Permalänk
Medlem

2 spel på en dator

Tjena!

Det är så här att jag ska ha ett lan inom kort och har en kompis vars dator är sönder. Så nu undrar jag bara om man kanske kan köra två spel samtidigt på två olika skärmar men tangentbord och mus. Har kollar runt lite men hittar inte riktigt något svar. Datorn borde nog klara det på spec sidan men det jag letar efter är något program eller så som kan lösa det.
Jag vill inte behöva boota upp med något operativsystem då jag har saker jag inte vill riskera på datorn och allt extra jobb

Visa signatur

CPU: i7 6700k @4,6GHz Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming
GPU Gtx 1070 SC Gaming OC
Hårddiskar WD Blue 2000gb, WB Blue 500gb, OCZ TL100 220 gb. OCZ TL100 128 gb.
PSU EVGA 1000 GQ 1000W
RAM 16GB Corsair LP 2400MHz

Permalänk
Hjälpsam

Även om du skulle kunna köra två olika spel på två olika skärmar (i maximerat fönsterläge) så har datorn bara en muspekare (om du kopplar in två så flyttar båda mössen samma muspekare) samma med tangentbord.

I kort, jag har inte hört talas om något system där det fungerar enkelt att köra flera spel på samma dator annat än med flera virtuella maskiner som man sedan kör remote desktop på via andra datorer.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hedersmedlem

Det går men är inte precis smidigt: https://www.youtube.com/watch?v=LuJYMCbIbPk

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Hannezi:

Tjena!

Det är så här att jag ska ha ett lan inom kort och har en kompis vars dator är sönder. Så nu undrar jag bara om man kanske kan köra två spel samtidigt på två olika skärmar men tangentbord och mus. Har kollar runt lite men hittar inte riktigt något svar. Datorn borde nog klara det på spec sidan men det jag letar efter är något program eller så som kan lösa det.
Jag vill inte behöva boota upp med något operativsystem då jag har saker jag inte vill riskera på datorn och allt extra jobb

Låna ut din nya 70k dator till polaren. Problemet löst.