Uppgradera nuvarande PC(i5 4690k , R9 390)

Permalänk
Medlem

Uppgradera nuvarande PC(i5 4690k , R9 390)

Tjena!

Sitter just nu på en burk med en i5a av modellen 4690k med en hyper 212 som kylare. Ett R9 390 8gb grafikkort och 8gb RAM 1600mhz.

Spelar spel såsom Heroes of Newerth, csgo men även lite gta v och andra tyngre spel. I just Heroes of Newerth som är ett MOBA-spel så kan jag droppa endel i fps(30-45).

Så min fråga i denna tråd är vad jag skulle behöva uppgradera för att få mest bang for the buck så att säga. Är det ett uppgraderingspaket med ryzen/kaby lake eller smacka in ett 1070-1080?

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd

@ToyBoB: Vilken patch kör du på? Efter den senaste är det många som verkar fått sin FPS halverad.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

@ToyBoB: Vilken patch kör du på? Efter den senaste är det många som verkar fått sin FPS halverad.

vet inte riktigt vad det är nu, 4.2 kanske? Men detta har vart så ett tag. Misstänker att det är CPUn som belastas i HoN?

OT: Det tar väldigt långt tid för mig att starta HoN nu efter några patchar sen, vet du vad detta beror på? Allt laggar medan spelet öppnas, till och med muspekaren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ToyBoB:

vet inte riktigt vad det är nu, 4.2 kanske? Men detta har vart så ett tag. Misstänker att det är CPUn som belastas i HoN?

OT: Det tar väldigt långt tid för mig att starta HoN nu efter några patchar sen, vet du vad detta beror på? Allt laggar medan spelet öppnas, till och med muspekaren.

Kan tyvärr inte ge dig något direkt svar på någon utav dina frågor. Utan du får kolla upp hur belastningen mellan cpu och grafikkortet ser ut under spelande i HoN. Gällande laggandet, ligger spelet på en hårddisk eller SSD? Samt har du eventuellt provat installera om spelet?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Kan tyvärr inte ge dig något direkt svar på någon utav dina frågor. Utan du får kolla upp hur belastningen mellan cpu och grafikkortet ser ut under spelande i HoN. Gällande laggandet, ligger spelet på en hårddisk eller SSD? Samt har du eventuellt provat installera om spelet?

kollat men inget går under hög load faktist :/ Har bara SSD i datorn så det ligger definitivt på SSD