Studio dator (i7 7700k, Wifi, SSD, Vattenkylning)

Permalänk
Medlem

Studio dator (i7 7700k, Wifi, SSD, Vattenkylning)

Hej där,

Säljer nu min dator som jag byggt i vintras. Den byggdes med musikproduktion i åtanke, därför lades extra krut ut på processorn, moderkortet och RAM. Detta är mitt sjätte datorbygge och jag lägger mycket tid och engagemang i mina byggen. Jag har valt grå/svart tema med blå leds och vita accenter. Svart fullkomligt gömd kabeldragning dessutom.

Säljer tyvärr för att jag skall börja studera programmering i höst och behöver genast en riktigt bra laptop.

Komplett kit för dig som vill börja producera musik, avancerad photo eller spela. Extremt snabb med inbyggt WiFi på upp till 800Mbit stabilt! Allt nedan ingår:

Intel Core i7-7700K Kaby Lake Processor
Socket-LGA1151, Quad Core, 4.2GHz, 8MB cache, 91W, 14nm, HD630,

Corsair CX650M, 650W PSU
ATX 12V v2.4, 80 Plus Bronze, Semi Modular, 4x 6+2-pin PCIe, 6x SATA

HyperX Savage DDR4 3000MHz 16GB
2x8GB 3000MHz (PC4-24000) DDR4 CL15, XMP, Svart

Seagate Barracuda 1TB 3.5" HDD
SATA 6.0Gb/s, 7200RPM, 64MB cache, 3.5"

ASUS Strix Z270E Gaming, Socket-1151
Moderkort,ATX,Z270,DDR4,3xPCIe-x16,SLI/CFX,2xM.2,USB3.1,WiFi,Aura Sync,SupremeFX

Fractal Design - Define C Window Black
fläktar:1x 140mm front, 1x 120mm bak, ljuddämpat. mITX, mATX, ATX

Microsoft Windows 10 Home
Svensk, Full, Flash USB

Samsung 850 EVO 250GB 2.5" SSD
SATA 3.0, 2.5", up to 540/520MB/s read/write, 6.8mm, 75 TBW, cloning-SW

Corsair Hydro Series H100i v2 Kylare
240mm Radiator, 115x//2011/2011-3/1366, AM2(+)/AM3(+)/FM1/FM2, 2000 RPM, 70 CFM

Nvidia 960 Grafikkort

Axiom 25 Midi Keyboard

Ducky Shine 4 Tangentbord

Razer Deathadder Chroma Mus

Acer 27" FullHD Bildskärm (Inget speciellt, inköpt för några månader sedan som "placeholder" för ca 2500kr)

M-Audio Bx5 Monitorer (Högtalare) Tweetern på ena är troligtvis död.

Kan tänka mig att sälja bara datorn separat!

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk
Medlem

Ta inte detta som påhopp utan mer som frågor och funderingar:

1) Vilken typ av "musikproduktion" har du egentligen sysslat med här? En 4c prolle på 16 GB ram? Och värst av allt: Ser bara det interna ljudkortet från Asus? Känns ju inte alls gjort för musik.

2) Varför säljer du den om du ska programmera? Datorn är ju perfekt för att lära sig programmera på? Om det nu inte är så att du vill ha något billigare?

3) Har du verkligen tänkt igenom priset där? Ser väldigt få saker som faktiskt berättigar en prislapp på 15 000 kr

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

säljer du skärmen separat?

Permalänk
Medlem

15000kr med ett GTX 960? Funderar precis som @Mithras vad du har producerat med denna.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

2) Varför säljer du den om du ska programmera? Datorn är ju perfekt för att lära sig programmera på? Om det nu inte är så att du vill ha något billigare?

Skrivet av Kitz:

behöver genast en riktigt bra laptop.

Svaret på fråga 2 finns i trådstarten.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

Svaret på fråga 2 finns i trådstarten.

Mjeh, inte riktigt. Att vilja ha en bra laptop för programmering är i sig intetsägande. Är det så att han behöver en laptop för mobilitet? Eller vill ha in pengar och banta lite i ekonomin? Eller är det så att han tror att en laptop skulle vara bättre för programmering, vilket i sig är helt fel?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Mjeh, inte riktigt. Att vilja ha en bra laptop för programmering är i sig intetsägande. Är det så att han behöver en laptop för mobilitet? Eller vill ha in pengar och banta lite i ekonomin? Eller är det så att han tror att en laptop skulle vara bättre för programmering, vilket i sig är helt fel?

Står att han skall plugga, så troligtvis ska han använda laptoppen under skoltid och därav behöver en laptop, ganska logiskt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubiz:

Står att han skall plugga, så troligtvis ska han använda laptoppen under skoltid och därav behöver en laptop, ganska logiskt...

Har själv gått civ.ing. inom medieteknik på KTH vilket var programmeringstungt. Hade ingen laptop under hela skoltiden och hade aldrig behov av det heller. Fanns alltid plats i datorsalarna, och hemifrån var det stationära som gällde.

Återigen; Anledningen till att sälja en sådan bra dator för att bara plugga känns lite svag. Jag ber TS att tänka genom beslutet. Det skadar inte att fråga varför han vill sälja en dator (för 15 000) som uppenbarligen är bra nog för att programmera.

Alltid dessa tomtar som bara antar och accepterar saker.....

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Har själv gått civ.ing. inom medieteknik på KTH vilket var programmeringstungt. Hade ingen laptop under hela skoltiden och hade aldrig behov av det heller. Fanns alltid plats i datorsalarna, och hemifrån var det stationära som gällde.

Återigen; Anledningen till att sälja en sådan bra dator för att bara plugga känns lite svag. Jag ber TS att tänka genom beslutet. Det skadar inte att fråga varför han vill sälja en dator (för 15 000) som uppenbarligen är bra nog för att programmera.

