Havererad filserver - återställning av filer

Permalänk
Medlem

Havererad filserver - återställning av filer

Hejsan

En filserver havererade i våras men inte haft tid att pilla med det för ens nu. Partitionstabellen verkar ha fallerat på något vänster så filsystemet står som RAW och går inte att återställa på annat vis än att snabbformatera (för minimal skada). Nu har jag bestämt mig för att kassera innehållet och bara återställa backupen - men innan dess vill jag labba lite och pröva lite saker. Kör just nu EaseUS Data Recovery och den hittar ganska många filer men alla heter FILE000.SWF, FILE001.SWF osv. Vad exakt är SWF? Programmet kan väl knappast hänvisa till Adobes mediaformat? Funderar på om SWF också kan vara en container av innehåll, likt MVK?

Är det något annat ni vill att jag ska labba med innan jag påbörjar en återställning nästa vecka?

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Var disken en NTFS? I sådant fall har jag alltid haft lyckat resultat med kraschade tabeller med hjälp av TestDisk.

Vill man verkligen ha innehållet ska ju disken klonas innan, så att man inte läser av disken mer än en gång.

Permalänk
Medlem

ah kan kika på det programmet, tackar.

Nej jag kan återställa från backup men tänkte att nu när tillfälle ges så kan man ju passa på att pröva olika saker.