasen är det för oljud, nån måste veta vad jag menar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag har ytterligare en typ av spelare som stör mig rätt ordentligt. Dock kanske inte lika mycket som de tidigare nämnda i tråden. Iaf.

?-spelaren - Denna motspelare kommenterar alla misslyckade försök att döda eller straffa denne. Till exempel i Dota 2. Ofta med ett “?” eller “what” om någon t.ex. missar ett skillshot avsedd för denna spelaren. Även när en gank misslyckas pga att de blev uppbackad i sista stund av några från resten av dennes team.

Det är en liten sak men jag kan inte undgå att bli förbannat störd på det. Jag tror det beror på att när någon beter sig så så är det ett slags sätt att uttrycka att dom tycker dom är ofelbara själv, fastän dom spelar i samma bracket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hypermode:

Jag har ytterligare en typ av spelare som stör mig rätt ordentligt. Dock kanske inte lika mycket som de tidigare nämnda i tråden. Iaf.

?-spelaren - Denna motspelare kommenterar alla misslyckade försök att döda eller straffa denne. Till exempel i Dota 2. Ofta med ett “?” eller “what” om någon t.ex. missar ett skillshot avsedd för denna spelaren. Även när en gank misslyckas pga att de blev uppbackad i sista stund av några från resten av dennes team.

Det är en liten sak men jag kan inte undgå att bli förbannat störd på det. Jag tror det beror på att när någon beter sig så så är det ett slags sätt att uttrycka att dom tycker dom är ofelbara själv, fastän dom spelar i samma bracket.

Tomt skryt... Gissar det i några fall är avsett att antyda att man är bättre än man är på ett provokativt sätt när man egentligen vet att man inte har en riktig chans mot den spelaren...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

"nötaren"
Skulle jag vilja addera till listan, dvs en person (som jag själv... ) som sitter och verkligen rå nöter ett spel typ 24 timmar om dygnet veckor i streck, mest på halvtattiga online strategispel, tex de där man skall bygga byar och skit och försvara dem i realtid (spelar inte sådana spel längre just då jag återgått till klassiska strategispel med mindre grupper då jag tyckte det saknades för mycket i onlinespelen...),

sådär lagom kul när man byggde upp samhällen man lagt ned skitmycket tid på och så måste man göra nyttiga saker IRL, eller ta en paus några timmar bara för att återvända och se att idioten invaderat typ hela min nya by jag just byggt, osv... USCH!! ha ha!

Fattar inte att någon kan lägga ned så mycket tid, hela dygnet i flera månader hel året...
(Sagt av Mizzan, som nötte 9999 kills i sträck med sniperbössan bara på träningsmatcherna i UT... men det kostar att ligga på topp... )

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Tycker nog 2:an är jobbigast, iallafall om han/hon/de börjar griefa för att man vägrar lyssna, särskilt i CS, de andra brukar man kunna muta om de blir överdrivet jobbiga

Visa signatur

Intel I7 7700K - GTX 1070

Permalänk
Medlem

Nummer 1 är helt klart värst. Vet inte hur många trevliga gamingkvällar som förstörts av hen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ni har tagit upp många irriterande moment.
Nått som jag stör mig på är i tex pubg många som använder micken och så hör man inget annat än svinhögt brus så man nästan får ont i öronen.
Är det okunniga som inte kan ställa in micken eller vafasen är det för oljud, nån måste veta vad jag menar

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju för att jävlas med dig! Här har du ett exempel https://www.youtube.com/watch?v=YNoPPeTdbAE

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Först och främst hatar jag den tokseriösa och elake spelaren. Alltså han som blir tokig när man förlorar eller när någon råkar göra ett misstag, och som kritiserar och säger dumma saker till nybörjare.

På andra sidan av spektrumet har vi flamsaren som bara tramsar runt och i princip förstör spelet för andra med sitt oseriösa beteende.

Den bra spelaren lägger sig på en frisk nivå mellan dessa extremer, där man lirar seriöst för att ha roligt och vinna, men samtidigt kan skratta och tycka att det var en bra match när man förlorar och säga "det är lugnt" när någon råkar klanta till det.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ni har tagit upp många irriterande moment.
Nått som jag stör mig på är i tex pubg många som använder micken och så hör man inget annat än svinhögt brus så man nästan får ont i öronen.
Är det okunniga som inte kan ställa in micken eller vafasen är det för oljud, nån måste veta vad jag menar

Skickades från m.sweclockers.com

Tvingas allt för ofta mutea folk i PUBG. Många som, precis som du säger, inte kan ställa in mic o har massa jävla brus och missljud, sen även småungarna som hälsar på det nya laget med en "I f*ck your mother".

Permalänk
Medlem

Hamnade en gång med en fyra stack ryssar på dota 2, tror det var normal SD. Jag valde att köra bounty hunter support, vilket jag var tydlig med att säga till dom då jag pickade först av alla.

Ingen av dom pickar support som vanligt. Efter att ha diskuterat med dom i 10 minuter varför jag måste gå support, och inte gå carry (som dom vill), så ger dom mig 4 st reports för att jag valde att spela support

Tyvärr är ju möten med dessa spelare på dota2 vardag, en av anledningarna till varför jag aldrig mer spelar solo games

F.ö vet jag inte riktigt vilken genre dessa spelare hamnar i, kanske bara "ryssar"? Samma mentalitet finns ju även i cs.

Permalänk
Medlem

nr 1 och 6

Permalänk
Medlem

Ugh 1:an...