i5 3570 jobbar 30-40% när jag scrollar i hotmail (och annat)

Permalänk

i5 3570 jobbar 30-40% när jag scrollar i hotmail (och annat)

Nåt är fel. Det är mycket som hackar och när jag scrollar i ett öppnat mail i Hotmail så hackar det och processorn går upp på 30-40% last. Är den fucked up? Vad göra? Tacksam för svar som vanligt.

Permalänk
Medlem

Till att börja med, kontrollera vilken process det är som tar kraft.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Webbläsare ?
Adblock ?

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Kolla så det inte är nått program som ligger i bakgrunden och käkar ram.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av somvanligt:

Nåt är fel. Det är mycket som hackar och när jag scrollar i ett öppnat mail i Hotmail så hackar det och processorn går upp på 30-40% last. Är den fucked up? Vad göra? Tacksam för svar som vanligt.

Ladda ner Process Explorer och kolla vad som tar resurser.

Permalänk

Tack, ska kolla då. Men alltså lasten vilande är ju nära normal d v s noll % så då känns det inte som att något annat tar resurser. Och sen hoppar till 30-40% pga att jag flyttar runt fönster och dylikt.

Permalänk

Det är explorer som suger cpu. Vad göra om jag inte vill ha andra webbläsare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av somvanligt:

Det är explorer som suger cpu. Vad göra om jag inte vill ha andra webbläsare?

Då byter du till en dator som orkar med det du gör. Stalltipset är att byta till en annan webbläsare och se om det blir bättre eller inte. Chrome, FF... kanske till och med Edge. Jag gillar pale moon.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Som folk sagt tidigare så hade jag testat en annan browser. jag personligen kör firefox/waterfox.

Men det är en smak sak och hur man har sina surfvanor. jag kör med ett 100 tal flikar vilket t.ex inte chrome klarar. dock är chrome snabbare när man kör med med mindre. FF är inte den snabbaste.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk

Så här har det inte varit förut. Tror ni inte Gtx 1070 och i5 3570 klarar av att scrolla en webbsida utan att hacka?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av somvanligt:

Så här har det inte varit förut. Tror ni inte Gtx 1070 och i5 3570 klarar av att scrolla en webbsida utan att hacka?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, men det kan jun vara fel i läsaren också.

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Skrivet av somvanligt:

Så här har det inte varit förut. Tror ni inte Gtx 1070 och i5 3570 klarar av att scrolla en webbsida utan att hacka?

Skickades från m.sweclockers.com

Kör en 3570K och ligger mellan 10-20% CPU användning på Chrome just nu, 10 fönster, Twicth stream igång. Kan de vara något tillägg i webbläsaren som spökar?

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem
Skrivet av somvanligt:

Så här har det inte varit förut. Tror ni inte Gtx 1070 och i5 3570 klarar av att scrolla en webbsida utan att hacka?

Skickades från m.sweclockers.com

Besöker du exakt samma sida, och exakt samma layout som tidigare?

Precis som datorer, webbläsare och mycket annat så utvecklas även hemsidor. Och kombinera med att mycket gammalt stöd i form av Java, Flash och annat läggs ner pga sina säkerhetsproblem, så måste ny kod skrivas.

Så... webbläsare åldras, vare sig du hoppas använda den i 10 år till eller inte.

Sen självklart kan det vara något fel, malware eller annat också.
Du kan alltid ta hem Malwarebytes och söka igenom datorn.

Men den gamla 3570 CPUn i en maskin på jobb orkar med både 20-tal flikar, youtube och liknande utan problem på FF iaf.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av somvanligt:

Se där.

Testa ta hem en äldre drivare kan vara en ide då

Permalänk
Skrivet av fRostmirE:

Kör en 3570K och ligger mellan 10-20% CPU användning på Chrome just nu, 10 fönster, Twicth stream igång. Kan de vara något tillägg i webbläsaren som spökar?

Samma processor som mig då, min heter också "k" vad det nu står för. Jag ska även kolla webbläsaren som ni säger.

Permalänk
Medlem

Även om du inte vill använda en annan webbläsare än IE så är det ju ändå värt att pröva med en annan för att fastställa att det är IE i sig som är problemet och inte något annat.

Du kanske kan uppdatera IE och se om det hjälper oxo? Eller avinstallera/installera (om det går).

Permalänk
Medlem

@somvanligt: K står för att den är upplåst för överklockning.

Permalänk
Skrivet av Squallie:

Även om du inte vill använda en annan webbläsare än IE så är det ju ändå värt att pröva med en annan för att fastställa att det är IE i sig som är problemet och inte något annat.

Du kanske kan uppdatera IE och se om det hjälper oxo? Eller avinstallera/installera (om det går).

Jag ska prova det.

Permalänk
Skrivet av somvanligt:

Samma processor som mig då, min heter också "k" vad det nu står för. Jag ska även kolla webbläsaren som ni säger.

Upplåst "Multiplier", klockningsbar skulle man kunna säga. Kör förövrigt et GTX 1080 och har inte märkt av det dom nämnde i reddit-posten med dom senaste drivrutinerna, men alla har ju självklart olika upplevelser trots samma/liknande hårdvara tyvärr. Hoppas det löser sig!

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem

Men var det explorer.exe som använde all cpu? I så fall rör det sig väl inte om Internet Explorer.

Permalänk
Skrivet av backlulund:

Men var det explorer.exe som använde all cpu? I så fall rör det sig väl inte om Internet Explorer.

Heh... det har du rätt i. Ska kolla igen ikväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det var internet explorer

Skickades från m.sweclockers.com