Alltid dessa tomtar som bara antar och accepterar saker.....

Håller med angående priset. Men att anta om han ska han med sig laptoppen eller ej är fel. Du vet inte om skolan erbjuder plats för datorsalar eller om de ens har sådana salar. Har själv läst Software Engineering & Management och då var det egen laptop som gällde. Som sagt att spekulera och dra egna slutsatser bör du hålla för dig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubiz:

Håller med angående priset. Men att anta om han ska han med sig laptoppen eller ej är fel. Du vet inte om skolan erbjuder plats för datorsalar eller om de ens har sådana salar. Har själv läst Software Engineering & Management och då var det egen laptop som gällde. Som sagt att spekulera och dra egna slutsatser bör du hålla för dig själv.

Fast det är ju exakt därför jag har frågat honom varför han säljer och ska använda laptopen till.

Dagens ironiska uttalande:
Jag: Varför säljer du den om du ska programmera? Är det så att han behöver en laptop för mobilitet? Eller vill ha in pengar och banta lite i ekonomin? Eller är det så att han tror att en laptop skulle vara bättre för programmering, vilket i sig är helt fel?

Skrivet av Cubiz:

Står att han skall plugga, så troligtvis ska han använda laptoppen under skoltid och därav behöver en laptop, ganska logiskt...

Skrivet av Cubiz:

Som sagt att spekulera och dra egna slutsatser bör du hålla för dig själv.

Längesedan jag såg ett sådant bra exempel på ironi, hyckleri och projicering hahaha

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Fast det är ju exakt därför jag har frågat honom varför han säljer och ska använda laptopen till.

Dagens ironiska uttalande:
Jag: Varför säljer du den om du ska programmera? Är det så att han behöver en laptop för mobilitet? Eller vill ha in pengar och banta lite i ekonomin? Eller är det så att han tror att en laptop skulle vara bättre för programmering, vilket i sig är helt fel?

Längesedan jag såg ett sådant bra exempel på ironi, hyckleri och projicering hahaha

Ska nog inte kladda mer tråden mer, blir mitt sista inlägg. Tycker bara det är komiskt att du leker någon polis, vad han gör med sin laptop är hans ensak. Står klart och tydligt i mitt inlägg att han "troligtvis" kommer använda laptoppen där, men eftersom att du är så duktig och läst civ.ing. inom medieteknik på KTH och inte behövde någon laptop, så lär ingen annat program behöva det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Ta inte detta som påhopp utan mer som frågor och funderingar:

1) Vilken typ av "musikproduktion" har du egentligen sysslat med här? En 4c prolle på 16 GB ram? Och värst av allt: Ser bara det interna ljudkortet från Asus? Känns ju inte alls gjort för musik.

2) Varför säljer du den om du ska programmera? Datorn är ju perfekt för att lära sig programmera på? Om det nu inte är så att du vill ha något billigare?

3) Har du verkligen tänkt igenom priset där? Ser väldigt få saker som faktiskt berättigar en prislapp på 15 000 kr

1, Jag byggde den med musikproduktion i åtanke i vintras, som det står i annonsen. Det interna ljudkortet är mer än tillräckligt bra för musikproduktion. Jag har proddat EDM i 17 år och denna dator har fungerat väldigt bra för mig. Den driver mer än tillräckligt med kanaler utan dropout för att få allt gjort. Ljudkort har jag haft förut i mina byggen och varit helt onödigt för mig. Men, jag förstår om man själv recordar mycket så vill man ha det. Sen använder många externa ljudkort som de flyttar mellan burken/laptopen och även till nästa inköp.

2, För att vi skriver maskinkod direkt på plats och även uppkopplat hemma. Samtidigt krävde de att man skulle ha en laptop. Jag kanske var dum som antog att man behövde det.

3, Burken bara betala jag 14.700kr för i delar utan grafikkortet för 6 månader sedan. Skärmen betala jag 2700kr för och köptes för 4 månader sedan. Har använt datorn sammanlagt kanske 50 timmar. Det är absolut inget fel på den och den fungerar superbra till att programmera på. Men, jag behöver en laptop så jag satte ut den. Räknade också med prutande på minst tusen kronor av blocket folk, då detta är en kopia på blocket annonsen.

Hoppas detta besvarar alla dina frågor och om du har fler så svarar jag gärna!

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk
Medlem

@Raoof Rezaie: Om datorn blir såld separat så kommer skärmen också finnas tillgänglig separat.

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk
Avstängd

Då kan jag börja budgivning då. Tyvärr skammis
Bara dator med gpu för 9 000kr + frakt

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Budet på bara datorn ligger hittills på 11000kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk

Hur mycket vill du har för Cpu modekort och ram ??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Testar med 200kr bud på Midi Keyboard. Vad är det som kommer med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av minefrost:

Testar med 200kr bud på Midi Keyboard. Vad är det som kommer med?

Sure det är ditt skall ha org kartong på vinden. Skall kolla imorgon för säkerhetsskull. Det är en USB sladd som följer med.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tommynguyen576:

Hur mycket vill du har för Cpu modekort och ram ??

Skickades från m.sweclockers.com

Säljer tyvärr inte datorn i delar. Du kan lägga ett bud på burken om du vill. Hittills har en snubbe budat 11k på den.

Mvh

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raoof Rezaie:

säljer du skärmen separat?

Det skulle jag möjligtvis kunna göra. Det verkar vara en del som är sugna på burken. Så får jag sålt den är skärmen absolut till salu. Jag återkommer när jag vet säkert, om du fortfarande är intresserad då.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk

Är fortfarande intreserad hur går det?