Permalänk
Medlem

Lenovo y50-70 startar men skärm död?

Hej!

Har en Lenovo y50-70 som nu börjat strula.
När jag startar den går fläktar och tangentbord igång, men skärmen startar ej. Det är svart. När jag sätter i och ur laddkabeln så piper det.
Har provat datorn mot en extern skärm men det finns ingen signal. Vad kan det vara för fel?

Se gärna film: http://sendvid.com/5cl4xi17

Permalänk
Medlem
Skrivet av andnel:

Hej!

Har en Lenovo y50-70 som nu börjat strula.
När jag startar den går fläktar och tangentbord igång, men skärmen startar ej. Det är svart. När jag sätter i och ur laddkabeln så piper det.
Har provat datorn mot en extern skärm men det finns ingen signal. Vad kan det vara för fel?

Se gärna film: http://sendvid.com/5cl4xi17

Har själv en Y50-70 men aldrig har jag vart med om detta. Har dock hört att det kan bli så om du inte rengör Lenovo datorer ganska ofta (iaf spel modellerna), kan göra mer än vad man tror och sen så skulle jag rekommendera att du byter kylpasta på CPU och GPU då original är fruktansvärt dålig. Men testa att öppna o rengöra o byta kylpasta för det brukar fungera på vanliga GPUer om det inte kommer någon bild. Sen vet jag inte vart du köpt den men Lenovo brukar lämna skapligt lång garanti om det inte skulle lösa sig.
Lycka till

Mvh PG

Edit
Nu när jag tänker efter så tror jag att jag hade samma problem när min hårddisk krascha :/

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddglutt:

Har själv en Y50-70 men aldrig har jag vart med om detta. Har dock hört att det kan bli så om du inte rengör Lenovo datorer ganska ofta (iaf spel modellerna), kan göra mer än vad man tror och sen så skulle jag rekommendera att du byter kylpasta på CPU och GPU då original är fruktansvärt dålig. Men testa att öppna o rengöra o byta kylpasta för det brukar fungera på vanliga GPUer om det inte kommer någon bild. Sen vet jag inte vart du köpt den men Lenovo brukar lämna skapligt lång garanti om det inte skulle lösa sig.
Lycka till

Mvh PG

Edit
Nu när jag tänker efter så tror jag att jag hade samma problem när min hårddisk krascha :/

Tack för svaret! Ska kolla upp kylpastan, kan ju absolut vara GPUn när man tänker efter.

SSDn har redan kraschat en gång och nu sitter det en ny i. Så det hoppas jag verkligen inte att det är!

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande samma problem. Men datorn startar ibland, typ var tredje dag när jag provar.
Jag har ny SSD, har bytt kylpasta på CPU+gpu. Ingen skillnad.

Ska jag kassera skiten eller är det någon som har ytterligare förslag på åtgärd?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej igen! Återupptar tråden efter lång tid för att se om någon har förslag på vad det kan vara. Om det är moderkortet är det ju lika bra att köpa en ny...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Känner du till Lenovo Legion Y720?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

Känner du till Lenovo Legion Y720?

Hurså?

Skickades från m.sweclockers.com